bordeaux dog hoe?wat?waar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

bordeaux dog hoe?wat?waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 21:41

wij hebben naar lang zoeken, wikken en wegen.. besloten om een bordeaux dog aan te schaffen..
we zijn erg lang bezig geweest om te kijken naar wat voor ras dat wij graag zouden willen..
uiteindelijk zijn we dus als een blok gevallen voor het bordeaux ras.
ik heb er nog wel wat vraagjes over.. want ik zou graag willen weten wat de ervaringen zijn van anderen..
de vragen die zo bij mij opkomen:
waar zitten erkende fokkers van bordeaux dogs? en waar hebben jullie goede ervaringen mee??
waar op te letten bij het aanschaffen, ik weet dat hd een groot probleem is, en vooral ook zeker zijn van een stamboekbewijs en chip en inentingen..
wat zijn de ervaringen van anderen met het karakter van de honden?
is er een mogelijkheid om een oudere hond te adopteren??
kan een bordeaux goed buiten zitten?? hebben een heel grote tuin met weiland.. en ik zou graag weten of mensen hier ook ervaringen mee hebben..
wat is de gemiddelde aanschafprijs van een pup??
ik hoop op antwoorden, en ervaringen..
groetjes keshia

Hawai

Re: bordeaux dog hoe?wat?waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:44

Zou je even aanmelden op een bordeaux-dog forum en via de vereniging op zoek gaan naar een pup.
http://www.bordeauxdogclub.nl/
Leuk hoor op zoek naar een pup, veel plezier

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:46

Op de site van de verenging, weet zo niet wat deze is, staan vaak wel herplaatsers. En als fokkers zijn aangesloten bij de vereniging kun je er van uit gaan dat ze zijn geent enz.

Heel goed dat je je er eerst in verdiept voor je domweg een pup van marktplaats haalt, super! :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:52

Voedt hem alsjeblieft goed op |(
Onze buren hebben een Bordeaux Dog en een Boxer en die zijn niet bepaald goed opgevoedt en meneer de Bordeaux Dog loopt bij ons in de tuin en bijt een paar kippen dood, en je begint niks tegen een grote hond. Hij zou zo alle kippen verscheuren. En dan kun je schreeuwen trappen enz alles wat je wil maar hij trekt zich nergens wat van aan.

Ik vind het verder wel mooie honden, maar ik hoop dat je wel weet ze hebben een jachtinstinct en ze moeten een strakke opvoeding denk ik.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 02:45

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 02:51

Voor al je vragen kun je het beste contact opnemen met de rasvereniging.

Ik kan je nu wel vast vertellen dat het iig GEEN kennelhonden zijn, ze houden wel van een beetje luxe.
En qua prijs zit je aan minimaal 800,- en kan oplopen tot 1200,-

Mijn ervaring is dat het ontzettend lieve, rustige, gemoedelijke honden zijn maar zo zullen er vast uitzonderingen zijn.
Houd er wel rekening mee dat ze kwijlen!!
En dat de kans bestaat dat er correctie's aan de oogleden moeten plaatsvinden.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:00

Bordeauxdoggen jachtinstinct? :') Degene die ik ken zijn typische doggen en liever lui dan moe :))

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:43

Wij hebben sinds kort een bordeaux dog in huis gehaald (broerlief is ook gek op 'stevige' honden).

Het is een 4 jarige, niet gecastreerde reu uit het asiel.
Over prijzen en fokkers kan ik je dus niets vertellen, over karakter wel.

Onze BD is een heel gemoedelijke hond die liefst van al op schoot zou kruipen. Blaft niet, vriendelijk tegen vreemden, maar zou wel beschermen als het nodig is.
Geen eenmanshond, accepteerd commando's van iedereen hier in huis die het een beetje kordaat doet (dus niet van oma, die veel te zacht is :+ ).
Luistert, maar doet dat op zijn tempo. Je moet niet verwachten dat hij op een vingerknip zit of komt of weggaat (vooral dat laatste niet), was voor ons eventjes wennen omdat onze andere hond namelijk wél onmiddelijk reageert op commando's.
Wij hebben niet veel buitenruimte maar hij ligt toch het liefste binnen te snurken.
Kan goed loslopen (komt ook daar niet onmiddelijk maar blijft wel in de buurt). Gaat goed met andere honden, al is hij wel dominant en wil dat al eens laten merken aan andere reuen.

Jachtinstinct heeft hij wel, maar het is te controleren. Hij heeft littekens op z'n hoofd omdat hij bij de vorige eigenaar dwars door prikkeldraad liep om fazanten te vangen.
1 keer was ik vergeten om mijn konijn uit z'n ren te halen toen de hond in de tuin kwam en hij werd half gek toen hij het konijn zag. Toen was hij ook heel moeilijk terug te roepen (konijn heeft het overleefd zonder kleerscheuren).
In het begin liep hij ook achter de katten maar dat hebben we hem nu al grotendeels kunnen afleren.
Als hij buiten losloopt is hij nog niet plots achter iets aangegaan en we komen toch genoeg wilde konijnen tegen.
Hij is verzot op water (en bijhorende eenden) maar ook dan nog wel terug te roepen.

Hij accepteert het absoluut niet als hij grof behandeld wordt. Helemaal in het begin zat hij een keer achter een kat en mijn zus wilde hem tegenhouden. Ze probeerde hem vast te nemen en had uiteindelijk z'n nekvel vast. Hij trok zich gelijk los en gaf een knauw aan mijn zus. Onmiddelijk daarna droop hij wel af met staart tussen de poten.

1 gruwelijk groot nadeel: hij kwijlt alles onder, zeker als hij net gedronken heeft kan je er met een dweil achterlopen. Ik probeer hem nog aan z'n verstand te brengen dat hij niet mag rondlopen voor ik z'n kwijl afgekuisd heb.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 12:42

zooooo wat veel reacties!!!
leuk hoor zoveel reacties!!
eventjes mijn antwoorden...
@x_sannee opvoeden gaat zeker goed verlopen, want ik wil er eigenlijk gewoon mee naar elke cursus die er is... vind het erg belangrijk dat hij goed luisterd... het zijn dan wel redelijk gemoedelijke honden.. maar als ze geen zin hebben is er geen houden aan met zo'n gewicht...
@anneliesdj het is ook absoluut niet de bedoeling dat hij bij ons in een kennel komt te liggen...
hij zal wel een kennel tot zijn beschikking hebben om daar lekker te gaan liggen als hij alleen wil zijn... maar verder heeft hij een grote tuin (lees, 500-600 m2 ) tot zijn beschikking...
en daarnaast nog een weiland waar hij rond zou kunnen rennen bijna een half hectare... dus denk dat de ruimte niet echt een probleem is... in de winter kan hij lekker bij ons binnen in de berging slapen.. (helemaal betegeld!! dus effe dweil er doorheen na de kwijlbuien)
voor ons is het belangrijk dat hij een beetje afschrikt, maar ondertussen eigenlijk een lieve lobbes is, die ook absoluut kindvriendelijk moet zijn... want als ik later ooit kinderen krijg, wil ik eigenlijk niet zoals vele de hond eruit moeten doen..
@thioro, bedankt voor je reactie met jouw ervaring...

verder had ik nog een vraag eigenlijk over de omgang met andere honden hoe jullie dat ervaren..
wij hebben namelijk nog een hondje,.. een tamelijk drukke jack-russel.. of eigenlijk is hij de eerste 15 min. druk en daarna niet meer... het is mogelijk om ze apart te houden.. (bikkeltje zit altijd binnen of op een afgezet terras...) maar zou toch graag weten hoe jullie ervaring daarmee is...
ook zou ik graag willen weten hoe dat de omgang met andere dieren is, zoals met schapen en pony's aangezien die hier ook rondom het huis lopen..
ik weet dat het verschillend is per hond.. maar wil graag weten hoe jullie ervaringen met het ras zijn..
ik hoop op nog zoveel reacties... LEUK LEUK LEUK!!!
@ de rest... ik ga alle links een rustig op mijn gemakje bekijken...
groetjes keshia