Mijn super gezonde ZG rexkonijn.. plotseling overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Mijn super gezonde ZG rexkonijn.. plotseling overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:10

Hallo,

Gisteren, toen ik weer kwam uit Leeuwarden (daar studeer en woon ik) ging ik -zoals gewoonlijk- direct ff bij de dieren checken.
Eerst bij de honden en mijn Brit, allemaal weer blij om mij te zien :) Daarna bij de kipjes en de kuikens, hoe hard zullen de kuikens gegroeid zijn vroeg ik me af.. Nou die zijn erg hard gegroeid..! Ik was blij :j..

Totdat ik bij het konijnenhok kwam :\

Ik heb twee Rex konijnen, 1 dalmatiner: genaamd Bijou en 1 castor: genaamd Beps. Bijou zag ik al zitten, ze is wat minder tam dat Beps. En toen zag ik Beps, de castor rex, ze lag heel uitgerekt en stil. Ik wist dat dat niet goed was..! := Dus deed direct het hokje open en aaide haar. Ze was al koud ;(
Heb haar helemaal onderzocht (ben afgestudeerd voor dierenartsassistente). Ze had geen bloed, geen wondjes, oogjes waren dicht, geen bolle buik, geen urineverlies of verstopping.. niks. Heb nog met een stethoscoop geluisterd of haar hartje het echt niet meer deed :\ (moest het zeker weten!)

Het is zo raar.. ;( Zo verschrikkelijk raar! Ze was ook zo ontzettend gezond.. En mocht maar 2 jaar oud worden ;(
Ik denk dat ze een hartstilstandje heeft gehad, dat komt wel vaker voor.. Mja.. waarom bij zo'n gezond en mooi konijn? ;( ;(

Ik heb haar gisteren begraven, nadat ik afscheid heb genomen. Rust zacht lieve Beps! Y;(

Afbeelding

Thats_Me

Re: Mijn super gezonde ZG rexkonijn.. plotseling overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:12

Helaas kunnen dieren ons niet vertellen als ze ergens last van hebben. Veel sterkte.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:16

Wat sneu, Sjukke. Een van mijn Opaalrexen is destijd binnen een tijdsbestek van 4 uur doodgegaan aan leverfalen. Zoals Thats_me zegt, helaas kunnen ze niet vertellen dat ze ergens last van hebben. In elk geval is het heel snel gegaan. Ik hoop dat je snel voor Bijou een nieuwe vriend of vriendin vindt. En Beps mocht dan zeker op shows ZG scoren, ik neem aan dat ze voor jou toch een U waard was?? Heel veel sterkte.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:17

Wat zonde zeg. Het was een mooi konijn.
Sterkte!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:19

Helaas die dingen gebeuren.
Houd het andere konijn nu wel zeer goed in de gaten, het kan een virus of vergiftiging zijn.

Het was een erg mooi konijntje zeg!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:00

Of misschien over verhit geraakt?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 23:05

crossmonster schreef:
Houd het andere konijn nu wel zeer goed in de gaten, het kan een virus of vergiftiging zijn.

Het was een erg mooi konijntje zeg!

Ja, ik houd Bijou nu goed in de gaten, sowiezo nu ze alleen zit..! Hoop dat ik snel een maatje voor haar heb gevonden!
Denk niet dat het een virus of vergiftiging is, omdat ik (en mijn ouders) de dieren strak in de gaten houden, 'bij een keutel die dwars zit' nemen we al maatregelen.. Vergiftiging sluit ik zelf ook uit, omdat ze niet met vergiftige stoffen in aanraking kan zijn geweest.
Oververhit.. hmm ik weet niet, mijn vader heeft de konijnen smiddags in de gaten gehouden (hij heeft een 'terras' om te zitten naast het hok gecreeerd ;) Meer voor de gezelligheid zeg maar) en ze zitten vrijwel altijd in de schaduw (de zon schijnt soms op een deel van het hok).. dus verkoeling genoeg om niet oververhit te kunnen raken, dacht ik zo.

Bedankt voor jullie berichtjes! Beps was zeker een dikke U waard voor mij!! Y;(

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:28

Wat naar zeg, voor jou en voor Bijou!! Misschien gas? Hebben je ouders gezien dat Beps nog gegeten heeft die ochtend? Konijnen zijn er ster in om niets te laten zien...

Sterkte!

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:32

wat sneu zeg Y;( Y;(
t was echt een heel mooi konijn +:)+

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:51

Ik ben momenteel hard op zoek naar een maatje voor mijn damatiner rex, die trouwens zich heel sterk houdt ondanks dit verlies..! Ze is er bijna niet anders om, zelfs wat minder schrikkerig dan voorheen! :j

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:55

Ik weet nog wel een Blauwe Rexenfokker in Siegerswoude, is dat wat voor je?? Dan even PB-en. Hele aardige man, met hele goede dieren.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:08

Zonde zeg. :\ sterkte! :(:)

Een paar jaar geleden lag ons super gezonde konijn ook ineens dood in zijn nachthok. Er was helemaal niets aan hem te zien.

Het schijnt dat konijnen zich wel letterlijk dood kunnen schrikken, en ik denk dat dat ook met die van ons is gebeurd.. := Onvoorstelbaar, want dat beest was nergens bang voor.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:30

Ja ze kan ook geschrokken zijn.. Maar ze zat niet alleen, Bijou zat bij haar..
Hmmz ik vind het zooo erg zonde van m'n mooie meisje ;( Bedankt voor alle berichtjes in ieder geval! :)