Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diane65 schreef:Het lijkt mij darmimmobiliteit of gas. Dat je hem beweging hebt gegeven is dan sowieso het best. En verder kan ik je allerlei middeltjes aanraden, maar ik heb het diertje niet gezien dus dat is niet echt handig. Misschien volgende keer peterselie voeren, dat stimuleert de darmwerking ook en als konijnen wat minder zijn en hun gewone voer laten staan, dan willen ze dat nog wel eten. Je kunt ook nog pure ananassap geven, dat heeft dezelfde werking, of een klein stukje appel.
Diane65 schreef:Ga je je konijn Panacur geven? Dat is het veiligste wormmiddel voor konijnen.
Diane65 schreef:Geen dank, ik vind dat ik als raskonijnenfokker wel wat tips en ervaringen mag delen met konijnenhouders. Je kunt ze vaak met wat eenvoudige middelen een heel eind op weg helpen zonder dat je direct naar de dierenarts hoeft te gaan. Als je konijn slijm bij zijn keutels had gehad, dan had ik je wat andere dingen geadviseerd. Dit warme weer zorgt er ook voor dat ze snel van slag raken qua darmen dus opletten is wel een goede zaak.
Het is in elk geval een heel goed teken dat hij hooi eet, dat betekent dat hij vezels binnenkrijgt en dat zijn darmen weer in werking zijn.