Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:Héél streng zeggen dat de hond stil moet zijn, met even een rukje aan de lijn. Dit gedrag mag gewoon niet
sunshine schreef:Yamcha schreef:Héél streng zeggen dat de hond stil moet zijn, met even een rukje aan de lijn. Dit gedrag mag gewoon niet
Dat is dus makkelijker gezegd als gedaan...
Die van mij doet precies hetzelfde ( nu trouwens al stukken minder dan een jaar terug), en dan werkt het dus echt niet om hem streng toe te spreken.
Zo'n hond lijkt helemaal in trance, je dringt dus ook echt niet tot hem door.
Ik had eerst ook in een groep les, dat was echt een ramp.
Mijn duitser stond gerust een uur te trekken en te blaffen aan de riem, en vergeet het maar dat ik hem kalm kreeg.
Nu volg ik prive les, dat gaat stukken beter.
Bij onze volgende les gaan we oefenen met een andere hond, deze traint niet mee, maar loopt dus gewoon langs en rondom het veld met zijn of haar baas.
Degene die mij les geeft, gaat mij dan vertellen/laten zien hoe ik hiermee om kan gaan.
Heb op dit moment dus nog niet echt tips.
nikkiej_86 schreef:Ik heb onze mechel ook meestal wel los bij andere honden, als de andere partij em ook los heeft anders niet.
Maar als ik haar vast heb is ze zo ruig en blaft ze en rent ze scheef en fiets je zowat over der poten heen
En dan luistert ze nergens naar.
Maar los is het geen probleem.
Heb laatst es gehoord dat als honden vast zitten ze zich sneller bedreigd voelen dan wanneer ze los zijn.
Maja wat hier van waar is weet ik ook niet
Oh ja en mijn mechel is geen pup meer, ze word dit jaar 4
Citaat:niet luisteren of zelf ons totaal negeren is een tik en dan is het weer ff over
sunshine schreef:Degene die mij lesgeeft is zelf geen voorstander van de Gentle leader, dit omdat je met de GL niet kunt corrigeren.
* denkt er over om er misschien toch weer een tijdje mee te gaan trainen *
[BB-ITP] Nestor ( duitse herder ) over dit monstertje gaat het trouwens