Kattin (Sprot) was hier dus eerst en Jesper is een jaartje later aangekomen, ze hebben nooit kunnen opschieten met mekaar. Omdat ik wel vaker katten heb gehad die mekaar niet graag hadden, maar dat altijd goed was gegaan (katten lopen buiten en hoeven dus helemaal niet op 1 plekje bij mekaar te zitten), maakte ik mij daar niet teveel zorgen om.
Het blijft hier echter oorlog, tegenwoordig is het zelfs zo erg dat Jesper Sprot aanvalt zo gauw hij haar ook maar ziet. Dus zelfs al zit ze aan de andere kant van de tuin, hij stuift er op af. En 't lijkt mij echt niet om te spelen.

Vorige week stond ik tussen Jesper en Sprot in, en Jesper blééf maar proberen langs mij door te sjeezen om aan Sprot te geraken.

Ik ben dat spuugzat, ik heb eerlijk gezegd erg veel zin om een andere thuis te zoeken voor dat rode monstertje van mij. Maar tegenover mij is het een erg lieve kat, wat maakt dat ik hem toch wel graag wil houden als ik eerlijk ben. En alleen het idee dat ik 1 van mijn katten moet weg doen, vind ik maar niets. Maar hoe krijg ik hem dit afgeleerd ? Sprot is een angsthaas van het ergste soort, heb ik nog niet eerder meegemaakt. Sprot herplaatsen is out of the question, ten eerste ben ik gek van die kat en ten tweede wordt die hysterisch bij iedere verandering van omgeving/personen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Sprot binnen houden en Jesper buiten lijkt een idee, alleen gaat Sprot mij dat totáál niet in dank afnemen, en mijn man nog minder, vrees ik.