Kitten niest af en toe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Piera

Kitten niest af en toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 17:34

Hoi iedereen,

Sinds 3 weken zijn we thuis in het bezit van een prachtige Ragdoll genaamd Pancakes :D Hij is nu 16 weken oud en echt een boef.
Nu maak ik me een klein beetje zorgen want hij niest af en toe. Sinds een week niest hij af en toe 1x (heel soms twee keer). Verder heeft hij geen vieze neus en zijn ogen zijn alleen een klein beetje vies na het slapen. Ook eet hij super goed (weegt al 2,2 kilo) en is hij super levendig, soms iets te, want hij hangt regelmatig in de gordijnen :P Ook gaat hij iedere dag netjes op de bak.
Omdat het een raskat is, is hij al twee keer ingeënt en hebben wij hem ook laten 'keuren' door de dierenarts toen we hem net hadden. Hij is toen helemaal gezond verklaard.
Nu kan het zijn dat ik gewoon een overbeschermende nieuwe poezenmama ben, maar ik wilde toch even raad vragen aan de kattenexperts hier op bokt. Ik denk dat zijn weerstand laag is door de verhuizing dus misschien heeft hij daardoor kou gevat? Ik denk trouwens dat ik sowieso even de dierenarts bel dinsdag maar wat eerdere raad op bokt is natuurlijk altijd handig.

Hier nog even een foto van Pancakes, op zijn favoriete plek, de krabpaal:
Afbeelding

_WenDy

Re: Kitten niest af en toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:05

Allereerst wat een super lief koppie!
En als je twijfelt ga gewoon naar de DA het kan misschien een voor stadia zijn van niesziekte, maar je kan ook gewoon nog even afwachten. Het hoeft niet altijd meteen ernstig te zijn.
Op het moment met vieze ogen en neus Moet je aan de bel trekken.

Geniet van deze mooie kleine!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:07

kweenie of je je zorgen hoeft te maken........... ik nies ook wel eens........ jij niet??? :D :D :D

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:10

Wij hebben sinds augustus ook een nieuw katje, ze niest nu nog af en toe eens ;) We willen niet gelijk onnodig naar de dierenarts en hadden het aangekeken met haar. Maar ze heeft nergens last van hoor :D Kan gebeuren dat ze niezen! ;)

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 22:44

Hahaha, misschien ben ik ook wel wat overbezorgd. Vandaar dat ik het ook even post en niet meteen hysterisch de dierenarts op bel :P

Het niezen is trouwens wel een stuk of 8-10 keer per dag, maar goed. Ik kijk het nog wel even aan. Zolang hij nog tot boven in de gordijnen weet te komen zal het wel meevallen met hem :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:35

Er is een verschil tussen hysterisch de DA bellen en gewoon wat advies inwinnen.
Ikzelf zou geen risico nemen, mij is verteld dat dit niet normaal is en een verkoudheid kan zijn of niesziekte.
En met jonge raskittens zou ik helemaal geen risico nemen gezond is het iig niet.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 15:51

Ja natuurlijk is er een verschil, ik ben ook serieus bezorgd. Het lijkt vandaag minder trouwens, heb hem nog maar 1x horen niezen. Ik zal wel even kijken of ik hem morgen nog hoor niezen en anders bel ik gewoon even naar de DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:05

Zelf heb ik dit een maand of 2 geleden ook gehad bij een van mn katten, ze was verkouden met neusdruppels wat het vrij snel over gelukkig :) Beterschap en mss gaat het vanzelf wel over. Als het minder wordt zou ik ook geen DA bezoeken.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:22

Als ze meer dan 2 keer per dag niezen, is het naar mijn idee teveel. Meteen naar de DA gaan, vind ik niet nodig, zeker niet als ze verder nog goed eten en levendig zijn en een schone neus en ogen hebben.
Maar bellen kan zowiezo nooit kwaad. Beter een keer teveel dan te weinig ;)
Sterkte.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:25

Gewoon ff checken bij je da,mijn vriendin had ook een maincoontje zag er weinig van zo af en toe een nies ,maar dus wel de niesziekte

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 10:21

Bedankt voor alle tips! Ik heb Pancakes vandaag nog niet horen niezen dus heb de DA nog niet gebeld maar dat kan altijd nog.

brendalevita schreef:
Gewoon ff checken bij je da,mijn vriendin had ook een maincoontje zag er weinig van zo af en toe een nies ,maar dus wel de niesziekte

Was die wel ingeënt of niet? En had die ook gewoon een schone neus, veel eetlust en energie?