Kat wel of niet buiten laten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Kat wel of niet buiten laten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 10:15

Hoi,

ik heb vorig jaar in november geloof ik een kattin opgevangen die op m'n vriend z'n werk rondhing.

We hebben advertenties geplaatst, asielen en dierenartsen op de hoogte gebracht, maar er is nog steeds geen eigenaar komen opdagen, kat heeft ook geen chip. Volgens de politie mogen we de kat nu ook gewoon bijhouden aangezien het al zo lang aan de gang is.

Prima, kan m'n maatje blijven :D Nu wonen we op een appartement waar ze continu op het terras kan gaan liggen en het is best prima zo. Maar binnen 4 weken verhuizen we naar een groot huis op de boerenbuiten. En nu vroeg ik me af of het voor haar het best is als we haar buiten laten lopen of binnen houden...

Mijn Blitz heeft 1 blind oogje en heeft een misvormd achterpootje waardoor ze niet bepaald snel is, dus heb echt schrik om haar buiten te laten voor het gevaar van overreden te worden... De tuin is nu wel chihuahuaproof gemaakt, maar vrees toch dat ze hier of daar een uitweg gaan vinden.

AngelofLove

Re: Kat wel of niet buiten laten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:33

Ik zou eerlijk gezegd het niet aandurven om haar naar buiten te laten gaan vanwege haar 'handicap', mijn angst zou te groot zijn om haar inderdaad dood te vinden doordat ze niet snel genoeg kon zijn.
Het is misschien een idee om de tuin verder af te sluiten, er bestaan geloof ik systemen hiervoor maar ik heb daar verder geen ervaring mee.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:39

Wij kiezen voor een ren in de ene tuin en aan de andere kant wordt de tuin afgezet met stroomdraden, op die manier kunnen onze katten (één met een lichte handicap en een naaktert) wel lekker naar buiten maar lopen ze geen risico op overreden worden, enge ziekten of de verzinselen van dierenhaters. Daarbij zijn ze de buurt niet tot last.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:44

Ik zou ook kijken of je dan niet een ren kunt maken. Frisse lucht is wel zo lekker voor het beestje. Ben jij gerust en kan je kat naar buiten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:46

Ik zou een mooie kattenren maken, zo zijn ze lekker buiten, maar kunnen ze niet weg. Als je het mooi maakt misstaat het vaak niet eens in de tuin!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:46

Inderdaad binnenhouden of alleen in een ingesloten tuin anders zou ze door haar handicap onnodig gevaar lopen.

Als je de tuin al chihuahuaproof gaat maken is het maar een kleine moeie om het vervolgens katveilig te maken.
Verschillende voorbeelden kan je hier vinden: http://www.worldofdani.com/je%20kat%20v ... buiten.htm

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 21:02

De tuin is al chihuahuaproof :D Maar moet nog iets vinden waardoor ze zeker niet over het hek springt (is ongeveer 1 m hoog...)