Ontwormen baardagaam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Ontwormen baardagaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 12:33

Omdat mijn baardagaam met dit mooie weer veel buiten komt in de tuin enzo (natuurlijk onder toezicht) en daar regelmatig happen neemt van grond, gras en weet ik veel wat, wil ik hem goed ontwormen.

Op advies van de DA die in onze opvang veel vrijwillig werk doet, heb ik van Beaphar speciaal voor baardagamen wormpasta gekocht, die 5 dagen lang gegeven moet worden.

Heeft iemand hier praktische tips voor? Bull eet bijna niets uit te hand, hooguit een paar morio wormen.
Fruit en groente pakt hij zelden aan, dat gaat hij zeker geen 5 dagen doen.

Ik denk dat het aan komt op een beetje dwang en de pasta zijn bek in spuiten, maar ik ben heel benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen hiermee en dus misschien ook wat praktische tips...

Nickeltje

Re: Ontwormen baardagaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:51

Om even terug te komen op mijn eigen vraag, mocht ooit iemand anders met dit probleem komen.

Vandaag heeft Bull zijn eerste portie gehad.
Omdat Bull 500 gram weegt moet hij 5 dagen lang 2 ml pasta krijgen.
We hebben met een houten ijsstokje en vingers zijn bek open gemaakt en met het stokje open gehouden, tegelijk heeft mijn vriend de pasta er in gespoten. Best veel, 2 ml in zijn bek. Maar goed, kennelijk is het niet heel vies ofzo, want hij slikte het braaf in. Maar blij maken we hem hier niet mee, dus dit wordt even 5 dagen ruzie met hem...