Kat aan komen lopen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Kat aan komen lopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 21:31

Tja, zoals de titel al zegt, er is vanavond een ontzettend mooie kat komen aanlopen bij mijn pensionstalling. Uiteraard melding van gemaakt maar niemand heeft een melding ontvangen van deze kat. De kat (gecastreerd) is echt ontzettend aanhankelijk dus je zou zowat denken dat iemand hem wel moet missen. Daarnaast is het niet een gewone huis-tuin-keuken kat maar volgens mij een kruising met een noorse boskat of zoiets. Ik ben direct met hem naar de dierenarts gegaan, 30 teken minimaal eraf gevist, dierenarts vond verder geen abnormale dingen behalve dat hij heel erg mager is. Mooie roze slijmvliezen, niet heel erg uitgedroogd en fit genoeg. Ook geen vlooienpoepje gevonden. We hebben hem gelijk behandeld met stronghold en verder is het maar afwachten natuurlijk maar wat kan ik nog meer doen?
Ik heb al in de buurt daar navraag gedaan maar niemand die de kat herkende of iemand wist die een kat kwijt was.
De kat is echt duidelijk mensen gewend en vind het echt zo sneu voor deze mooie kat dat hij op straat moet eindigen, daarom heb ik hem, na eerst een dierenartsbezoek, meegenomen naar huis. Mijn poezen moeten niks van hem hebben maar hem interesseert het ze niks, hij loopt er langs zonder blikken of blozen.
Uiteraard laat ik hem dinsdag ook testen op kattenaids, je weet immers maar nooit. Ook krijgt hij gewoon een vaste plekje als zijn baasje niet tevoorschijn komt. Hier in het appartement gaat het niet maar mijn ouders hebben alle ruimte en daar mag hij heen.

Ik heb de kat gevonden in Lommel (België) en daar zit hij nu ook bij mij. Nou ja, zitten, Prins Pluisje (zijn naam nu, hahaha) ligt heerlijk te slapen op mijn stoel en ik zit op de poef :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Kat aan komen lopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:33

Misschien even contact opnemen met de dierenasiel, Amivedi en heeft de da ook gekeken of de kat gechipt is?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:54

In belgie wordt helaas weinig gechipt dus de kans dat hij een chip heeft is vrij klein.
Wellicht als het gefokt is bij een goeie fokker maar anders waarschijnlijk niet.

Je zou het ook even kunnen melden op het forum van kattenplaza.nl daar zitten ook een aantal belgjes die waarschijnlijk nog wel tips hebben.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 22:01

Heb het dierenasiel al gebeld, amivedi kennen ze volgens mij in België niet?
De dierenarts heeft de kat al gecontroleerd op een chip maar helaas....

Ik zal morgen even een berichtje doen op kattenplaza, bedankt voor de tip!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:04

Leuke beest zo te lezen.

Ben benieuwd hoe het afloopt, ik denk dat je snel aan zo'n dier hecht, dat het moeilijk wordt om hem terug te geven.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 22:07

Hij ligt al heerlijk op schoot te slapen, hahaha, ik kan echt aan hem merken dat hij gewoon gewend is om bij mensen in de buurt te zijn, hij komt je echt opzoeken enzo voor een lekkere aaibeurt. Als zijn echte baas hem inderdaad komt ophalen zou het wel moeilijk worden ja, maar voor zover ik heb kunnen vinden is hij in de provincie limburg en antwerpen niet als vermist opgegeven, en aangezien zijn 'bijzondere' uiterlijk is het ook wel een kat die opvalt tussen de foto's van vermiste katten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:10

Misschien ook een berichtje op www.kattenforum.be plaatsen?
Klinkt wel als een kat die een huis gewend is.
Aan de andere kant, zoveel teken en vermagerd lijkt er op te wijzen dat hij al even op straat heeft geleefd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:57

laat de kat niet bij je eigen latten totdat je hem hebt laten testen, stel je voor hij is besmet....
Misschien is hij wel gedropt omdat de mensen hem zat waren en op vakantie gingen?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:30

Als eerst een compliment voor het super opvangen van de kat! Ik denk dat er maar weinig ook met hem naar de DA zouden gaan!
Verder ga ik met de rest mee. Succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:38

Idd complimenten, je hebt super gehandeld!

Ligt lommel dicht bij nederland? Anders zou je ff amivedi kunnen bellen en melding maken.

Verder zou ik een paar duidelijke foto's maken en die op marktplaats en kapaza zetten.
Niet alle kenmerken erbij zetten, als ie echt goed rastypisch is kunnen ook handelaren reageren, die zitten er nogal wat in belgie.
Dus bepaalde kenmerken moet je laten noemen door de evt eigenaren ;)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's !

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 15:46

Dat is mijn angst nou altijd, dat iemand denkt dat mijn katten zwervers zijn, want die 'spreken ook altijd elke buur en voorbijganger aan'.
Is het niet beter om hem gewoon te laten gaan?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 15:54

Niet bij mijn eigen katten laten werd helaas wat lastig aangezien ik in een apartement woon en de enige deur de 'voordeur' is en de deur in de badkamer, en om hem nou de hele tijd op te sluiten in de badkamer vind ik ook zo sneu. Wel moeten mijn eigen katten niks van hem hebben en zitten die nu de hele tijd in de slaapkamer en hij vind de trap maar niks dus hij zit de hele tijd beneden, hahaha.

De amivedi heb ik inderdaad ook al gebeld maar ook hun hadden geen meldingen ontvangen die overeenkwamen met Prins Pluis.

Dinsdag gaan we weer naar de dierenarts, zaterdag kon de dierenarts nog bloedvat vinden, die waren allemaal verstopt leek het wel dus nu zien of hij die dinsdag wel kan vinden. Verder lijkt hij op het oog wel gezond, schone oren, schone ogen, schone neus, tandvlees is mooi roze, wel iets tandsteen maar ach, dat is te behandelen. Ik hoop dat de aids en leukemie tests negatief zijn! Ik ga ook nog gewoon een algehele bloedcontrole laten doen, beter het zekere voor het onzekere! Gelukkig ben ik bevriend met de dierenarts, hahaha!

Ik heb hem inderdaad al even op kapaza gehad maar ik kreeg daar zoveel reacties op (in 2 dagen tijd meer dan 150!) dat ik hem er daar weer vanaf had gehaald want volgens die reacties was die kat absoluut van hun maar vervolgens konden ze niets typisch iets van hem noemem wat de echte eigenaar allang aan hem had opgevallen als hij van hun was geweest.

Hij is verder niet rastypisch maar het is duidelijk niet een 100 % htk kat. Lange pluisharen op zijn staart, zijn staart lijkt ook langer als ik die met van mijn eigen katten vergelijk. Ook pluisjes aan zijn oren en zijn vacht is wat langer dan normaal. Het zal wel een leuke kruising van iets zijn :-)

We hebben hem trouwens ook nog gewogen, 2,5 kg woog hij, dus daar mag nog wel wat bij!

@ LDRD, als die kat echt van iemand was geweest had hij niet zo sterk vermagerd geweest, sorry hoor! Als hij echt gewoon elke week thuis kwam dan had ik niet mijn vingers tussen zijn ribben kunnen steken en had zijn ruggengraat niet uitgestoken geweest! Daarnaast heb ik ook alle dierenartsen in Lommel en omgeving gebeld maar niemand die ook een melding had gekregen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 15:58

@ LDRD: Ja, maar een kat met minimaal 30 teken zou ik niet aanzien als een kat die gewoon even langs komt wippen. Dan moet dat beestje wel verdwaald zijn, of je bent een slechte eigenaar als je die teken laat zitten. Maar dat kan haast niet op 1 dag.

Ik hoop dat je de eigenaar vind en je hebt goed gehandeld!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:03

Nog even een fotootje van Prins Pluis. Nog wel niet de meest duidelijke foto, maar ach, hebben jullie een idee over wie het gaat :-)

Afbeelding

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:05

Mooi dier zeg.
goed dat je ermee naar de DA bent geweest, succes met het vinden van de eigenbaar.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:05

LDRD schreef:
Dat is mijn angst nou altijd, dat iemand denkt dat mijn katten zwervers zijn, want die 'spreken ook altijd elke buur en voorbijganger aan'.

Dan moet je je katten op eigen terrein houden ;)

En laten gaan???
Een kat die zwaar vermagert is, teken had, laten gaan?

Ik snap je beredenering, maar dit gaat niet om een gezonde weldoorvoedde kat die aan is komen lopen.

En anderzijds kunnen wij ook zeggen, hadden die eigenaren maar de kat op eigen terrein moeten houden ;)
En moeten laten chippen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:08

crossmonster schreef:
LDRD schreef:

En laten gaan???

Ik snap je beredenering, maar dit gaat niet om een gezonde weldoorvoedde kat die aan is komen lopen.

En anderzijds kunnen wij ook zeggen, hadden die eigenaren maar de kat op eigen terrein moeten houden ;)
En moeten laten chippen.

Zo denk ik er zelf nou ook over! Het is ook niet voor niets dat ik gelijk naar de dierenarts ben gegaan om hem te laten controleren op een chip en natuurlijk te kijken of hij verder zo op het oog gezond was. Kijk, al was hij nou gewoon goed doorvoed geweest dan had ik hem natuurlijk ook laten lopen he, maar deze kon ik echt niet laten lopen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:10

Precies !

Heb je ook een foto met zijn ogen open?

Zijn vacht is wel flink rastypisch :j

Maar zijn snuit is idd te htk-achtig voor een noor of coon of turkse van.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:13

Een foto met zijn ogen open.

Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:15

Jep , toch wel de echte noren-look :j

Alleen heeft ie geen pluimpjes onder zijn pootjes, of wel?

Noren hebben een zomer en wintervacht, dus dat de vacht nu niet zo lang is, dat kan kloppen

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:16

Ja, pluimpjes onder de voeten heeft hij inderdaad ook! Maar toch wel een noren-look? Ik heb inderdaad een langharig beeld voor mijn ogen. Nooit een noor in zomeroutfit gezien :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:18

Eh geen idee of ik daar een foto van heb * zoekt ff op *

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:19

crossmonster schreef:
LDRD schreef:

En laten gaan???

En moeten laten chippen.

Dat ben ik niet met je eens, iedereen moet in eerste instantie die dieren gewoon laten lopen en niet altijd overal een zwerver in zien. Hulp is leuk, maar dat kan ook te ver gaan :j .

Waarmee ik geen waardeoordeel geef over deze kat hoor, wellicht had ik hem zelf ook opgevangen.

Ik geef alleen een overweging.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:20

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:21

Ik ben het met je eens dat er mensen rondlopen die idd katten oppakken die niet van hun zijn, of die katten voeren en zo naar hun huis lokken, en dat dat niet hoort.
Vind het belachelijk als mensen dat doen zelfs.

Maar als je je dier kwijtraakt om wat voor reden dan ook , bij het buiten los laten lopen, dan is dat het risico dat je zelf neemt.