Ik heb een poes en een kater van beide 2 jaar oud. Ze zijn gecastreerd en gesteriliseerd. Ze zijn beide goed zindelijk, alleen de kater blijft plassen buiten de bak. Hij sproeit niet, hij plast echt.
Hij vind het heerlijk om op de bedden te plassen en als er een hoopje kleding op de grond ligt, plast hij daar ook snel op. Hij doet het niet met enige regelmaat, maar ongeveer wel zeker 2x in de maand. (Deze maand heeft hij het geloof ik wel 4x gedaan, wisselt erg)
Een vriendin van mij is DA ass. en we hebben al vanalles geprobeerd. Meerdere bakken, vaker verschonen... uiteraard is de deur van de slaapkamer standaard dicht... verdamper in de kamers... niks helpt. Nu was ik het onlangs zooo zat, nadat hij voor de zoveelste keer mijn dekbed onder gepist had, dat ik naar mijn dierenarts ben geweest. De man onderzocht hem, keek hem in de ogen en wist meteen dat dit 100% een gedragsprobleem is. Hij wilde niet eens een blaasgruisonderzoek doen. Nu is mijn plan om dit wel te laten doen, door een andere da. Wil zeker weten dat het geen medisch probleem is. Van mijn eigen da kreeg ik een kaartje van een gedragstherapeut... Mijn vriend wil hier geen cent aan uitgeven... en ik moet eerlijk toegeven... onze kater noemen we de 'mannelijke prutsmuts'... hij kroelt met iedereen, is zwaaaar relaxt en als 1 van de 2 katten stress zou hebben, is het de poes en niet de kater. We verschuiven geen meubels en hebben ook al lange tijd niks veranderd aan ons interieur. Maargoed, heeft een van jullie ervaringen met een gedragstherapeut bij jullie kat? Want voor dat ik me zometeen blut betaal aan iemand die een beetje 'feng shui' in mijn huis toepast zodat mijn kater zich op zijn gemak voelt... eerst ff jullie ervaringen

Bedankt.