Kat op flat: Kattenbakrommel? (stankoverlast)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Kat op flat: Kattenbakrommel? (stankoverlast)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 20:52

Over een poosje verhuis ik met mijn 2 katten naar een appartement. De kattenbakken staan in mijn huidige huis in de bijkeuken, die een deur heeft naar buiten toe. Momenteel gooien we iedere ochtend de kattenbak(ken) leeg, regelrecht in de grijze bak die buiten om de hoek van de deur staat.
Verder wordt gedurende de dag na iedere behoefte driftig geschept en dit verdwijnt wederom in de grijze bak.

Nu ga ik verhuizen naar een appartement. De kattenbak zal in de (afgesloten, dmv luikje bereikbare) bijkeuken gezet worden. Maar waar laat ik die stinkende kattenbakrommel? Ik heb er niet zoveel zin in dat ik de bijkeukendeur opentrek, ik word bedwelmd onder de heerlijke geur van kattenuitwerpselen... :9

Ik voel er niet veel voor om het in de gewone prullenbak te gooien. Ik heb geen balkon waar ik een prullenbak kan plaatsen en mijn voordeur grenst aan het trappenhuis en de lift. Denk niet dat mijn medebewoners blij met me zullen zijn als er iedere dag een stinkende zak voor de deur staat. :+

Help }:0

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:00

Arzil

Re: Kat op flat: Kattenbakrommel? (stankoverlast)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:12

Wow, dat is een mooi apparaatje. Wist niet dat er echt zoiets bestond. :+ Ga hem maar meteen bestellen. Reacties zijn zo goed. :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:08

Ik heb een speciale prullebak van Bravantia (volgens mij schrijf je het zo) die heel erg goed is in het afsluiten en voorkomt dat geurtjes de rest van de kamer in komt, ideaal vooral als je 2 katten rond hebt lopen met een goed gevulde kattebak.

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:17

Ik heb ook 2 katten, en ook geen balkon of tuin waar ik een vuilnisbak kan neerzetten, Ik heb kattengrind van biocat's fresh, en dat bevalt echt super. Elke dag schep ik de drollen en pies eruit en dat doe ik in een plastic zakje (boterham zakje maar dan iets groter) in de prullenbak, ruik ik helemaal niks van.
De kattenbak verschoon ik 1 keer in de week helemaal, dat doe ik dan de avond voordat de vuilnisman komt dan kan die zak gelijk naar buiten.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 13:11

Biocat's fresh, zijn dat van die groene korrels?
En je sluit die zakjes af voordat je ze in de prullenbak gooit?

Als bij ons de zakjes in de prullenbak (een brabantia look a like) gaan, en je gebruikt daarna de prullenbak, komt die indringende geur je tegemoet en verspreidt zich vervolgens door de kamer.

Heb het idee dat met de litterlocker dat probleem wat minder is. :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:41

Hey Stace, hoe is het? *D
Ik heb voor de katten bak een speciale afgesloten emmer met een pedaalemmerzak er in, je ruikt er niks van en inderdaad, Biocat is super, in m'n nieuwe huis gebruik ik het niet meer, maar vroeger zwoer ik er bij :j
Hoelang nog voor je de sleutel krijgt?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:46

Vreemd, we hebben ook een kat, en het stinkt noooooit, echt niet, ik gebruik Catsan kattenkorrels, en schep dagelijks de drollen eruit en wekelijks verschonen we de kattenbak.

Onze kattenbak heeft geen kattenluik maar gewoon opening waarin het kan gaan en er weer uit kan.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:11

Ja, alles goed Letiets. :D Wat gebruik je nu dan voor kattenbakkorrels Letiets? Oplevering is hopelijk eind september, begin oktober.

Misschien dat het komt omdat het nu 4 katten zijn en onze kattenbakken zijn open. De geur heeft dus alle mogelijkheid om zich te verspreiden. :+
Afbeelding

Misschien toch ook maar zo'n afgesloten ding halen. Zal ook wat schelen dan.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:17

Ja denk ik wel, kheb er nog wel een staan voor je :P
Nu koop ik gewoon goedkoop grit wat ik in de supermarkt zie staan, ze vinden poepen en plassen in de tuin tegenwoordig veel leuker :roll:

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:27

Of ander voer ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:23

Ik gooi mijn vuilniszak met kattenbak troep altijd meteen in de container. Niet in de vuilnisbak in huis, vanwege stankoverlast inderdaad.
Verder helpt een afgesloten bak al heel erg. En ander voer wil ook schelen. Sinds ik de mijne vers voer geef stinken ze absoluut niet meer.

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:32

Stacey schreef:
Biocat's fresh, zijn dat van die groene korrels?
En je sluit die zakjes af voordat je ze in de prullenbak gooit?

Als bij ons de zakjes in de prullenbak (een brabantia look a like) gaan, en je gebruikt daarna de prullenbak, komt die indringende geur je tegemoet en verspreidt zich vervolgens door de kamer.

Heb het idee dat met de litterlocker dat probleem wat minder is. :)

Het zijn grijze korrels in een groene zak. Ja die zakjes knoop ik dicht,nog nooit last gehad van nare luchtjes.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:35

Die van mij krijgt brokken van Royal Canin, daar gaan die drollen niet van stinken, lekker mooie harde drollen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 11:48

Daar zou ik inderdaad ook aan kunnen denken. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:48

Ik woon ook in een flat, heb 4 bakken staan waarvan 2 met kap en luikje, eentje zonder luikje en eentje zonder kap (voor ieder wat wils). Ik schep elke dag de drolletjes eruit, schep ik in een blik (van stoffer en blik) en spoel ze door de WC :o Eens in de week leegt mijn vriend alle bakken helemaal in een vuilniszak en gooit de zak in de vuilcontainer beneden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:57

Voer kan inderdaad heel veel schelen. Toen ik nog met mn kat bij mn ouders woonde, kreeg hij voer van Purina, omdat de kat van mijn ouders niets anders at. De drollen stonden gigantisch. Sinds ik samen met mijn kat woon krijgt hij RC Sterilised en het scheelt echt heel erg met de stank.

Ik had eerst Catsan in de bak liggen, maar heel mijn huis lag onder de steentjes op een gegeven moment. Nu leg ik er houtkorrels van eigen merk AH in en heb ik daar geen last meer van. Ook niet van de stank. Wel heb ik een afgesloten kattenbak.

De drollen haal ik er (bijna) elke avond uit. Gaat niet elke avond, omdat ik nogal onregelmatig werk en thuisben ed. Dit doe ik met zo'n schepje in een boterhamzakje. Daarna zakje dichtknopen en in de vuilniszak op het balkon. 1 keer per week gaat de hele bak leeg, deze wordt gekiept in een grote pedaalemmerzak en gaat ook dichtgeknoopt de vuilniszak in. Nergens last van rare en vieze geurtjes...