Week geleden wou ze bijna niet eten, normaal als we eten geven at ze dr bak gelijk leeg, maar dat duurde heel lang voordat ze het opat.
Na een paar dagen ging dat wel weer goed, maar toen begon ze sochtends over te geven, 3 dagen achter elkaar. Alleen sochtends, dus veel kwam er niet uit.
Naar de dierenarts geweest, rontgen fotos laten maken, was niks aan de hand, hele hond onderzocht maar ze konden niks vinden. Hebben haar paar dagen rijst met kip/vis gegeven en we hebben tabletten meegekregen en nu is het overgeven opgehouden.
Maar nu drinkt ze sinds zaterdag (nu is het donderdag) niet meer!
Ik geef haar wel water in een spuit in haar bek (vind ze niet leuk) en als we rijst geven doen we er wat extra water bij (met teveel water eet ze het niet meer), opzich drinkt ze wel water met wat druppels koffiemelk of gewone melk uit een gewoon glas waar mensen uit drinken, maar niet uit haar eigen bak. ze kan niet bang voor haar eigen bak zijn want ze eet wel gewoon uit haar bak en die bakken zien er precies hetzelfde uit.
Pijn met slikken kan het ook niet zijn want ze eet ook gewoon.
Lijkt wel of ze ewr bang voor is geworden (misschien door het overgeven??) en dat het tussen de oren zit, maar hoe lossen we dit op????? we worden wanhopig.. we kunnen haar niet water geven met zon spuit haar hele leven...
Dierenarts bellen! Dat is mijn eerste gedachte. Water is voor honden zo belangerlijk, zeker als het warmer wordt. Je DA zal je een goed advies kunnen geven!
Mischien helpt het om haar uit een andere bak te laten drinken. Het zou kunnen dat deze verkeert ruikt of zo.
als jullie even goed hadden gelezen, had ik al gezegd dat we zaterdag naar de dierenarts zijn geweest, helemaal laten onderzoeken de hond inclusief rontgen foto's maar er was niks te vinden. gister nog naar de dierenarts geweest om nagels te laten knippen en het er nog even over gehad maar ook de dierenarts snapt er niks van. ook zei ik al in mijn bericht dat we haar op andere manieren water geven en ze plast ook gewoon dus vocht heeft ze wel in haar lichaam maar zo kunnen we niet door blijven gaan... en de bak wassen we regelmatig dus daar kan het niet aan liggen. uit een gewoon diep eetbord voor mensen drinkt ze ook niet, alleen af en toe uit een drinkglas voor mensen.. en dan moet er wel wat melk of koffiemelk inzitten...
Zelfs als een hond erg weinig vocht in de lichaam heeft gaat het nog plassen hoe weinig het ook is omdat de verkeerde lichaamsvocht gewoon afgevoerd moeten word. Als de da verder niet weet wat er gedaan moet woren dan zou ik naar een andere gaan omdat een hond gewoon vocht binnen moet krijgen. Ik zou verdere onderzoeken laten doen, urinemonster nemen en kijken wat daar uit komt als je dat nog niet hebt gedaan.
zaterdag zijn we naar een andere dierenarts gegaan dan gister en beiden snapten ze het niet. volgens mijn ligt het tussen de oren, lijkt alsof ze er bang voor is, als we aankomen met een bak met water loopt ze weg en gaat ze in een hoekje liggen. maar ze drinkt soms wel uit een beker, dus drinken kan ze wel. en ze eet ook dus het ligt niet aan het slikken ofzo. ze lijkt ook helemaal niet 'ziek' ofzo, ze poept, plast normaal en ze rent, speelt en is blij...
Ze krijgt echt genoeg vocht binnen? Dan zal het moeten slijten, ipv water kun je ook een paar snoepjes in de bak doen zodat ze het positief weer gaat ervaren om uit die bak te drinken of een tijd uit een andere bak/kom laten drinken maar niet teveel aandacht aan schenken anders kan het bevestigd worden voor de hond dat er iets slechts aan de bak is. Maar alleen als je zeker weet dat het niks medisch is.
denk niet dat he iets medisch is.. dan zou ze wel helemaal niks drinken?? of eten?? ze krijgt wel vocht binnen ja, maar niet zoveel als dat ze zelf zou drinken denk ik. maar ze is helemaal niet sloom of wat dan ook en het vel valt gelijk weer terug in de nek als je er aan trekt.. maarja de enige manier dat ze drinkt is als wij het geven... denk dat we het eerst nog eventjes aanzien en als het zo door blijft gaan toch maar weer eventjes rondbellen naar dierenartsen. een andere bak of kom drinkt ze niet uit. alleen uit een drinkglas voor mensen en ook maar heel soms :/
aukjegm
Geplaatst: 28-05-09 14:31
Maar de hond gaf ook over? Waarom deed ze dat dan? Zei de dierenarts daar iets over?
ja die gaf ook over, en naar aanleiding daarvan zijn we naar de dierenarts geweest, en toen hebben ze rontgen fotos gemaakt, maar ze zagen niks. hele hond onderzocht maar konden niks vinden. ze dachten misschien is het een soort darm of maag infectie dus hebben we daarvoor antibiotica meegekregen en we moesten het proberen om rijs met kip of vis te geven en nu geeft ze inderdaad niet meer over. ik dacht misschien heeft ze met het overgeven de link gelegd met water? aangezien ze sochtends vroeg alleen overgaf, en er dus niks anders dan gal en slijm uitkwam, misschien denkt ze nu als ik teveel drinkt kots ik het weer uit?
aukjegm
Geplaatst: 06-06-09 12:24
Hoe is het met de hond?
_Do_
Geplaatst: 07-06-09 17:30
ten eerste goed in de gaten houden of ze niet uitdrookgt. Want ook al spuit je water in de bek, soms is het niet voldoende. Anders hem-haar een keer aan het infuus laten zetten.
Als ik het zo leest is er iets gebeurd waardoor ze een link heeft gelegd met angst en drinken.
Kijk of je wel buiten uit een plas water of sloot wil drinken. Dan weet je of het aan het drinken, of aan de waterbak gerelateerd is.
Ik zou bij je DA om een echo vragen, want op een röntgen foto kan je niet goed zien hoe de toestand van de organen is. Of als er misschien iets in haar darmen zit.
Nishanta
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-09 19:32
ze begon plotseling weer te drinken uit het niets!! heel raar maar waar haha paar honderd euro lichter maar dan weten we in ieder geval dat ze helemaal gezond is!!