Kweet het niet meer.... (zieke kat)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femmiel

Kweet het niet meer.... (zieke kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 20:05

Hallo,

Dit verhaal schrijf ik met tranen in m'n ogen ;(
M'n kat Kiara die ik al mijn hele leven ken,is ziek...
Sommige mensen zeggen die haalt de eerste 48 uur niet,andere zeggen ze komt er wel weer bovenop.
Kiara is erg mager de laatste tijd maar ik geef er nu ander eten,en dat word met melk wat zachter gemaakt.
Kiara heeft in haar leven verschrikkelijk veel ziektes ect. gehad maar ze allemaal overwonnen.
Ze is een liefdevolle kat en erg sterk,ik twijfel er ook niet aan dat ze het niet haalt :(:)

Maar toch is haar gedrag anders,ze is rustiger.

Gisteren was een oom van me opezoek geweest eerste wat hij zij die kat is ziek,die haalt de nacht niet eens.

Naar de DA willen m'n ouders niet ze is al oud en m'n vader wil er het geld niet aan uitgeven....(ben het er zeker niet mee eens)

Maar toch,zit ik iedere avond met tranen in m'n ogen bang dat hij er de volgende dag niet meer is ;(
Ik wil haar gewoon niet kwijt,ze staat alltijd voor me klaar komt lekker op m'n schoot zitten :(:)

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even van me afschrijven....

Groetjes Femke
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-05-09 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

femmiel

Re: Kweet het niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 20:06

Trouwens ze is overdag wel gewoon weg en is nog wel actief enz.
Maar toch is ze anders....

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:12

Wat jammer dat je ouders niet naar de dierenarts willen met je kat! Wij kunnen op bokt niet veel voor je betekenen. Vermageren kan namelijk met heel veel dingen te maken hebben, dat wil niet direct zeggen dat ze te weinig of verkeerd eten krijgt. Vermageren past bijvoorbeeld bij allerlei nieraandoeningen, diabetes, hormoonafwijkingen, ontstekingen binnenin het lichaam.. En helaas kan je dat met wat ander eten niet altijd oplossen. Om te weten wat er aan de hand is met Kiara zullen jullie toch even bij de dierenarts langs moeten gaan :(:)

Zeg maar tegen je vader dat het nog niet per se veel geld hoeft te kosten als je naar de DA gaat. Het kost je in het beste geval een consult (dat verschilt per kliniek, maar ligt rond de 40 euro). Pas als de DA Kiara heeft gezien kan hij of zij eventueel onderzoeken gaan doen en medicijnen voorschrijven. Hoe duur dat gaat worden kun je van te voren natuurlijk niet weten, maar een ritje naar de DA hoeft je nog niet meteen een hele berg geld te kosten ;)

Sterkte en heel veel succes, geef haar maar een dikke knuffel.

femmiel

Re: Kweet het niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 20:15

Ze is wel weer actief gisteren was ze egt sloom lui enz.
Maar vandaag ze eet goed drinkt goed, enz.
Dus heb het gevoel dat ze weer begint zich goed te voelen.

DA is geen optie mijn vader zegt vroeger ging mijn vader ook nooit naar de da als een klein dier wat had....

Wel bedankt voor je reactie :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:25

Wat vervelend dat je vader die opvatting heeft. Ik zou hem graag persoonlijk van de noodzaak van een DA overtuigen, maar dat gaat helaas niet. Gelukkig denk jij er anders over, toch? :)

Ook kleine dieren kunnen heel veel pijn hebben, net als mensen als ze ziek zijn. Zeker als ze geen behandeling krijgen en het om een ernstige ziekte gaat kan dat heel erg vervelend voor ze worden. Net als mensen kunnen katten koorts krijgen als ze een ontsteking in hun lichaam krijgen, of uitdrogen, of er iets anders aan de hand is.

Kan Kiara nog goed plassen en poepen? En zo ja, kun jij zien hoe dat eruit ziet en of ze misschien pijn heeft bij het plassen of poepen? Gaat ze net zo vaak als normaal naar de bak, vaker, of misschien minder vaak? Of doet ze het buiten de bak?

Als je Kiara bij haar nekvel pakt (gewoon tussen duim en wijsvinger een stukje huid zachtjes omhoogtrekken), wat gebeurt er dan? Glijdt dat meteen weer soepel om het lichaam heen, of blijft de huidplooi een beetje omhoog staan?

Heeft ze ook gebraakt, en zo ja, hoe vaak?
Eten gaat nog wel begrijp ik, dat is ook heel belangrijk. Jij kunt in ieder geval ervoor zorgen dat Kiara blijft eten en drinken. Als ze ophoudt met eten heeft ze hoe dan ook een dierenarts nodig. Je kunt het eten lekker maken door zachtvoer te geven, of het te weken, zoals jij zelf al had bedacht, dat is prima :j

femmiel

Re: Kweet het niet meer.... (zieke kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 21:16

Plassen en poepen doet ze gewoon super.
Maar ze begint nu ook weer aan te sterken,ik ga er nu voor zorgen dat ze weer wat dikker word.
En net was ze achter een muisje aan het rennen,dus ze begint toch weer goed te worden.
Maar blijf toch goed opletten ;)

Zwartwitje

Re: Kweet het niet meer.... (zieke kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:52

Ik help het je hopen :j
Goed blijven opletten of ze blijft eten en actief blijft, dat is het minste dat je voor haar kunt doen.