Konijn eet niet meer en maakt een raar geluid..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

francaa

Konijn eet niet meer en maakt een raar geluid..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 22:36

Mijn konijn eet niet meer (normaal wel altijd) & maakt een raar soort ronkend geluid.
Alsof die de hele tijd door knort in het ritme van een startende brommer.. weet iemand wat dit kan zijn? en of het erg is?

xcomplientx

Re: Konijn eet niet meer en maakt een raar geluid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:38

heb je zijn tanden weleens laten nakijken? ik zou zeker morgen even langs de dierenarts en niet langer wachten.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:45

Je konijn heeft dringend medische zorg nodig, het is zeer kwalijk dat een konijn niets meer eet (ivm de darmfunctie).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:48

Direct naar de dierenarts! Klinkt als pijn in de darmen. Je konijn moet vrijwel zeker medicijnen hebben en in ieder geval een check bij de DA hebben en wel z.s.m.!!!
Als konijnen ziek zijn, kan het snel gaan, dus directe actie is echt geboden!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:48

meteen naar de dierenarts :j
Het is echt heel erg slecht als konijnen niet eten :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:50

konijnen moeten eten, dus echt niet wachten. Als ze eenmaal te lang niet gegeten hebben is het echt einde verhaal want de boel moet op gang blijven.
Heeft ie snot of ergens prut uit?

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:54

Zoals al gezegd; direct met je konijn naar de dierenarts! Ik zou dus morgenochtend even een afspraak maken. Als konijnen niet eten dan komen de darmen stil te liggen en kan er snel leververvetting optreden. Misschien dat er wat mis is met zijn luchtwegen? Ik had een cavia die op een gegeven moment maar heel weinig at en 'reutelde' (ronkend geluid) ze had geen uitvloeiing uit haar neus o.i.d.; bleek ze last van een longontsteking te hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:18

of even naar de avonddokter ;)
kost wel wat... maar dan is je konijn eerder geholpen.
Ik heb al een fortuin uitgegeven aan mijn nu weer helemaal vrolijke konijn, welke ik voor 5 eurie heb opgehaald bij een asiel :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:23

ben je al bij een arts geweest en wat is eruit gekomen?
dat 'ronken' is een geluid wat veel konijnen maken bij pijn en pijn zorgt ervoor dat die suffies direct stoppen met eten.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:26

Had met mijn konijn precies hetzelfde afgelopen weekend. Bij de dierenarts geweest. Daar is hij onderzocht en konden ze niks vinden.
Maar ze zeiden ook gelijk dat het belangrijkste is dat hij weer gaat eten. Een konijn kan niet lang zonder eten. Mijn konijn wilde nog wel witlofblaadjes eten. Van de dierenarts kreeg ik voeding mee om nat te maken en in zijn mond te spuiten. En medicijnen om zijn darmen goed te laten werken.
Het duurde wel eventjes, maar nu gaat alles weer goed met hem.

Ik merkte ook op dat mijn konijn een heel apart geluid maakte, dat is dus echt een teken dat hij pijn heeft. Dus ik zou snel naar de dierenarts gaan.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 08:55

bedankt voor de reacties allemaal!
Ik moet zo naar school dus ik kan niet naar de DA.
Maar ik probeer daarna zo snel mogelijk te gaan!

Mijn konijn had olifantstanden dus de voorste tanden zijn eruit getrokken en ik moet nu al het groenvoer in kleine stukjes snijden anders kan die het niet eten.
Dus ik heb hem net geprobeerd wat stukjes appel te voeren en hij had er een in zn mond maar bleef er heeel lang op kauwen, heel raar en alsof die de hele tijd zn mond schoonlikt met zn mond.

Maar ik moet nu naar school en ga vanmiddag wel even langs de DA!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:59

wat is dat nu voor onzin? je kon gisteravond toch al naar de dierenarts? en anders ga je gewoon niet naar school?
als ie niet eet is ie met een paar uren dood.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:03

idd, een konijn moet altijd eten, anders is het snel over, niet wachten dus. Ik heb net een konijn laten castreren en de dierenarts zei me dat ie na de narcose zo snel mogelijk moest gaan eten, gelukkig doet mijn nijn dat, die eet voor 2 haha

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:07

horsee2 schreef:
bedankt voor de reacties allemaal!
Ik moet zo naar school dus ik kan niet naar de DA.
Maar ik probeer daarna zo snel mogelijk te gaan!

Mijn konijn had olifantstanden dus de voorste tanden zijn eruit getrokken en ik moet nu al het groenvoer in kleine stukjes snijden anders kan die het niet eten.
Dus ik heb hem net geprobeerd wat stukjes appel te voeren en hij had er een in zn mond maar bleef er heeel lang op kauwen, heel raar en alsof die de hele tijd zn mond schoonlikt met zn mond.

Maar ik moet nu naar school en ga vanmiddag wel even langs de DA!

Grote kans dat je straks een konijn hebt die het niet meer doet, het is dan ws echt te laat.
Waarom zijn mensen altijd zo laks met dieren :n
Als je het niet voor een dier over hebt om meteen naar de da te gaan als deze het nodig hebt moet je geen huisdieren nemen... hou het dan lekker bij knuffelbeesten.
mijn bescheiden mening :Y)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:11

als je nou examens had alla.. maar als je 'gewoon' naar school ga dan een uurtje later, als je zelf niet meer kunt eten en je hebt pijn ga je toch ook naar de dokter.
Bedoel je met olfiantstanden dat ze blijven groeien en ze niet meer slijten? dit heeft mijn konijn namelijk ook. als je eens in de 6 weken( ligt eraan hoe hard ze groeien) de tandjes laat slijpen, ze noemen het geloof ik ook wel knippen kan hij weer gewoon eten... beetje raar dat die 'eruit zijn'? en het kost maar 5 euro, want is dat dan de reden waarom hij niet meer eet? hoelang is het geleden dat ze eruit zijn getrokken..

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:19

ja ik snap dat ook niet ik krijg dan echt grote stress en vlieg naar de da.
Als je moet dwangvoeren kan je trouwens gewoon konijn voer, de korrels op lossen in gekookt water dat je een papje krijgt. Af laten koelen en dat dan in het bekje spuiten.
Ik hoop dat het konijn nog leeft en dat de da hem kan helpen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:28

ja... het boeit mij idd ook echt niet welke dag of tijdstip het is :D
Ik heb afgelopen jaar om 5uur in de ochtend tussen 1e en 2e kerstdag (mijn verjaardag) met mijn paard in de regen lopen stappen in afwachting van de DA omdat hij lichte koliek had :')

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:35

Als ik lees dat het dier olifantstanden had, heb je grote kans dat de kiesjes ook niet goed op elkaar vallen en dat het konijn zijn eten niet goed kan fijnmalen en verteren. Veel konijnen met olifantstanden (waarvan ook de tanden getrokken zijn) overlijden nog aan darmproblemen vanwege de stand van de kiezen in de kaken. Ik hoop dat je zo snel mogelijk naar de dierenarts gaat. Mocht de prognose dan slecht zijn, dan hoeft het dier in elk geval niet onnodig lang te lijden.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:39

ja, ik ga ook altijd naar de dierenarts als ik iets vermoed. Ben maandag ook op controle geweest omdat ik z'n castratiewondje niet vertrouwde, was wel allemaal goed gelukkig.

Idd als je een dier neemt zal je ervoor moeten zorgen, no matter what!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:09

ChantalSmook schreef:
als je nou examens had alla.. maar als je 'gewoon' naar school ga dan een uurtje later, als je zelf niet meer kunt eten en je hebt pijn ga je toch ook naar de dokter.
Bedoel je met olfiantstanden dat ze blijven groeien en ze niet meer slijten? dit heeft mijn konijn namelijk ook. als je eens in de 6 weken( ligt eraan hoe hard ze groeien) de tandjes laat slijpen, ze noemen het geloof ik ook wel knippen kan hij weer gewoon eten... beetje raar dat die 'eruit zijn'? en het kost maar 5 euro, want is dat dan de reden waarom hij niet meer eet? hoelang is het geleden dat ze eruit zijn getrokken..

Het is beter om bij terugkerende olifantstanden de tanden te laten trekken, dan is hij er tenminste vanaf, bespaart zo'n beestje een heleboel ellende.
Slijpen of knippen is een tijdelijke oplossing. slijpen is wel beter dan knippen, bij knippen is er het risico dat er barsten in de tanden ontstaan en daardoor abcessen.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:15

hoe is het afgelopen? hopelijk gaat het goed met je konijn!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:18

Als je het hebt over het geluid van een brommer, kan het ook zijn dat ie een longinfectie heeft. Omdat de longen vol zitten gaat ie 'reutelen'.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:30

heb zo maar het idee dat de ts niet meer wil posten hier...

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:35

Ja dat denk ik ook. Jammer wil wel graag weten hoe het nu gaat

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:38

Wat zielig....... Ik was meteen naar de DA gegaan. School/werk, het zal me een worst zijn op zo'n moment.
Ik ben benieuwd of het beestje nog leeft...... ;(