Wat voor beest is dit geweest?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Wat voor beest is dit geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 08:54

Mijn duifje wat ik nu een week heb laten opknappen heeft vannacht voor het eerst buiten geslapen.
En nu is hij dood. En ik wil weten wat het gedaan heeft, want ik moet ernstig nadenken over wat ik nu met die andere 2 aan moet.

Stel je dit voor: Een groot hok, waar ook 2 konijnen in wonen. De konijnen wonen al een jaar buiten, en zitten snachts opgesloten in hun hok. Mijn duiven wonen nu een week of 2/3 buiten, en tot nu toe is dat altijd goed gegaan. Ze zitten met zijn alleen in een hok wat aan de bodem af is gezet met kippengaas en van dat groene gaas, en dat loopt hier en daar door. Bovenop is het bedekt met beton gaas. Aan één zijkant zit groen gaas zonder kippengaas, verder loopt dit overal.
Vanmorgen was mijn jongste telg weg. Hij kon wel al vliegen, anders was hij niet buiten gebleven. Er lagen veren en wat bloed, maar de rest is weg. Iets moet hem dus door het beton gaas heen hebben getrokken, of iets anders. Een rat kan dat denk ik niet, daar was het duifje te groot voor denk ik. Het was een stadsduif aan de maat zeg maar.

Heeft iemand enig idee? We hebben nu het rattenhol wat we hebben gevonden onder water gezet, zodat dat misschien al stopt..
Ik hoop dat iemand kan helpen.

Caira

Re: Wat voor beest is dit geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:57

rat kan best hoor, die beesten kunnen veel, of een hermelijn, vos, kat, zwerfhond. Heb je geen pootafdrukken gevonden?

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:58

Wat vervelend zeg!
Zou een kat het niet gedaan kunnen hebben?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:59

Bunzing, vos? Geen idee hoe breed het groene gaas is. Ik zelf gok op bunzing.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:02

Helaas zul je er niet achter komen vrees ik.
Je kunt ff kijken of je ergens haren vind van een dier, maar dan nog word het lastig achterhalen wat voor een dier het was.
Betongaas is best breed, een kat zou hier doorheen passen, maar ook roofvogels en idd ratten , hermelijnen etc.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 09:04

@ Caira: Ik kan me bijna niet voorstellen dat het de rat geweest is. Die die we hier hebben is niet mis hoor, daar niet van. Maar hij moet hem dan achteruit omhoog getrokken hebben, en dat lijkt me heel erg sterk. Vos kat of zwerfhond kan eigenlijk ook niet, zwerfhonden kunnen hier niet de tuin in en lopen hier ook niet door het dorp. Wij wonen wel aan het veld, dus een vos had gekund, mits die de tuin in zouden kunnen, wat eigenlijk ook niet kan. Kat kan ook niet, die kan niet in het hok geweest zijn.

Mariek_: Kat kan dus ook eigenlijk niet..

Thats_Me: Bunzing zou wel kunnen natuurlijk, maar die zijn eigenlijk te dik om door het gaas te passen denk ik. Aan de andere kant, als ik zie waar mijn fretten zich doorheen wormen..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 09:06

@ crossmonster: Een kat kan denk ik echt niet, dat zou echt een wonder zijn.. Roofvogel.. dan het het denk ik al een uil moeten zijn. En die had dan verticaal het hok in moeten vliegen, denk ook niet dat dat kan. Want door het groene gaas past zeker geen uil. Hermelijn zou natuurlijk ook nog kunnen..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:09

Nee hoor bunzingen lijken wel stevig maar het is vooral véél haar en die kunnen zich in hele vreemde lenige posities wringen :=

Maar het is wel heel erg vervelend voor jou. Doe je zo je best.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 09:11

Ik vind het zelf ook heel vervelend.. Niet alleen omdat mijn kneusje Igor nu dood is, maar omdat er nog 2 duifjes zitten, die ik vanaf dag 4 met de hand heb groot gebracht.. En bovendien wil ik gewoon niet dat dat beest straks die andere ook nog komt halen, en wie weet wat nog meer..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:15

Bunzingen zijn net fretjes. Als het hoofd erdoor past, past de rest ook :j

Wel vervelend zeg, ik snap inderdaad dat je er wat huiverig voor bent om die andere ook naar buiten te doen. Misschien toch alles hermetisch afzetten met veel fijner gaas?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 09:20

Weet je wat het is? IK zou het zo doen hoor, daar niet van.
Maar de mensen die eerst in dit huis woonden hadden konijnen buiten zitten. Op een ochtend werden ze wakker, zat er een groot gat in van dat dikke groene gaas. Iets had het gaas naar buiten kapot getrokken, en een konijn eruit gevist. Dus we wisten dat er hier iets zat. Tot nu toe is het weggebleven, maar nu dus niet meer..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:33

Misschien helpt het om aan de buitenkant van het hok een grote lamp met gevoelige bewegingssensor op te hangen. Sensor moet geen beweging uit het hok oppikken, anders brandt de lamp constant, maar als er iets van buitenaf richting het hok loopt, misschien schrikt het licht hen wel af :j

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 10:38

Dat zou inderdaad een idee kunnen zijn. Alhoewel we die hier in de tuin ook hebben hangen, en daar schrikt de rat in ieder geval niet meer van.
Ik heb zojuist besloten om voor eerst Ilik en Poi (de overgebleven duifjes) naar binnen te halen snachts. Even kijken of dat beest achter de konijnen aangaat, en zo ja, dan een houten hok maken met een houten deur waar niets zomaar in of uit kan..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:23

ik denk ook aan een rat