Hoe gaan jullie dieren eigenlijk met elkaar om?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Hoe gaan jullie dieren eigenlijk met elkaar om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 11:46

Ik was wel eens even benieuwd. Onze honden en katten kunnen prima met elkaar opschieten, ook onze katten met mijn paard, en andersom!
Hoe gaat dat bij jullie? :)

Limoen

Re: Hoe gaan jullie dieren eigenlijk met elkaar om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:22

Ons hondje is bestfriends met 2 van onze katten.(Wederzijds, ze spelen met elkaar en knuffelen!) En de andere kat blaast naar alles wat los en vast zit :+
En onze honden gaan ook heel goed met elkaar om!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:23

Mijn honden zijn heel gek met elkaar, spelen heel vaak samen, slapen samen in één mandje, ze kunnen gewoon heel goed met elkaar! :)

Voor m'n paard zijn ze een beetje bang soms, maar dat heb ik liever dan dat ze er blaffend op af rennen :))

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:27

onze kat gaat wel eens buurten bij het konijn, tikt dan met pootje op het gaas, konijn gaat dan gelijk naar hem toe, ze bedoelen allebei iets anders (kat wil 'jagen', konijn zegt hé hoi! :D , gaat altijd goed, het is nogal een oude kat).
kat vind de cavia's zo nu en dan ook wel interessant, maar doet er verder niks mee.
caafs vinden de kat eng (maar ja ze vinden alles eng :+ )
ik heb de pony wel eens mee naar huis genomen, konijn schrikt zich dan te pletter, pony schrikt daar weer van, als ze over de schrik heen zijn snuffelen ze aan elkaar door het gaas van de ren van het konijn.
en de kat bekijkt de pony argwanend van een gepaste afstand :P

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:29

Onze hond heeft erg veel respect voor de katten. De katten mogen op zijn plekje liggen, uit zijn waterbak drinken (voerbak nog net niet :D) en hij laat ze oook altijd voor en beschermt ze ook. Dat deed ie ook bij onze konijnen.

Bij andere katten daarintegen ( }> ) issie wel wat minder. Nooit echt aanvallen, maar als mijn kat middenin de nacht weer een concert afgeeft tegenover een andere kat, dan laat ik haar er altijd op af rennen, dan houden ze wel op.

Ook issie gek op paarden, maaar heeft er toch wel respect voor, te dichtbij gaat dan weer te ver :+

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:36

Wij hadden hier eerst echt een grote dieren bende. De konijnen, cavia's, kippen, de kat, een degoe en mijn schapen liepen gewoon bij elkaar in een groot hok.
En dat ging allemaal goed. De kat sliep gewoon tussen de konijnen en cavia's in. Als je dan 's ochtends kwam lag er altijd een hele bult dieren over elkaar heen te slapen.

Nu hebben we nog maar 1 konijn en de cavia's liggen daar wel is op te slapen. Verder lopen in de wei mijn schapen en mijn shetjes. Lambo (schaap) en Polly (shet) kunnen het vooral wel goed met elkaar vinden omdat die allebei heel rustig zijn en Kruimel (schaap) en Helix (shet) lopen ook steeds met elkaar te donderjagen.
Als de schapen dan is rustig slapen lig de kat er vaak ook tussen.

Eigenlijk kunnen al mijn beesten het wel goed met elkaar vinden. Behalve de pony van een vriendin van mij die er ook staat die kan het niet zo goed vinden met mijn shetjes maar die vindt de schapen gelukkig wel weer erg lief.

Het is zelf zo dat als ik ga wandelen en die pony gaat niet mee (omdat mijn vriendin er niet is) dan wil Lambo het eerste stuk niet mee lopen en begint die te bleren... hij wil dan even duidelijk maken dat we er 1 vergeten haha :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:42

Onze kat is helemaal idolaat van onze 2 duitse doggen :+: Kopjes geven, erbij gaan liggen, zelfs wassen. De honden begrijpen het niet helemaal, maar laten het allemaal toe. Af en toe besnuffelen ze de kat als hij buiten is geweest en dan is de kat helemaal in zijn element :') Aandacht van de honden! :D

Kat is ook dol op de cavia's, hij wil er graag bij liggen :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:40

Mijn hond is streng doch rechtvaardig met onze katten :D

Als zij braaf zijn is Dingo lief voor ze.....doen zij iets wat niet mag.....dan straft hij ze af (vb. in de keuken gaan)....

Ideaal!! Een Remote-control kitty-sitter! :D

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:42

Onze kat duldt geen andere dieren, zij is namelijk de koningin van het huis >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:44

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:49

de honden kunne heel goed met elkaar door een deur, met de nieuwe pup erbij is het weer even wenne voor iedereen.
mini varken frits was eerst niet de baas dat was sibbe maar die heb ik in december 2008 af moeten geven.
dus nu is frits de baas over de honden, dus hij zit met die pup wat meer vast want als hij haar aanvalt dan kan er wat breken.
de honden hebben respect voor de paarden en letten goed op,frits maakt meestal alleen herrie!! :+
de paarden onderling heeft even mogen duren maar nu zijn het echte maten samen.
de kippen zitten gewoon in de ren want andes eet ik elke dag kip }:0
alles gaat goed hier maar ikmoet wel altijd op letten voor het geval dat

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:50

judith-m wat doen de konijnen en de kippen bij elkaar

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:51

Konijntjes en kipjes gaan hier op stal ook niet, de kipjes pikken de konijnen heel erg..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:45

Ik heb 2 hondjes, en 2 poesjes. Ze accepteren elkaar, maar vriendinnetjes zijn ze zeer zeker niet. Heel jammer eigenlijk, ik had het dolgraag anders gezien en ik ben stikjaloers op anderen waar het wel heel leuk samen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:21

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:41

Mijn jack russel terrier, 2 geholpen katers en mijn 2 konijen kunnen allemaal heel goed met elkaar overweg.
Mijn hond word schoongemaakt door de katers en mijn hond maakt de katers en konijnen helemaal schoon bij de oortjes. Heel lief om dat te zien.
De enige waarmee de katten niet overweg kunnen zijn de vissen en de hamster :')
Als het aan mijn hond had gelegen ging ze zelfs de goudhamster schoonlikken :=

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:33

Tellen konijnen en vogels ook mee? :+
Volgens mij kunnen die twee bij ons het prima met elkaar vinden. :j alleen vogel vind konijn leuker dan andersom. :') Als vogeltje los vliegt gaat tie gezellig bij het konijn zitten en loopt vogel konijn na over de grond :D

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:34

Onze kat kan goed met de konijnen. Dat is de enige combi die werkt. Me hamsters gaan niet met de kat :P

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:36

mijn honden gaan goed met elkaar om.. maar eens in de zoveel tijd barst er een gevecht uit helaas..
ze mogen ook wel spelen met elkaar maar tot op bepaade hoogte.. als ik denk dat het mis kan gaan, laat ik ze stoppen

neem liever het zekere voor het onzekere.. heb al een aantal hevige gevechten mee gemaakt en dat wil ik niet nog een keer..

mijn baardagamen kijkt lima (bullterrier) niet naar om maar de hamsters vind ze zeer interresant :D ze zit dan ook dagelijks voor hun kooi
en mambo (staff) word helemaal hyper als er een baardagaam uit is.. en de hamsters.. ja net zoals lima.. zeer interresant
Laatst bijgewerkt door Limanade op 20-05-09 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:36

5 katten (+1 kat heeft 2 kittens, die tellen niet echt mee want die komen nog niet bij de andere dieren)
1 hond
2 paarden
2 vissen

Katten & hond gaat goed. Geven de hond gewoon kopjes en zijn lief tegen elkaar.

Katten & paarden zien elkaar bijna nooit. Katten zijn bang voor paarden, 1 v/d paarden vinden katten erg leuk.

Katten & vissen gaat erg goed. Katten drinken uit de vissenkom en zitten gewoon neus aan neus met de vissen.

Hond & paarden gaat ook super. De paarden doen niet lelijk tegen de hond en de hond ook niet tegen de paarden.
De hond wordt wel erg interessant gevonden door 1 van de paarden.

Gaat eigenlijk perfect allemaal :D

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:42

Ik heb 3 pony's, 26 kippen(en 10 kuikens),3 konijnen,poes en honden,en alles loopt door elkaar in een wei met stal.(honden zijn jachthonden, beagles)
Er hebben ook nog geiten(2) en cavia's(18) bij gelopen, nog nooit problemen mee gehad.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:54

Wij hebben thuis een konijn en een hond, hond en konijn zijn dikke maatjes met elkaar. Als de deur open staat dan gaat de hond altijd wel met zijn hoofd en voorpoten naar binnen om het konijn te begroeten (konijn heeft een deur die open staat in zijn hok). Konijn laat wel zien aan de hond als die het even niet wil, dan bijt die namelijk in de poten := Mijn hond is wel heel angstig op stal, dus wij nemen hem niet zo vaak mee daar naar toe. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 15:52

Ezumii schreef:
Onze kat duldt geen andere dieren, zij is namelijk de koningin van het huis >;)

:') _O-

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:06

Onze honden gaan goed met elkaar om maar echte vrienden zijn het ook niet.
Soms is de grote hond te lomp tegen de kleine.
De kleine bijt de grote wel eens in de wang als het te ruig gaat en als de grote achter de bal aan gaat.

De poes en de kater negeren elkaar.
De kater kan goed met de grote en de kleine hond, soms liggen ze zelfs in 1 mand.

De poes is wat bang en kan vooral niet met de grote hond.
De grote hond vreet de poes op als we ze alleen zouden thuis laten.

De honden willen altijd graag helpen als we met de paarden bezig zijn.
Daarbij loopt de grote hond vaak in de weg of helpt ons van de wal in de sloot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:29

eigenlijk gaat alles hier goed met elkaar om, ze accepteren elkaar iig.

de papegaai zit wel eens naast 1 van de katten (bij de rest vertrouw ik het niet, ook al zit ik er bij). de papegaai snuffeld wel eens aan de honden en andersom. de katten en honden liggen naast elkaar, en soms tegen elkaar aan.
ook de katten onder elkaar gaat goed, hetzelfde met de honden :j de katten en honden mogen alleen niet bij mijn hamster komen, en bij de voliere, want dat zien ze natuurlijk wel als een lekkere maaltijd..
van de paarden moeten de honden niet zoveel weten, daar komen ze niet bij in de buurt.