Binnenkonijn mag naar buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Binnenkonijn mag naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 08:44

Na het wonen in een appartement, waar Storm het konijn binnen zat, zijn we nu verhuisd naar een huis met een grote tuin.
Na even zoeken heb ik een mooi groot buitenhok gevonden voor hem. Die is al gearriveerd.

Mijn vraag is hoe ik hem nu het beste kan laten wennen aan het buitenhok? En wat de beste lokatie is voor het hok?
Hij is nu 2 dagen overdag een paar uur in het buitenhok geweest. Savonds heb ik hem weer binnengehaald ivm de kou. Ik merk dat hij het heel spannend vind en dat hij vooral aan het luisteren is naar de vogels. Veel eten en drinken doet hij nog niet buiten, gelukkig haalt hij dat wel in savonds.

Hoe kan ik die overstap verbeteren of is het goed zoals ik het nu doe?

Dana01

Re: Binnenkonijn mag naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:49

rustig aan opbouwen, en daar ben je al mee bezig :j
ik zou hem trouwens niet meer 's nachts binnen halen, de temperaturen zijn best hoog al, lekker veel stro in het nachthok en dan moet het prima te doen zijn :j

zorg er wel voor dat hij genoeg hooi heeft, het gras zal even wennen zijn :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Binnenkonijn mag naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:46

Precies wat Dana ook schreef, niet meer binnenhalen, de temperaturen zijn hoog genoeg en als je genoeg stro in de nachthok legt dan kan hij daar lekker vertoeven.
Onbeperkt hooi geven en langzaam laten wennen aan gras mocht je dat in de tuin hebben, de darmstelsel is erg gevoelig van een konijn.
Ook zou ik kijken naar een voedster omdat konijnen groepsdieren zijn en erg genieten van gezelschap van hetzelfde soort, zorg er dan wel voor dat de voedster gesteriliseerd is of de ram gecastreerd is ivm jonkies.
Wat de beste lokatie betreft; de opening uit de wind zetten, weet niet hoe je tuin zit en ervoor oppassen dat het niet in de directe zon zit, konijnen kunnen heel slecht tegen warmte.