Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
smokey17 schreef:Mijn hondje heeft ook een drama huid. Heel veel brokjes geprobeerd.
Nu heb ik de DD brokken van Hills. Ei en rijst.
Hij vind ze heeeeelijk en hij doet het er perfect op.
Ik zou liever alleen een rauw ei over zijn eten i.p.v. eierkoek.
sab1959 schreef:Hoi, heb zelf twee shi tzu al meer dan 20 jaar.
Wij geven onze shi tzu's speciaal shi tzu voer van royal canin.
voor dat wij dit voerde hadden vorige shi tzu ook huid problemen en zelf houd ik me shi tzu's erg kort (puppy look) qua vacht, ze gaan vervilten en krijgen vacht problemen huid kan niet meer ademen etc, ze staan er ook om bekend.
Plus op speciaal shi tzu voer is de stoelgang ook beter en minder vaak zit veel in voor die beestjes. Als ik iets anders voer krijgen jeuk etc en gaan ze stinken.
WildChild schreef:Onze hond heeft ook last van de huidproblemend die jij beschrijft, alleen van nare luchtjes heeft zij geen last gelukkig. Bij ons is er ook nooit echt een diagnose gesteld, al mag ze niet meer op gevulde kussens liggen en krijgt ze lam & rijst voer. Bij ons heeft ze er veel meer last van als ze op vochtig gras heeft gelegen.
Jullie maatregelen zijn een stuk heftiger maar ik kan het altijd proberen, sowieso koekjes e.d. mee stoppen of anti-allergische gebruiken. Op advies van de dierenarts zijn wij 2 keer per dag een visolie-capsule bij gaan voeren, gewoon die ook voor mensen worden gebruikt. Ik weet niet of het bij jullie helpt, bij onze hond is de huidirritatie wel afgenomen erdoor.
Verder is het vaak wassen van het kleedje of kussen in de mand echt een must, lijkt me ook dat je daardoor ook weer stank tegengaat. Overigens weer niet met een wasmiddel aangezien dat weer allergische reacties kan opwekken..
succes!
Don_Zhivago schreef:smokey17 schreef:Mijn hondje heeft ook een drama huid. Heel veel brokjes geprobeerd.
Nu heb ik de DD brokken van Hills. Ei en rijst.
Hij vind ze heeeeelijk en hij doet het er perfect op.
Ik zou liever alleen een rauw ei over zijn eten i.p.v. eierkoek.
DD heeft hij al opgezeten, dat helpt niet..
hoezo rauw ei en geen eierkoek?
Het ging juist om de amoniak, en dat zit niet in een rauw ei.
het helpt wel iets
Don_Zhivago schreef:best een aardige tijd, hoelang weet ik niet precies..
best dat het dan amonia is, maar volgens mij komt dat op hetzelfde neer,
die eierkoeken helpen, dus waarom zou ik ermee stoppen??
Don_Zhivago schreef:dat zal ze heus wel gedaan hebben op advies van de kliniek lijkt me..