Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liezel1 schreef:Als jullie niet meer "on speaking terms" zijn, dan wordt het lastiger. In dit soort gevallen is uitpraten zoveel makkelijker.
Wat je nu zou kunnen doen is een aangetekende brief sturen waarin je uitlegt dat de hond volgens jou bij jou hoort. Probleem is alleen dat jullie blijkbaar iets getekend hebben dat jullie beiden eigenaar zijn. MAar staat daar ook in bij wie de hond verblijft?
Hawai schreef:Zoals ik het nu begrijp heeft zij de hond dus opgehaald bij zijn logeeradres???
Jij bent mede-eigenaar op papier en ik neem aan dat jullie kontactueel hebben vastgezet dat er ooit eennest mee gefokt gaat worden bij de fokker (mede-eigenaar)
Probeer het eerst met de mede-eigenaar op te lossen en lukt dit niet dan een melding maken van diefstal of ontvoering van je hond.
Succes
Hawai schreef:Liezel1 schreef:Als jullie niet meer "on speaking terms" zijn, dan wordt het lastiger. In dit soort gevallen is uitpraten zoveel makkelijker.
Wat je nu zou kunnen doen is een aangetekende brief sturen waarin je uitlegt dat de hond volgens jou bij jou hoort. Probleem is alleen dat jullie blijkbaar iets getekend hebben dat jullie beiden eigenaar zijn. MAar staat daar ook in bij wie de hond verblijft?
Als meerdere mensen weten van deze mondelinge overeenkomst dan is dit net zo rechtsgeldig
abbeltje schreef:Ben jij de enige die op het eigendomsbewijs staat? Zo ja, dan zou ik naar de politie gaan en aangifte gaan doen en het eigendomsbewijs meenemen met natuurlijk een geldig legimitatiebewijs.
Ik zou dit van te voren wel aangeven aan de gene die jouw hond heeft meegenomen.
Ragdollcat schreef:Ik zou dat noooooit doen, een huisdier aanschaffen dat nog even op de naam staat van de fokker/ex eigenaar, dat is niet zo slim, als ik er een huisdier aanschaf is het meteen 100% mijn eigendom, voorkomt gedoe, wel kan je in geval dat de fokker/ex eigenaar, van je hond graag een nest wil, iets afspreken, als je zelf dat leuk vind, iets op papier zetten, over de eventuele kosten.
Ik hoop voor je dat alles goed komt.