Mijn hond is gebeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hananas

Mijn hond is gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:12

In de balletjes! heb er echt medelijden mee!
Na de hondeschool liepen we naar onze auto, onderweg bleven we even staan om wat bij te kletsen.
Een andere hond met baas komt achter ons en die hond beet onze pup zonder enige aanleiding langs achter! We hebben pas later gezien dat er echt tanden instonden.
Uitleg van de eigenaar; hij kan geen andere mannetjes uitstaan
Komaan zeg, dan ga je toch niet meer naar de les! Of dan kom je toch zeker niet zo dicht bij andere honden.

Zal hij hier iets aan overhouden?

Liezel1

Re: Mijn hond is gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:13

Beetje simpele uitleg... Daar zou ik niet mee akkoord gaan!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:15

Normaal worden aggresieve honden niet meer toegelaten, en we gaan volgende keer ook praten met de eigenaar. Stel je eens voor als die hond niet aangelijnd was..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:08

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij ons is de regel dat iedereen in alle tijden zijn hond in de gaten moet houden.
Zo ook de puppen eigenaren... Misschien greep de hond de pup niet 'zomaar'.

ook hoeft die niet zo te zijn dat de hond agressief is! Beetje makkelijk gezegd!

Succes met je pup

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:51

Bij ons mogen agressieve honden juist wel komen, zodat ze leren met honden om te gaan, maar zowiezo is het niet zo netjes van de eigenaar om er zo makkelijk over te doen.
Ik zou het even in de gaten houden, zolang het netjes blijft en straks gewoon dicht gaat niks aan doen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:14

Dorienn schreef:
Normaal worden aggresieve honden niet meer toegelaten, en we gaan volgende keer ook praten met de eigenaar. Stel je eens voor als die hond niet aangelijnd was..

Honden kunnen los van een riem heel anders reageren. Aan de riem is mijn hond ook dominant en kan ik hem niet bij een andere hond in de buurt laten komen. Echter los kan hij in een groep van dertig honden lopen zonder dat er iets gebeurt.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 11:38

Nikki__ schreef:
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij ons is de regel dat iedereen in alle tijden zijn hond in de gaten moet houden.
Zo ook de puppen eigenaren... Misschien greep de hond de pup niet 'zomaar'.

ook hoeft die niet zo te zijn dat de hond agressief is! Beetje makkelijk gezegd!

Succes met je pup

Hij stond netjes naast mij, wat rond te kijken.
Ik vind het ook te gemakkelijk gezegd, maar als je weet dat je hond bijt aan de lijn dan ga je toch niet zo dicht langs..

@ annepaardoes: dat is waar. Met baasje erbij voelen ze hun veel zelfverzekerder. Maar jij laat je hond niet in de buurt komen, dat is wat anders ;)

edit: toevoeging: mijn pup is ong 6 maand, maar al even groot als een volwassen hond. Dus we gaan al een tijdje naar die hondeschool, maar dit is de eerste keer dat zoiets voorvalt.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:43

o wat erg zeg, dan is je pup wel geschrokken. Hopelijk blijft je pup nu ook lief tegen andere honden.

Ik ben laatst aangevallen door een hond, die mijn hond wou pakken, eigenaar liep zonder iets te zeggen door terwijl mijn broek gescheurd was.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:47

annepaardoes schreef:
Dorienn schreef:

Honden kunnen los van een riem heel anders reageren. Aan de riem is mijn hond ook dominant en kan ik hem niet bij een andere hond in de buurt laten komen. Echter los kan hij in een groep van dertig honden lopen zonder dat er iets gebeurt.

Dominant betekend respect afdwingen zonder enige vorm van agressie.
Het is niet zo dat elke agressieve hond maar dominant is
vaak zijn ze juist onzeker en durven ze in een groep los juist niks.
Ik heb hier tien honden, waarvan drie dekreuen en die lopen
los door elkaar, hoe doe ik dat? ze weten dat ik ze aframmel als ze gaan
vechten.
Het zijn overigens Bullmastiffs

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:57

Om nou meteen die hond zo'n stempel op te plakken vind ik een reactie van niet weten wat een hond is. Je weet niet welke signalen de hond afgeeft, ook het puppy kan die hond tijdens de les of koffiedrinken ofzo al wel uitgedaagd hebben. Het is een fabel dat volwassen honden pups niet corrigeren. En wees blij dat deze man op les zit, dan zal hij beter leren omgaan met zijn hond........mag hopen voor je dat jouw pup uitgroeid als een hond die niet een angstbijter of enige dominatie vertont want dan zul je met reacties als die je nu doet, het heel zwaar krijgen! Boek: Denken als een hond is een goed boek om te lezen en te leren hoe een hond in elkaar zit.
Ik heb mijn hond gekregen toen ie anderhalf was, ook hij was/is een angstbijter. Ik mag mijn handen dichtknijpen dat ik een instructeur had die me 3x per week les heeft gegeven en me veel inzicht in de hond herft doen geven. Als dat niet het geval was geweest zou mijn hond geen lang leven hebben gehad. Nu is ie 8 en doet ie het super. Wel doe ik hem aan de lijn bij speciale honden.
Vaak is er veel irritatie onder hondenbezitters om de reactie die jij geeft. Prober het er volgende x over te hebben en vraag aan je instructeur of hij/zij weet waar die reactie van de hond vandaan komt. Heel veel succes en geniet van je pup!

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:04

Quintusgl heeft inderdaad een goed punt ( voorgaande mensen hebben dat ook al genoemd) je weet niet war er is gebeurd eerder op les, jij kan het wel totaal hebben gemist! Mijn hond is ook dominant aan de riem, los is het echter een enorm lief dier en weet wat wel en niet mag, aan de riem voelt hij zich gewoon sneller bedreigd. Ik zou niet met de eigenaar gaan praten, zeker als de pup er niet veel aan over heeft gehouden, let er gewoon op en probeer je inderdaad wat meer te verdiepen in de 'hondentaal'

onze hond is vroeger als pup ook een aantal keer flink op zijn plaats gezet, dat leert de pup alleen maar wat hij wel en niet kan maken. Als het egt werkelijk een reactie ui het niets was van de andere hond is het wel wat vreemd, maar zoals ik al zei: je weet niet wat voor signalen er onderling zijn uitgewisseld