stoute Luna

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

valine

stoute Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 10:40

Vanmorgen is mijn altijd even lieve en goedluisterende O:) Luna weggelopen om gezellig met de buurhond een spelletje te doen.

Het zit zo: Ik stond onder de douche en Luna lag lekker in de tuin,op een gegeven moment was Luna dus weg... roepen had geen zin want er kwam geen reactie op.
Na een tijdje kwam er een brul van een paar huizen verder,daar maar eens even gaan kijken en daar vond ik mijn hond die dus heel zielig stond te kijken.....met de hond van de buurvrouw er aan vastgeplakt :o
Mijn hond is loops en is hem dus simpelweg gepeerd om een nummertje te maken met de buurhond (die woond zo'n 5 huizen verder).Normaal als ze loops is moet ze dus niks van andere honden hebben en gaat zo ook altijd gelijk op der kont zitten als er een reu bij der in der buurt komt..helaas dacht ze er deze keer dus anders over :D

Naja,toch maar even een kopje koffie bij de buuv gedaan want de honden zaten toch nog wel even aan elkaar geplakt. Thuis de dierenarts maar gebelt voor een morning after prik. Deze kan ik gelukkig halen van de week.

Alleen het probleem is nu,Luna is helemaal van slag,loopt te spugen,te hijgen,te draaien,wil niet eten,eigenlijk is ze totaal zichzelf niet meer. Is dit door haar avontuurtje gekomen oid? Vind het wel heel sneu voor der,maar ik zou niet weten wat ik voor der kan doen nu ze zo uit der doen is...

Met de aanstaande vader gaat alles heel goed,hij wil alleen ook nog niet eten ;)

Nouja,ik moest even m'n verhaal kwijt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: stoute Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:31

Het kan zijn dat ze van slag is, als je het niet vertrouwd zou ik toch even de da bellen, zij kunnen je meer vertellen over of het daarmee te maken heeft.
En de volgende keer of goed opsluiten of steriliseren ;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:38

Ze hebben natuurlijk trek in een sigaretje :7
Komt vast vanzelf weer goed :j

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:16

Wel erg onverstandig om een loopse hond alleen in de tuin te laten..

Of die symptomen bij het dekken horen zou ik niet weten, lijkt me van wel, maar anders moet je je DA ff bellen om te vragen of dat zo is.. ;)

Oja, niks stoute Luna, luna is een hond en dit is gewoon natuurlijk gedrag.. :)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:34

De tuin is afgesloten,dus ik heb werkelijk geen idee hoe ze uit de tuin is gekomen. Waarom zou ik haar binnen houden met dit weer,het is hier voor je het in de gaten hebt zo 30 graden hier binnen. De zon staat hier de hele dag vol op het huis te branden en ik kan je vertellen dat Luna dan echt gek wordt van de hitte...
Verder loopt ze altijd in de tuin,ook tijdens eerder loopse periode. Dit is voor het eerst dat ze de benen heeft genomen.
Ze is nu alweer een paar uurtjes weer zichzelf... de DA heb ik al gebeld en ik kon van de week een prikje komen halen en dan is het einde zwanger zijn...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:36

Dan zou ik maar eens vlug goed rondkijken hoe ze is kunnen ontsnappen, want dat 'prikje' is ook geen pretje voor een hond hoor.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:40

Ik snap dat je haar niet graag in de hitte laat, kijk dan inderdaad goed hoe ze heeft kunnen ontsnappen..

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:42

balen dat ze heeft weten te ontsnappen ondanks dat de tuin afgesloten was. Die buurhond heeft vast de dag van zijn leven gehad :o
Goed dat je een morningafterprik laat geven. Misschien handig om even rond te kijken hoe ze heeft kunnen ontsnappen om zo een volgende keer te voorkomen.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:45

ik heb de hele tuin al afgestroopt en heb het gat kunnen vinden.
wat betreft het "prikje"... ik moet morgen nog contact opnemen met de DA hierover,Luna heeft een soort van probleem.Bij stoffen van buitenaf gaat haar lichaam een soort van antistoffen aanmaken en dat is niet echt fijn,zeg maar.
Volgens de DA heb ik een kans van 1 op 7 dat ze echt zwanger is,dus ik wil nu overleggen dat ik het 30 dagen aankijk en dan een echo laat maken om te kijken of ze echt zwanger is.
Als ze dan werkelijk zwanger is dan krijgt ze in overleg met de DA dus deze injectie. Volgens de DA kan je tot 45 dagen na de dekking deze injectie geven,dus ik moet ivm de gezondheid van Luna geduld hebben.
De rede dat ze dus niet gesteriliseerd is,is dus vanwege deze aandoening.De betreffende DA praktijk vond het een te groot risico om deze ingreep te doen als ik verder ook geen fokplannen of een andere reu in huis zou hebben. Helaas had ik dit niet voorzien,en ja... nu dit dus. Helaas is de tijd niet terug te draaien dus nu maar hopen dat de buurhond niet raakgeschoten heeft.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:55

valine schreef:
ik heb de hele tuin al afgestroopt en heb het gat kunnen vinden.
wat betreft het "prikje"... ik moet morgen nog contact opnemen met de DA hierover,Luna heeft een soort van probleem.Bij stoffen van buitenaf gaat haar lichaam een soort van antistoffen aanmaken en dat is niet echt fijn,zeg maar.
Volgens de DA heb ik een kans van 1 op 7 dat ze echt zwanger is,dus ik wil nu overleggen dat ik het 30 dagen aankijk en dan een echo laat maken om te kijken of ze echt zwanger is.
Als ze dan werkelijk zwanger is dan krijgt ze in overleg met de DA dus deze injectie. Volgens de DA kan je tot 45 dagen na de dekking deze injectie geven,dus ik moet ivm de gezondheid van Luna geduld hebben.
De rede dat ze dus niet gesteriliseerd is,is dus vanwege deze aandoening.De betreffende DA praktijk vond het een te groot risico om deze ingreep te doen als ik verder ook geen fokplannen of een andere reu in huis zou hebben. Helaas had ik dit niet voorzien,en ja... nu dit dus. Helaas is de tijd niet terug te draaien dus nu maar hopen dat de buurhond niet raakgeschoten heeft.

1 op 7 is een erg gunstige schatting hoor, waar haalt ie dat vandaan? Ik zou bijna uitgaan van het omgekeerde, maargoed...

Trouwens, als ze drachtig blijkt te zijn, ik hoop dat je weet welk middel je dan laat inspuiten in je hond. Want dat is zeker niet het minste, en als je teefje echt gevoelig is voor stoffen van buitenaf zou ik zelfs vrezen voor haar leven.

http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Alizin.html

Lees dit even, en dan vooral de laatste twee stukjes. Ik zou op z'n minst gaan voor een second opinion, als ik zo vrij mag zijn om dat voor te stellen, dit is niet iets dat je 'zomaar' geeft aan je hond, al helemaal niet een hond die zo gevoelig is als de jouwe.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 17:03

Ik heb geen idee om welk middel het gaat... maar ik wil morgen nog in overleg gaan met de DA.. als het echt te risicovol is om haar te laten injecteren dan zit er helaas niks anders op om de puppies maar te laten komen.
De laatste paar jaar is ze trouwens wel minder gevoelig voor haar jaarlijkse injecties en de wormenkuurtjes.

De rede waarom de DA zei dat het een kans van 1 op 7 was dat het raak is,is omdat de hond nog nooit een nestje heeft gehad en ze op het einde van haar loopsheid is. Het was voor hem ook een groot raadsel hoe de hond van de buren er op heeft kunnen klimmen omdat ze het nog nooit heeft toe gelaten.
Maar goed,ik wil eerst morgen het gesprek met de DA nog even afwachten voor dat ik een daadwerkelijke keuze maak.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:10

valine schreef:
Ik heb geen idee om welk middel het gaat... maar ik wil morgen nog in overleg gaan met de DA.. als het echt te risicovol is om haar te laten injecteren dan zit er helaas niks anders op om de puppies maar te laten komen.
De laatste paar jaar is ze trouwens wel minder gevoelig voor haar jaarlijkse injecties en de wormenkuurtjes.

De rede waarom de DA zei dat het een kans van 1 op 7 was dat het raak is,is omdat de hond nog nooit een nestje heeft gehad en ze op het einde van haar loopsheid is. Het was voor hem ook een groot raadsel hoe de hond van de buren er op heeft kunnen klimmen omdat ze het nog nooit heeft toe gelaten.
Maar goed,ik wil eerst morgen het gesprek met de DA nog even afwachten voor dat ik een daadwerkelijke keuze maak.

Er bestaat geen ander middel om te aborteren zo laat in de zwangerschap. Maargoed, hoe oud is je teefje?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 17:17

ze wordt in november 6 jaar...
als de DA zegt dat het veiliger is om het deze week nog te doen,dan laat ik haar deze week nog injecteren ipv te wachten.
Het spul wat in je toegevoegde stukje staat,dat moet meerdere keren gegeven worden,mijn DA had het erover dat dat tegenwoordig niet meer nodig is en dat 1 injectie al voldoende is.
Pfffff,vind het wel lastig hoor... Wil dat Luna er zo min mogelijk last van heeft,maar zit eerlijk gezegt niet op een nest puppies te wachten.Maar goed,als ik moet kiezen tussen het leven van mijn hond en tussen mijn hond met kids... dan maar de kids en mijn hond. Zucht..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:23

valine schreef:
ze wordt in november 6 jaar...
als de DA zegt dat het veiliger is om het deze week nog te doen,dan laat ik haar deze week nog injecteren ipv te wachten.
Het spul wat in je toegevoegde stukje staat,dat moet meerdere keren gegeven worden,mijn DA had het erover dat dat tegenwoordig niet meer nodig is en dat 1 injectie al voldoende is.
Pfffff,vind het wel lastig hoor... Wil dat Luna er zo min mogelijk last van heeft,maar zit eerlijk gezegt niet op een nest puppies te wachten.Maar goed,als ik moet kiezen tussen het leven van mijn hond en tussen mijn hond met kids... dan maar de kids en mijn hond. Zucht..

Normaal is het maar 1 keer, alleen als het niet lukt, moet het nog een keer over.

Ik snap dat het een erg moeilijke beslissing is hoor.
Kun je eventueel ook nog even castratie proberen bij je DA morgen? Dat lijkt mij (persoonlijker) nog een stuk beter dan dit spul, ondanks dat het ook niet ideaal is natuurlijk.
Veel sterkte/succes morgen , hoop dat het dan duidelijk word wat je het beste kan doen :).

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 17:27

Ik ga morgen maar eens om de tafel zitten met de Da om te horen hoe hij er over denkt.
Op zich,toen ik 'm vanmorgen aan de telefoon had vertelde hij dat die "abortusprik"lang niet meer zo schadelijk is als een aantal jaar geleden,maar wel dat de teef er behoorlijk ziek van kan worden (maar dat worden de meeste mensen ook van een morning after pil) .
In het geval van Luna is het even een ander verhaal,omdat haar lichaam nogal raar reageerd op antibiotica e.d.

Ze ligt nu trouwens keihard te snurken op der dekbedje :D

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:40

Die prik geeft alleen ook niet voor 100% zekerheid dat daadwerkelijk alle pups aborteren. Wij hebben hebben het weleens mee gemaakt dat er toch nog een pup werd geboren.
Het geeft ook kans op een baarmoederontsteking. Dan moet je d'r alsnog laten castreren. Kun je het misschien beter nu doen, zit je er ook nooit meer mee dat ze loops word en weet je zeker dat je geen pups krijgt.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 08:14

De rede waarom ze nog niet gesteriliseerd is staat hierboven in een eerdere post van mij... Het is onverandwoord om haar te steriliseren,anders had ik het allang laten doen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:38

Maar het is ook absoluut niet gezond om een ''morning-afterpil'' te geven als dit vaker gaat gebeuren :\

Wil je hier op de topic schrijven wat je met de da hebt besloten?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 18:16

Ik heb vandaag met de DA gebelt,alleen ligt het niet zo eenvoudig als ik had gehoopt.
De Da is nu nlk nog in overleg met collega DA ivm de "allergie"tegen de stoffen van buitenaf.
Morgen moet ik weer terug bellen en dan hoop ik dat ie een antwoord voor me heeft.
Wat ik zelf wil,is 30 dagen wachten en dan een echo laten maken om te kunnen zien of ze daadwerkelijk zwanger is,en als ze dat dan ook echt is dan overleggen met de DA over hoe dan verder.
Op dit moment is het nlk nog steeds niet zeker of ze ook wel echt zwanger is en ik wil niet het risico lopen om nu de injectie te geven en mijn hond misschien kwijt te raken,terwijl ze misschien niet eens zwanger is.
@carola-smidt, het is niet de bedoeling dat dit nog eens gebeurd.Ze heeft dit nog nooit eerder gedaan,ook niet terwijl ze wel kansen heeft gehad. De tuis is nu hermetisch afgesloten en met uitlaten loopt ze zoals gewoonlijk aan de riem.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:01

Alleen oppassen dat als ze aan de riem loopt de reu er niet meteen op kan, gebeurt soms sneller dan dat je verwacht.
Hopelijk komt er morgen goed nieuws!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 20:54

Normaal gesproken gaat ze ook gelijk op der kont zitten als er een hond aan der loopt te snuffelen.
Maar om der tijdens der loopsheid niet uit te laten vind ik nou niet echt een passende oplossing ;)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:12

Nee, dat klopt dat bedoelde ik ook niet.
Kan alleen wel zo zijn sinds ze een keer gedekt is dat ze het vaker toe gaat staan en dan moet je er erg goed opletten dat geen enkele hond bij haar in de buurt komt omdat je niet altijd van te voren weet/ziet of het een reu of teef is.