Konijn overleden, andere konijn alleen, hoe nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Konijn overleden, andere konijn alleen, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 12:49

Helaas is een van mijn konijntjes vannacht overleden. Waren er gisteren nog mee naar de dierenarts geweest, twee spuitjes gehad, en wat medicijnen mee gekregen. Dus met goede hoop ben ik vanochtend weer bij ze gaan kijken met het idee dat ze nu wel een stuk opgeknapt zou zijn, maar nee, ze lag dood in het hok, heel sneu..
Ik kan nu al merken dat ons andere konijn een heel stuk stiller is, en ik weet ook dat je konijnen eigenlijk nooit alleen moet houden. Deze twee waren echt een twee-eenheid, twee zusjes, en ze zijn altijd samen geweest. Het konijn dat nu alleen over is (ze is 4 jaar), was de dominantste van de twee.
En ik denk dat het nog best moeilijk is om er dus een nieuw konijntje bij te plaatsen.

Hebben jullie ideeën? Wat is het beste, een ram of een voedster? En is er een grote kans dat ze toch aan elkaar zullen wennen. Vooral omdat onze dame dus behoorlijk dominant is.

Ashkerlon

Re: Konijn overleden, andere konijn alleen, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:24

Ik zou zeggen, neem contact op met een konijnenopvang in de buurt. Ze hebben vaak een heleboek konijntjes zitten, en kunnen ook helpen met koppelen.
Ik denk dat je het meest kans op succes hebt met een gecastreerde ram.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:37

he, dat is naar zeg.

ik ga mee met ashkerlon.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:27

Ik zou ook contact opnemen met een konijnenopvang in de buurt en kijken of er een leuke gecasteerde ram bij haar gekoppeld kan worden. Zij kunnen je daar erg goed bij helpen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:08

Opvang AA en Hunze in Gieten zit vlakbij jou, die kunnen je vast helpen aan een leuke gecastreerde man. Konijnen zijn wel echte groepsdieren.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 15:18

Bedankt voor de tip faniek, gieten is inderdaad wel aardig in de buurt! Helaas gaat het nu niet zo goed met haar, ze oogt niet ziek, maar je kunt merken dat ze haar maatje heel erg mist. Ze eet en drink nu heel weinig.. Valt helaas weinig aan te doen. Misschien dan toch maar zo snel mogelijk op zoek naar een nieuw maatje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:08

Gieten is hele fijne opvang en ze koppelen ook. Ik heb 3 nijnen die daar vandaan komen. Tijdje terug zaten ze nog in Gasselternijveen.
http://www.opvangaaenhunze.nl/
De konijnen die een plekje zoeken staan op de site. Ook leuk is het om hun weblog te lezen.