Poes lijkt niet meer bij ons willen zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Poes lijkt niet meer bij ons willen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:07

Sinds een maand of 4 komt mijn 10/11 jarige poes echt nauwelijks meer thuis. We zien haar zo een keer in de 2 weken ongeveer.
Ze ziet er opzich nog goed uit. Ze is iets dunner geworden maar dit kon geen kwaad.
We denken dus dat ze ergens een ander adresje gevonden heeft.
We hebben vorige week dus maar een bandje met zo'n adres kokertje eraan gekocht om haar die om te doen zodat die andere mensen ook zullen gaan snappen dat het onze kat is.
Toevallig zagen we haar net op straat lopen dus ik ben meteen naar buiten gerend. Maar ze wilde niets van me weten. Terwijl het altijd zo'n ontzettend lieve aanhankelijke kat was.

Ik heb haar mee genomen naar binnen en haar t bandje om gedaan. En we hebben t kattenluik dichtgedaan. Maar ze doet er alles aan om weer naar buiten te komen. Loopt ontzettend te brullen en ruzie te maken met onze andere poes (haar dochter)

Wat moeten we hier nou mee? Haar voor eeuwig binnen laten zitten is natuurlijk ook geen optie.

Nicole288

Re: Poes lijkt niet meer bij ons willen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:13

Binnen houden is dan ook niet fijn voor haar nee. Mss eens proberen te volgen waar ze naartoe gaat? Of in het kokertje een briefje doen met de vraag waar ze de rest van de tijd verblijft?

Wij hebben altijd het tegenovergestelde, hier komen allemaal poezen naartoe die niet meer weg willen. Wij zoeken dan eerst naar de eigenaar en melden bij asiel en politie dat we een poes 'gevonden' hebben. Mss hebben de mensen waar ze nu ook woont dat ook gedaan, dat zou je kunnen navragen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:15

is de kat verder nog wel 100% gezond?
geen tekenen van dementie?

binnen vind ik ook geen optie!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:16

Heeft ze niet ergens kittens geworpen ? :=
En ik zou ook op dat briefje even zetten wat hier boven staat :j

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:18

Toen ze hier nog gewoon altijd was leek er helemaal niets mis met dr te zijn. Kittens is geen mogelijkheid want ze is na haar vorige nestje meteen gesteriliseerd.

We hebben dr net maar weer naar buiten gelaten want ze werd echt helemaal gek. Alleen maar rondjes blijven lopen en blazen.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:56

Ik heb dat probleem ook gehad (niet zo erg) maar idd mijn kat kreeg te eten bij een ander (blijkbaar veel lekkerder eten)
ik heb toen op een wit blaadje duidelijk geschreven Niet voeren!, geplastificeerd en op het bandje geplakt.
en sinds dien geen kat meer die buiten de deur eet.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:37

wij hebben thuis ook regelmatig katten gehad die kwamen buurten, we hebben een grote bak brokken in de schuur staan waar ze de hele dag van kunnen eten dus dat vonden de buurtkatten ook wel fijn. hebben er 2 gehad die echt telkens binnen bleven komen en niet meer weg gingen. uiteindelijk na veel zeuren bij de buren (waren hun katten maar die kregen daar niet echt veel aandacht) dat wij aan onze eigen drie katten toch wel genoeg hadden. beide beestjes bleken uiteindelijk ook nog zwanger te zijn. uiteindelijk hebben ze er 1 naar het asiel gebracht, omdat ze die niet leuk meer vonden. (echt zo zielig!) en die ander heeft bij hun het nestje gekregen maar is vlak daarna met kroost en al weggelopen en nooit meer terug gekomen. heb er nog steeds spijt van dat ik die katten mijn huis uit heb gezet, maar ja je moet ergens de grens trekken.

en mijn kater die werd op gegeven moment al dikker en dikker. bleek dat een vrouw verder in de straat de beste kat eten gaf, want ja hij kwam altijd naar binnen en dan had ie zo'n honger en dat was toch wel zielig. vond meneer kat toch wel een erg makkelijke manier om aan extra eten te komen. toch maar even duidelijk gemaakt dat ik er niet van gedient was en dat hij genoeg kreeg. toen hield ze op met voeren, en nadat ie geen voer meer kreeg ging ie er ook niet meer heen.

zou eens kijken waar je kat heen loopt en als je hem kan volgen even bij die mensen langs gaan en anders een briefje aan zijn halsband dat ze hem niet moeten voeren en als dat niet helpt zet je er desnoods iets op als dat deze kat weet ik wat voor ziekte heeft waardoor al het voer behalve het special voer van jou slecht voor hem is.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 21:42

inderdaad maar eens een idee om haar te volgen. Ik ben alleen nog in t weekend daar dus dat maakt t ook wel lastiger.

T lijkt ook te begonnen zijn sinds mijn vader weer hele dagen thuis is.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:44

kan ook sameloop van omstiandigeheden zijn, jij minder thuis vader meer thuis.

heeft je kat slechte ervaringen met je pa?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 21:48

nee helemaal niet. Lag altijd bij mijn vader op schoot 's avonds.

En ik ben al langer weg dus dat kan t niet zijn.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:38

hmmm ja dan is het wel erg appart. goed in de gaten houden zou ik zeggen. en echt proberen te achterhalen waar ze heen gaat elke keer. ik zou dr zeker niet nog eens binnen proberen te houden, de kans dat ze dan echt wegloopt als ze weer buiten is wordt dan groter.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:09

Dit hebben wij ook gehad.. We hadden 2 katten, 2 broers van 2 jaar oud. allebei super katten, heerlijk aanhankelijk, lekker bij je slapen etc.
Toen besloten we nog een kitten erbij te nemen en toen begon het.. Hij kwam idd steeds minder vaak thuis. Op een gegeven moment ook zo erg ( hielden we hem ook binnen ) dat hij je zelf mepte als je langsliep, vals janken, aan de deur klink hangen..

Hij had idd een ander adresje gevonden.. heb de wereld op zn kop gezet om die kat thuis te houden, steeds ophalen (liep hij vrolijk mee) Helaas was die vrouw niet erg meewerkend en die zei dat ik hem geen eten gaf, dus zij dacht er niet aan om die kat niet meer binnen te laten.. (altijd leuk dat soort mensen) na een lange periode heb ik het opgegeven want hij wilde echt niet bij ons meer zijn ( terwijl die kitten er niet meer was.. (aangereden :( ) Afentoe (heeeeeellll soms) komt hij nog wel eens langs, maar aaien.. dat mag alleen als hij dat wil.

Erg jammer, maar ik denk dat je een kat niet thuis kan houden als ze echt niet willen. Katten zijn wat dat betreft minder "eigenaar-binden" als bijv. honden.
Katten kiezen dan toch hun eigen huis als ze dat nodig vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:17

Zo zijn wij ook onze kat kwijt geraakt. Was nogal een doerak en mist een stukje oor door een gevecht. We zijn meerdere keren verhuisd wat altijd goed ging. Kat hadden we ook al jaren.

Tot dat hij steeds minder vaak thuis kwam en na een paar maanden eens langs kwam lopen met een halsband om. (deze kat heeft zich zelf eens bijna opgehangen aan een halsband en had daarom bij ons geen meer om) Hij was 'overgenomen' door iemand anders omdat wij hem schijnbaar geen eten gaven. Altijd leuk zulke mensen.

[edit] Wat mijn voorganger zegt klinkt eigenlijk best logisch. Katten blijven misschien niet altijd trouw aan één iemand zoals honden wel kunnen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 12:06

Ik weet niet of ik nog mag reageren zo niet, sorry!

Maar we hebben haar sinds die dag niet meer gezien, de mensen waar ze dus waarschijnlijk zit hebben niet eens gereageerd op het bandje met ons adres. Ik baal er echt flink van.

Iemand nog ideeen, wat we nu zouden kunnen proberen? Ook al ben ik hier alleen in de weekenden, ik mis haar echt wel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:08

hier ook zo.......... mijn poes schijnt het leuker te hebben verderop............

so be it :D

een kat zorgt voor zichzelf.......... en dat kunnen ze heel goed.......

een kat bepaald zelf waar die wil wonen.......... helemaal top toch! ik wou dat ik dat zo kon :D :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:08

Katten kiezen hun eigen huis.
Als ze het ergens niet meer naar de zin hebben pakken ze hun zakdoek en lopen weg.

Vaak als ze ouder worden en er andere , drukke dieren aanwezig zijn, zullen katten sneller de benen nemen.

Niet netjes van die andere mensen, maar het is je eigen keus om een dier buiten te laten lopen, dus zit deze mogelijkheid er altijd in.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:10

Dit is ons verteld toen we de dochter van onze kat wilde houden: Het is voor katten niet natuurlijk dat de jongen in de buurt blijven, die horen op een gegeven moment hun eigen weg te zoeken. Het kan dus zijn dat ze een nieuw teretorium gaat zoeken omdat haar dochter dat niet doet. Wij hebben de dochter overigens wel gehouden en het is bij ons goed gegaan, bij kennisen en buren echter niet...

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 12:13

Aah oke, nooit gehoord. Maar wel maf dat ze dat pas na 9/10 jaar bedenkt.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:19

Wij hebben ook een keer een 'zwerf' kat thuis gehad.

Heel de dag liep dat beestje voor onze deur totdat ze een keer zelfs meeliep met ons naar binnen.

Gebeld naar dierenambulance en alle verdere organisaties, maar niemand was zn kat kwijt..

2 dagen later nam die zelf weer de benen en hebben we hem niet meer gezien. Katten zijn inderdaad gewoon erg egoistisch en kijken zelf wel waar ze het het beste hebben.

--

Jammer dat hij niet meer bij je terug is gekomen. Als andere mensen hem in huis hebben dan zouden ze toch wel dat halsbandje lezen?
Je hebt mensen en mensen..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 12:21

Wij hebben idd, hier ook wel eens een kat gehad die hier wel een week geweest is. Er uit zetten was zeer overbodig want hij was zo weer binnen :+
Uiteindelijk via de dierenambulance de eigenaar weer gevonden. Kat bleek gewoon 30 km verder op te wonen :=

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:34

Mijn ouders hebben een nu wat oudere poes die voorheen soms weken weg was. Standaard een aantal weken in het jaar. We waren er ook van overtuigd dat ze ergens anders een ander plekje had, maar bijzonder genoeg kwam ze steeds weer thuis, en op een gegeven moment is ze ook altijd thuis gebleven en een echte huiskat geworden.
Een andere kat van mijn ouders is een echte jager (uitgestrekt gebied) en kan ook dagenlang op jacht zijn. Ze komt zo weer aanlopen als het haar schikt. Katten kunnen wat dat betreft prima voor zichzelf zorgen, en hun eigen 'keuzes' maken.

Als je haar nog ziet zou ik idd een briefje in haar halsbandje doen, met jullie telefoonnummer en eventueel de vraag of ze contact op willen nemen. Hopelijk helpt het :(:)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 12:37

Het was ook altijd een ontzettende huis kat, ze kwam wel buiten maar ging nooit de straat uit ofzo (tenzij ze met ons mee liep naar winkelcentrum of de bushalte) Was ook veel binnen, lag altijd op schoot, wilde altijd aandacht.

We hebben haar dus idd de laatste keer dat we haar zagen een bandje met kokertje met ons adres en telefoonnummer omgedaan. Hier voor had ze nooit een bandje om.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:30

je weet dus ook nog steeds niet bij wie ze nou zit?

zo niet, dan zou ik pamfletten maken, die in de straat ophangen, er moet toch iemand zijn die jullie kat dan herkent en kan zeggen bij wie ze is.

en dan zou ik toch wel even tegen die mensen zeggen dat het niet erg netjes is om niet te laten weten dat de kat bij hun is.