Een teef die een dag nadat ze 8 jaar is geworden mag niet meer gedekt worden en dat vind ik helemaal terecht.
Maar alleen NL heeft deze regel dus in het buitenland mogen ze er nog wel mee fokken, dus ruimen de fokkers ze maar op en verkopen ze aan het buitenland waar ze nog even leeggemolken kunnen worden

Een persoon die wij kennen heeft zijn hond in maart laten dekken en deze teef zou in april 8 jaar worden, dus dat kon nog. Ze hebben bij deze teef de loopsheid op moeten wekken omdat ze niet op tijd loops werd en tsja...ze moest voor een bepaalde datum gedekt zijn anders mocht het niet meer.
Helaas voor hem is de teef leeggebleven en is ze ondertussen ruim 8 jaar. Maar hij wil nog zo graag een nakomeling van deze teef, maar volgens de vastgestelde regels kan dat nu niet meer. Deze teef heeft nu 2 nesten gehad en haar eerste nest met bijna 6 jaar, omdat hij met deze hond in de sport zat.
Hij vond dat belangrijker op dat moment, maar we weten allemaal dat we weleens concessies moeten doen. Het is het één of het ander.
Deze persoon heeft contact opgenomen met de RvB om toch te proberen dat zijn teef voor de laatste keer gedekt mocht gaan worden ondanks haar ruim 8 jaar, maar de RvB heeft dit afgewezen wat ik totaal terecht vind. Je kan ook niet zeggen de één wel en de ander niet.
Ook heeft hij het via zijn rasvereniging geprobeerd maar die is het uiteraard ook niet gelukt.
Nu schrikt mijn verbazing dat er op zijn site staat dat deze hond alsnog gedekt gaat worden in september/oktober???
Dus ik had echt zoiets van hoe kan dit

Ik zit er nu over te denken om een brief te schrijven aan de RvB nu ik dit weet.
Ik baal gewoon van dit soort banketstaaf mensen