Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Juliette86 schreef:Hoe bedoel je verzetten tegen gas? Het is geen gifgas wat pijn hoeft te veroorzaken, het is ook maar de vraag of de dieren ook echt pijn ondervinden aan het stuiptrekken. Als het goed gedaan wordt verliezen ze heel langzaam het bewustzijn. Net zoals het kapje bij de doktor of dierenarts. Op zich een hele zachte manier om te gaan.
Caesar schreef:Juliette86 schreef:Hoe bedoel je verzetten tegen gas? Het is geen gifgas wat pijn hoeft te veroorzaken, het is ook maar de vraag of de dieren ook echt pijn ondervinden aan het stuiptrekken. Als het goed gedaan wordt verliezen ze heel langzaam het bewustzijn. Net zoals het kapje bij de doktor of dierenarts. Op zich een hele zachte manier om te gaan.
Het is geen narcose, maar volgens mij een combinatie waar zuurstof en andere stof gecombineerd worden. Dus stikken volgens mij. Je ziet dat varken toch ook duidelijk naar adem happen...
Caesar schreef:Volgens mij worden varkens geelectrocuteerd... en na het zien van het filmpje hoop ik dat deze manier blijft ipv vergassen. Dit is toch verschrikkelijk?? Zo'n dier heeft onderhand meer dan een halve minuut nodig, schreeuwt het vervolgens uit en is dan op hetzelfde punt als in 2sec een stroomstoot?
Snijden ontkom je niet aan, gaat er om dat het dier niet bewust doodbloed, maar dus al verdoofd is.
crossmonster schreef:Nu is een stroomstoot idd diervriendelijker, maar een restrainer is dan weer niet diervriendelijk (lange slurf waar ze hutje mutje in moeten lopen, daarna op de lopende band en dan de stroomstoot)
crossmonster schreef:Vion ... sja die slachten in Boxtel ff denken wat was het ookalweer.... 1000 per uur ofzo?
(kan het mis hebben, is zo lang geleden)
Maar onzin dat in groepen slachten minder stressvol is, want met de restrainer of tang lopen ze achter elkaar aan en dus ook in groepsverband.
Vion denkt aan de centjes, en vergassen is goedkoper en heeft evel meer capaciteit.
In Boxtel zijn ook automatische drijfhekken.. ook zoiets vreselijks..
arno8 schreef:Varkens in Nood maakt al langer bezwaar tegen het vergassen, maar mij staat niet bij dat het om het vergassen voor aanvang van het slachten gaat. De varkens worden namelijk verdoofd voordat ze gecastreerd worden, dat gebeurde tot dit jaar zonder verdoving.
Varkens in Nood heeft in het verleden al aangetoond dat castratie niet nodig is en wil dus helemaal van het castreren af. Bedrijven als Vion blijven dit echter eisen 'want de klant wil dat' en het is te veel moeite om de klant uit te leggen dat het niet nodig is. Wat dat soort zaken betreft is de varkenshouderij net zo traditioneel en vastgeroest als de paardenhouderij.
arno8 schreef:Hmmm uit de video begrijp ik dat het inderdaad om verdoven voor het slachten gaat. Bestaan er eigenlijk nog beesten die na het zien van deze video's vlees blijven eten?
arno8 schreef:Hmmm uit de video begrijp ik dat het inderdaad om verdoven voor het slachten gaat. Bestaan er eigenlijk nog beesten die na het zien van deze video's vlees blijven eten?