hond eet heel gulzig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyM

hond eet heel gulzig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 09:38

Mijn hond van bijna een jaar eet zo gulzig dat hij heet steeds weer uitbraakt.

Er komen gewoon hele brokken uit!

Nu heb ik al grotere brokken voor hem maar dat helpt ook niet, heeft er iemand een idee wat ik kan doen?

Mars

Re: hond eet heel gulzig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:40

Ik zou hem telkens kleine beetjes geven, verdeeld over de dag. Geef je hem verder de gelegenheid rustig te eten?
Het kan zijn dat hij bang is dat het afgepakt wordt en het daarom snel op wil eten. Zorg voor een rustige plaats en voor rust om hem heen als hij eet.
Later kun je de kleine porties weer samenvoegen tot grotere als het eten beter gaat.

sindaspecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:40

Heb wel eens gehoord dat je een steen in de voerbak moet doen. dan moet hij er omheen eten...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:41

Onze labrador eet ook ontzettend gulzig, maar niet zozeer dat hij er van gaat braken.. Zijn maaltijd in porties geven? laat je hem netjes wachten voordat hij mag beginnen met eten? zijn er andere honden etc. aanwezig waardoor hij niet op zn gemak kan eten ?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:43

Mijn reu eet ook erg gulzig, ik heb 4 eetlepels in zij n bak liggen moet hij wat mee rmoeite doen.

Als hij steeds zijn eten uitbraakt moet je ook eens kijken of zijn bak niet te laag staat, er gaat dan veel lucht mee naar binnen.
Ideale eet hoogte si op borsthoogte van de hond.

Kleine portie's of indien mogelijk gewoon de hele dag een bak eten laten staan zijn ook mogelijkheden
Zo'n bak de hele dag dat is ff wennen, ze vreten zich de eerste dagen helemaal vol maar hebben al snel door dat er altijd voer staat, dat regelt zich dan meestal( tuurlijk zijn er uitzonderingne die blijven vreten) vanzelf.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 09:44

Nee hij is alleen en hij heeft alle tijd om rutig te eten alleen dat doet hij niet...
Hij doet het ook als ik hem een snoepje geef die komen er soms ook gewoon in zijn geheel uit!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:49

Als hij aan het eten is, kun je dan zijn bak wegpakken, zonder dat hij boos wordt oid? Het is ook belangrijk hem te leren dat het niet erg is als zijn bak wordt afgepakt en dat hij hem altijd terug krijgt.
Verder zou ik zeker kleinere porties, vaker over de dag gaan voeren. Dan kan hij niet zoveel schrokken.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:52

Je hebt van die speciale voerballen, dan moet hij er wat voor doen en het komt er brokje voor brokje uit. Zo kan hij nooit te snel eten.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 10:09

Zijn bak kan ik gewoon afpakken dat vind het niet erg verder.

Een voerbal heeft hij maar dat deed ik altijd snoepjes in is misschien idd wel slim om daar zijn voer in te doen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:12

Die van ons deden dat ook, alles opeten, en dan snel weer uitspugen om het nog eens op te eten. Als je wat water gewoon bij het voer doet is dat weg. Dan kunnen ze het niet zo snel opeten, en spugen ze het niet meer uit. Althans, die van ons niet :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:07

Je kunt ook eeen schaaltje oid op de kop in de bak leggen dan moet hij veel moeite doen om de brokjes uit de bak te halen. ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:33

Zorgen dat de hond ergens omheen moet eten. Dit voorkomt het schrokken. Ook kan het helpen om hem in een afgesloten ruimte te zetten.
Een laag water erin wil ook nog wel eens helpen.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:35

Probeer het eens met de helft van de hoeveelheid en gooi daar een scheut yoghurt over. ALs het goed is moet hij dan rustiger eten.