Ervaringen kattenluik - welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Ervaringen kattenluik - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:28

Wij gaan volgende maand 2 weken op vakantie, de kat blijft thuis en er komt iemand de kat verzorgen, maar het lijkt me wel makkelijk als hij, en alleen hij, zelf in en uit kan hobbelen. Het gaat dus om 1 kat, hij heeft al een halsbandje om, dus een zendertje is geen probleem.

Nu kwam ik deze tegen:

Kattenluik Swing

Kattenluik Trixie

Kattenluik Staywell

Heeft iemand ervaring met één van bovenstaande? Of raadt iemand een heel ander luikje aan?

Ik wil er geen fortuin aan uitgeven aangezien dit eigenlijk geen blijvend iets is :D Er komt een uitbouw en de deur waar hij in komt verdwijnt uiteindelijk volledig. Dus liefst zo goed goedkoop mogelijk, maar wel met de garantie dat het in die 2 weken goed functioneert :D

Wie helpt?

meintje

Re: Ervaringen kattenluik - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:43

ik heb een staywell luik, werkt prima

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:46

Heb je er dan ook 1 die met magneetsluiting werkt? Met zo'n zendertje, dat alleen jouw kat er in en uit kan?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:49

Die met een zendertje zijn aan de prijs.
Ik heb een staywell met elektromagnetische zender, werkt goed en in de schuur de goedkoopste staywell.
Doet het ook goed.

Men zegt dat er sommige slimme katten het presteren om meteen achter de eigen kat aan mee naar binnen te glippen bij zo'n luikje met sleutelkat.
Ik heb er nog nooit last van gehad.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:54

Dat zal hier geen probleem zijn, onze kat heeft het niet zo op andere katten in de buurt :D

Welke staywell heb je? Die van mij zal ook een electromagnetische worden, geen dure die met chip werken ofzo. Heb geen grote kat, het is een klein exkatertje :(:) :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:57

Wij hebben een Staywell met magneetsluiting. Hij werkt wel... behalve als je katten zoals die van mij steeds hun bandje verliezen. Dan schiet het niet op. Ze moeten een magneet om hebben om naar binnen te komen. Naar buiten kunnen ze gewoon. Het zorgt er goed voor dat vreemde katten niet naar binnenkomen. Dat is wel ideaal.
De poes vindt zichzelf trouwens te goed om met haar neus tegen plastic te duwen. Dus die komt sowieso niet naar buiten.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:02

Ok :) Nou, ik denk dat ik wel redelijk overtuigd ben dat het een staywell wordt. Die van mij verliest zijn bandje nooit :)

Sowieso komt er iemand bij ons thuis die de kat eten geeft, zo wil ik ook dat hij 's nachts binnen is, maargoed, dat is dan wel weer makkelijk af te sluiten :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:04

Ik zou inderdaad eentje nemen die magnetisch of met infrarood werkt.
Wij hadden een "gewone". Dat was niet grappig.... Vaak andere katten in huis etc.
Kattenluikje heeft de aanvaring met de Mechelaar niet overleefd, die dacht ook dat hij door het kattenluikje naar binnen kon en zat erin vast met zn kop.... pff...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:07

Ja, ik moet geen vreemde katten in huis. Dat zou geen ramp zijn als we zelf thuis zijn (incl. 2 grote duitse doggen :') ), maar als de poes alleen thuis is, dan heb ik daar geen zicht op.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:32

XoNo schreef:
Dat zal hier geen probleem zijn, onze kat heeft het niet zo op andere katten in de buurt :D

Welke staywell heb je? Die van mij zal ook een electromagnetische worden, geen dure die met chip werken ofzo. Heb geen grote kat, het is een klein exkatertje :(:) :D

Vraag me niet naar het type, ik heb hem al een jaar of 11 à 12.
Ik ben maar één halsbandje met magneetje kwijtgeraakt in die jaren. Magneetjes zijn los bij te kopen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:03

Dat moet je mijn katten eens gaan uitleggen Tienus63... ik ben inmiddels al drie magneetjes kwijt... en het luikje zit één maand in de deur. :(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:15

Misschien doe ik de bandjes iets strakker, maar niet zo strak dat ze het loodje leggen :)
Ik kan er met een gemak één à twee vingers achter doen.

Zitten je magneetjes niet verkeerd om?
Ik heb nog van die rechthoekige, de punt, het langste stuk, wijst tussen de voorpootjes.