Ik heb afgelopen jaar de kat meegenomen naar de flat. Het is een binnenkat dus hij was al gewend om niet naar buiten te gaan.

De hele winter is de deur naar het balkon dicht gebleven, maar nu wil ik de deur wel eens open zetten. Bovendien wordt het snel erg warm in de flat (hele grote ramen) en de kat is halflang harig en dik in zijn vacht. Het gevolg is dat hij het liefst constant op de badkamer ligt. Op het balkon is veel schaduw.
Ik ben alleen heel bang dat mijn kat van het balkon afvalt.. Mijn vriend had laatst de deur niet goed dicht gemaakt en meneer liep op het randje toen ik thuis kwam.
Nu wil en durf ik hem echt niet meer daar te laten lopen zonder dat het afgezet is.Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die een kat en een balkon hebben.
En hoe jullie dit afzetten. Ik heb al een kattennet op internet gezien, is dit degelijk? Kun je ze daarmee alleen laten? Of weet iemand anders een (redelijk goedkope) oplossing? De flat wordt volgend jaar of het jaar erna afgebroken dus ik wil een niet te duur maar wel redelijk bouwsel hebben voor de komende tijd.
Ik snap dat je het eng vind om haar zo erop te laten. Misschien aan een tuigje meenemen en eerst eens kijken wat ze precies gaat doen? Anders kun je gaas op je balkon maken, met de bovenkant schuin naar binnen oplopend, dan komt ze niet meer op het randje