Welk recht heb ik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Welk recht heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:22

Allereerst om een duidelijk beeld te scheppen. Mijn beide honden zijn nu bij een kennis ondergebracht omdat ik aan het verhuizen ben.

Nu heb ik dus een probleem. Mijn ene hond van 7 maanden heb ik gekregen van een kennis. Zij zou op zijn naam blijven staan omdat hij er over 2 jaar een nest uit wil fokken. Daarna zou ze volledig op mijn naam komen te staan. Wel ben ik mede-eigenaar en heb hier ook voor getekend! Nu heb ik een beetje onenigheid met zijn vriendin gekregen (dit ging niet eens over de hond!) En als een dolle dwaas heeft ze vanochtend dus mijn hond gejat en krijg haar niet terug...
Wat kan ik nou het beste doen? En welk recht heb ik?

Liezel1

Re: Welk recht heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:24

Om de tafel gaan zitten en dit uitpraten.... Dat is op dit moment de beste oplossing.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:25

Liezel dat is helaas niet meer mogelijk.. zij vertikt het om nog met mijn te praten.. en het enige wat ik wil is mijn hondje terug..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:26

Als jullie niet meer "on speaking terms" zijn, dan wordt het lastiger. In dit soort gevallen is uitpraten zoveel makkelijker.
Wat je nu zou kunnen doen is een aangetekende brief sturen waarin je uitlegt dat de hond volgens jou bij jou hoort. Probleem is alleen dat jullie blijkbaar iets getekend hebben dat jullie beiden eigenaar zijn. MAar staat daar ook in bij wie de hond verblijft?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:28

Nee dat staat er helaas niet in. Het is een eigendomsbewijs van de raad van beheer waar ik opsta en dus ook op getekend heb. Ik heb wel een mondelinge overeenkomst alleen daar heb je helaas niet zoveel aan... ;(

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:29

Zoals ik het nu begrijp heeft zij de hond dus opgehaald bij zijn logeeradres???
Jij bent mede-eigenaar op papier en ik neem aan dat jullie kontactueel hebben vastgezet dat er ooit eennest mee gefokt gaat worden bij de fokker (mede-eigenaar)
Probeer het eerst met de mede-eigenaar op te lossen en lukt dit niet dan een melding maken van diefstal of ontvoering van je hond.
Succes

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:30

En weet je nog waar ik het kwaadse om wordt, dat zij mijn hond heeft gekidnapt maar ik alleen met haar vriend een afspraak heb en dus ook alleen haar vriend en mijn handtekening op het papier staat!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:30

kan je niet met die kennis praten? Zien wat hij ervan zegt? Want die vriendin heeft toch niets ondertekend en heeft helemaal nergens recht op?

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:30

Liezel1 schreef:
Als jullie niet meer "on speaking terms" zijn, dan wordt het lastiger. In dit soort gevallen is uitpraten zoveel makkelijker.
Wat je nu zou kunnen doen is een aangetekende brief sturen waarin je uitlegt dat de hond volgens jou bij jou hoort. Probleem is alleen dat jullie blijkbaar iets getekend hebben dat jullie beiden eigenaar zijn. MAar staat daar ook in bij wie de hond verblijft?

Als meerdere mensen weten van deze mondelinge overeenkomst dan is dit net zo rechtsgeldig

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:30

Hawai schreef:
Zoals ik het nu begrijp heeft zij de hond dus opgehaald bij zijn logeeradres???
Jij bent mede-eigenaar op papier en ik neem aan dat jullie kontactueel hebben vastgezet dat er ooit eennest mee gefokt gaat worden bij de fokker (mede-eigenaar)
Probeer het eerst met de mede-eigenaar op te lossen en lukt dit niet dan een melding maken van diefstal of ontvoering van je hond.
Succes

Ja dat klopt, daar is zij dus naar binnen gestormt, maar zij is niet de eigenaar... dat is haar vriend. Ik ben de medeeigenaar.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:31

Ben jij de enige die op het eigendomsbewijs staat? Zo ja, dan zou ik naar de politie gaan en aangifte gaan doen en het eigendomsbewijs meenemen met natuurlijk een geldig legimitatiebewijs.
Ik zou dit van te voren wel aangeven aan de gene die jouw hond heeft meegenomen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:31

Hawai schreef:
Liezel1 schreef:

Als meerdere mensen weten van deze mondelinge overeenkomst dan is dit net zo rechtsgeldig

Ja er zijn meerdere mensen bij geweesd.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:32

Mondeline ovk heb je op dit moment helemaal niets aan....
Er staat ook geen verblijfplaats van de hond in blijkbaar. Als jullie beiden als eigenaar zijn aangemerkt dat dit een moeilijk verhaal worden. De hond heeft nl de eerste periode bij jou gewoond, maar wie zegt er dat de andere eigenaar er geen recht op heeft dat de hond ook een tijdje bij haar komt wonen?

Er kunnen wel meerder mensen weten van die overeenkomst, maar dat is een lange, dure en zeer onzekere weg om te bewandelen....

Kun je nog wel met die vriend praten? Want hij is uiteindelijk de mede-eigenaar.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:32

abbeltje schreef:
Ben jij de enige die op het eigendomsbewijs staat? Zo ja, dan zou ik naar de politie gaan en aangifte gaan doen en het eigendomsbewijs meenemen met natuurlijk een geldig legimitatiebewijs.
Ik zou dit van te voren wel aangeven aan de gene die jouw hond heeft meegenomen.

Nee en de kennis, alleen zijn vriendin heeft mijn hond dus "gestolen" .. Ik heb al een sms gestuurd als hij mijn hond voor morgenmiddag niet terugbrengt dat ik aangifte ga doen.. Alleen nu ga ik er het liefste zelf halen maar dan ben ik niet voor mezelf in staat.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:33

De dame heeft dus helemaal geen recht en heeft een misdrijf gepleegd.
Als eerste zou ik eens met de mede-eigenaar praten en zeggen dat je de hond terug wilt en als dit op niets uitdraaid dan aangifte gaan doen van ontvoering.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:35

Hawai schreef:
De dame heeft dus helemaal geen recht en heeft een misdrijf gepleegd.
Als eerste zou ik eens met de mede-eigenaar praten en zeggen dat je de hond terug wilt en als dit op niets uitdraaid dan aangifte gaan doen van ontvoering.

Mijn idee ...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:36

Misschien een idee om je contract eens op bokt te zetten? Als er in staat dat er alleen nog maar een nestje uit gefokt mag worden, sta jij denk ik wel sterk. Daarbij is deze dame niet de mede eigenares en moet je dus de echte mede eigenaar benaderen met wat hier nu bedoeling van is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:36

naar de politie... als het op papier staat dat jij de eigenaar bent maar vanwegen het fokken nog op haar naam staat dan heeft zij geen poot om op te staan.,.. Gewoon melding van diefstal maken ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:38

Mensen, de vraag is of het wel zin heeft om aangifte te doen van diefstal....
Als die vriend nou zegt dat de hond van hem gehaald moest worden en hij staat achter zijn vriendin. Hij is mede-eigenaar en nergens staat vermeldt waar de hond zou moeten verblijven... Waar is hij dan schuldig aan? Diefstal van zijn eigen hond?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:39

HET IS NIET ZOND HOND MEER... HIJ IS MEDE EIGENAAR...

edit.. oops caps :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:40

Ik zou dat noooooit doen, een huisdier aanschaffen dat nog even op de naam staat van de fokker/ex eigenaar, dat is niet zo slim, als ik er een huisdier aanschaf is het meteen 100% mijn eigendom, voorkomt gedoe, wel kan je in geval dat de fokker/ex eigenaar, van je hond graag een nest wil, iets afspreken, als je zelf dat leuk vind, iets op papier zetten, over de eventuele kosten.

Ik hoop voor je dat alles goed komt.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:40

Ik heb helaas geen scanner. Het papiertje is van de raad van beheer. daar staat op
Eigenaar: *geen naam ivm privacy*
Mede-eigenaar: mijn naam.
Alleen helaas verder niks.
Maar begin nu zo wanhopig te worden dat ik dalijk rare dingen ga doen.. |(

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:41

Ragdollcat schreef:
Ik zou dat noooooit doen, een huisdier aanschaffen dat nog even op de naam staat van de fokker/ex eigenaar, dat is niet zo slim, als ik er een huisdier aanschaf is het meteen 100% mijn eigendom, voorkomt gedoe, wel kan je in geval dat de fokker/ex eigenaar, van je hond graag een nest wil, iets afspreken, als je zelf dat leuk vind, iets op papier zetten, over de eventuele kosten.

Ik hoop voor je dat alles goed komt.

Dat heb ik ook altijd geroepen.. helaas dacht ik dat ik deze mensen kon vertrouwen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:43

Nogmaals...zet dat contract eens op bokt...er zijn dan denk ik wel mensen die je verder kunnen helpen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:44

Ts zegt dat ze geen scanner heeft.
Als het om een RvB papaier gaat neem ik aan dat het om een stamboom gaat.... Dan heb je dus feitelijk erg weinig op papier... alleen dat er 2 eigenaren zijn en dat maakt het alleen maar lastiger.