Een oppaskip dood en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

me_myself_i

Een oppaskip dood en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:29

Wij passen op 2 kippen van mensen die nu op vakantie zijn, alleen is er nu eentje overleden.. We hebben die mensen nu ook al gebeld en de overleden kip is al opgehaald door een instantie. Alleen hebben we nu dus nog een kip over... Misschien een stomme vraag maar kan het kwaad als een kip alleen zit voor een paar dagen?? Voelt ze zich dan niet eenzaam nu haar vriendinnetje er niet meer is en alleen in het grote hok zit?? Sorry is misschien een hele domme vraag maar ik vroeg het me gewoon af :P

Pikeur

Re: Een oppaskip dood en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:30

Tja dat kun jij zien
Als het leven van die kip gewoon z'n gangetje gaat zou ik me voor die paar daagjes niet zo druk maken, zie je dat hij helemaal gek wordt dan moet je toch wel na gaan denken over een oplossing

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:31

Volgens mij zijn kippen ook een soort van kuddedieren dus kan me voorstellen dat ie zich eenzaam voelt. Hoelang blijven de mensen nog weg? Als het niet te lang is kan het denk ik wel (paar daagjes) maar een paar weken niet denk ik. Succes ermee!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:32

Naar mijn idee voelen kippen geen rouw. Wij hebben hier thuis meerdere kippen waar een paar maanden geleden een zieke bij zat (inmiddels overleden) die bijna dood was. Ze liepen daar gewoon over heen.
Een paar jaar geleden hadden we nog andere kippen waarvan er eentje op een dag dood in het hok lag. Daar zaten ze gewoon in te pikken. Dus ik denk persoonlijk dat het geen kwaad kan dat ze nu alleen zit.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:36

Ok bedankt Lous :D
Ik weet ook niet beter dat kippen altijd met een paar samen leven, dus dat ze wel een groep vormen (of hoe dat ook heet bij kippen :P) Zondag komen ze terug dus het is maar voor een paar daagjes, maargoed vond het zo zielig uitzien een kippetje alleen in zo'n groot hok... We hebben haar hok schoongemaakt, het voer en water bijgevuld en gekeken hoeveel er precies in zat dus kunnen we morgen checken of ze wel gewoon gegeten/ gedronken heeft. Hoop wel dat zij wel blijft leven, is ook zo sneu voor die mensen dat als zij weg zijn hun kipjes er niet meer zijn als ze terug komen..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:38

Gewoon goed in de gaten houden is ook het beste idee denk ik. Maar schat de kans groot dat er niks ernstigs zal gebeuren.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:40

kippen zijn kanibalen, eten gewoon hun soortgenoten op

kippen zijn wel groepsdieren dus alleen is niet echt een goed idee al zal ze die paar dagen wel overleven
zomaar een vreemde kip er bij zetten zou ik ook niet doen en overlaten aan de eigenaren

de vraag is natuurlijk wel waarom die ééne kip dood ging, als het iets besmettelijk is, kan de andere ook nog het looje leggen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:43

spatter schreef:
kippen zijn kanibalen, eten gewoon hun soortgenoten op

kippen zijn wel groepsdieren dus alleen is niet echt een goed idee al zal ze die paar dagen wel overleven
zomaar een vreemde kip er bij zetten zou ik ook niet doen en overlaten aan de eigenaren

de vraag is natuurlijk wel waarom die ééne kip dood ging, als het iets besmettelijk is, kan de andere ook nog het looje leggen

Dat klopt ook. Als die andere niet dood gaat zal een oplossing voor de eigenaren zijn bevruchte eieren eronder te leggen als ze broeds is. Dan kunnen ze eventueel de kippenkuikentjes houden bij de moeder.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:45

Ze is nu broeds dus dat is wel een idee, al is dat aan de eigenaren zelf natuurlijk :D Ik denk zelf dat die ene kip dood is gegaan aan misschien een combinatie van warmte en stress? Het heeft zwaar geonweerd en het is ontzettend warm en benauwd geweest bij ons. Ik zelf denk ook niet dat er iets heel ergs zal gebeuren, maar wou toch voor de zekerheid nog wat verschillende meningen horen etc :D

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 20:26

De kip doet het goed :D ze eet en drinkt nog goed, alleen ziet ze er een beetje eenzaam uit, maar volgens mij komt het wel weer goed :D