Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ellepel schreef:toevallig een groot stuk gelezen over dat mensen zo ontzettend veel vogeltjes van de grond plukken en naar de opvang brengen terwijl dat niet nodig is.
vogeltjes vliegen op een gegeven moment uit en daarbij komen ze nog wel es op de grond terecht.
pa en ma vogel zijn altijd wel in de buurt om de kleine te voeden.
beste is dus om ze te laten zitten of om ze ergens op een tak te zetten van een struik/boom.
mooiste zou zijn als je op d eplek waar je het dier gevonden hebt kijken of je de ouders ziet.als je die ziet kun je het jong gewoon weer terugzetten dan voeden zij het verder wel.
mocht dat niet zo zijn dan toch naar de opvang in je buurt brengen
suuzepuus schreef:nou, das ook lekker..... probeer ik de dierambulance te bellen, krijg je eerst het hele verhaal over kosten en dan wordt de verbinding verbroken. en dat tot 2 keer toe!!!
C_arola schreef:ellepel schreef:toevallig een groot stuk gelezen over dat mensen zo ontzettend veel vogeltjes van de grond plukken en naar de opvang brengen terwijl dat niet nodig is.
vogeltjes vliegen op een gegeven moment uit en daarbij komen ze nog wel es op de grond terecht.
pa en ma vogel zijn altijd wel in de buurt om de kleine te voeden.
beste is dus om ze te laten zitten of om ze ergens op een tak te zetten van een struik/boom.
mooiste zou zijn als je op d eplek waar je het dier gevonden hebt kijken of je de ouders ziet.als je die ziet kun je het jong gewoon weer terugzetten dan voeden zij het verder wel.
mocht dat niet zo zijn dan toch naar de opvang in je buurt brengen
Vogeltjes moet je niet oppakken en op de tak zetten, de ouders trekken zich dan terug en zorgen niet meer voor de kleine omdat de geur van een ander aan het vogeltje zit (tenminste dit heb ik gehoord).
Iris82 schreef:suuzepuus schreef:nou, das ook lekker..... probeer ik de dierambulance te bellen, krijg je eerst het hele verhaal over kosten en dan wordt de verbinding verbroken. en dat tot 2 keer toe!!!
Welk nummer heb je gebeld, er is een landelijk alarmnummer (die je doorverbindt) en het nummer van de regio zelf.