kattengrit....wat een ellende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

kattengrit....wat een ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 23:42

Ik heb sinds februari 2 poezels. Maar dat kattengrit. Wat een ellende......

Keuze 1:
kleine gritjes en je huis ligt elke dag overvol met gritjes. Puinzooi en 2 keer per dag stofzuigen.

Keuze 2:
grote gritjes, en je moet de kattenbak 2/3 keer per dag schoonmaken omdat dit grit nauwelijks vocht opneemt.

Ik heb al zoveel verschillende merken geprobeerd. Maar het is of een keuze 1 of 2 grit. En als ik om advies vraag, wordt er meestal het duurste aangesmeerd. Heb ik dus ook niks aan. De prijs maakt me verder niet uit, maar dan moet het ook werken natuurlijk.

Wat gebruiken jullie voor spul in de kattenbak?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:44

Wij gebruiken die mooie witte korrels, uit een blauwe zak met witte poes erop, is te koop in bijna elke supermarkt, echt supergrit hoor.

Maar onze kater heeft grote poten en dus blijven er ook grit tussen de voetkussens zitten als hij uit de kattenbak komt lopen, dan zit er voor de kattenbak wel wat korrels, maar wat is het probleem? wat geeft dat nou? gewoon vaker stofzuigen.

Van deze witte grit is ook in dierenwinkel te koop maar dan in dubbel groot verpakking.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:45

Ik heb de grit van de Ah 3 voudige werking, nooit last met schoonhouden
om de dag ff stofzuigen alleen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:46

oplossing voor de kleine gritjes: leg zo'n cocos-vezel matje voor de kattenbak (als je zo eentje hebt met een deurtje).
De gritjes blijven dan achter in de mat en worden niet heel het huis door gesleept.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:47

Ik gebruik van die houtkorrels, ziet eruit als soort bix, dit neem goed vocht op en valt dan uit elkaar, schep dagelijks de poep eruit en om de paar dagen de hele vochtige plekken en 1 x in de week verschoon ik de hele bak.
Moet zeggen ben er zelf heel te vreden over. Zeker omdat in kittentijdperk 1 van de kittens een gritje in dr poeperd had na het `zitten` en dr poeperd dus openlag.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:47

Fijn grit met zo een bak waar je je wasmachine in kunt zetten, ideaal!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:48

Ik gebruik ook alleen maar houtkorrels, heerlijk! Geen nare luchtjes in huis, én het kan lekker in de groene klilo :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:50

Catsan bedoel je Ragdollcat. ;)

En ik heb ook al van alles gebruikt hoor.
Grote korrels en kleine....en nu heb ik weer houtkorrels staan.
Maar hoe dan ook, mijn huisje ligt onder het grit of de houtkorrels. :') Tis niet anders.

Heb alleen Catsan nog nooit geprobeerd want dat is megaduur.

Olikea

Re: kattengrit....wat een ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:53

ik vond catsan altijd het beste grit..
Je doet er lang mee, en je ruikt er niks van..

Een kokosmatje is een goede tip..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:56

biocat classic. is aardig prijzig (9,50 per zak) maar het klontert geweldig!!! 1 a 2 keer per dag uitscheppen en 1 x per 2 weken (of nog minder) helemaal verschonen. ik heb 3 bakken en 2 katten. poesjes wilen ook niet anders meer.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:57

Die van ons doen het op NIKS anders dan dat héle fijne spul (C1000 eigen merk, trouwens).
Maar ik heb er sinds kort zo'n rubberen uitloopmatje (met ribbels en stekeltjes) voor liggen en dat scheelt toch wel een hoop :j
Alleen zo jammer dat mijn echtgenoot met het uitscheppen/verversen er weer zo'n zooi van maakt >;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:58

Nog een keer mensen: zet je bakken in zo'n grote bak voor je wasmachine, en je hebt niks zooi meer!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 23:58

Houtsnippers heb ik nog niet geprobeerd, en die kokosmat en uitloop is ook een goede tip!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:05

Hout vond ik verschrikkelijk zeker met meer katten ik vond het door het hele huis.
Schep en Schoon van de albert heijn moet heel fijn zijn, zelf gebruik ik Classy Cat 1 zak van 15 kilo doe ik met 3 katten en een jumbo kattenbak 2 weken mee.
Langer zou kunnen maar vind ik zelf niet echt meer fijn.
Uitloop hou je altijd bij Catsan en andersoortige witte vullingen had ik witte pootjes over de vloer, dekbedden en kasten ook niet echt fijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:06

poes schreef:
Nog een keer mensen: zet je bakken in zo'n grote bak voor je wasmachine, en je hebt niks zooi meer!

dan moet ik dus 3 van de mega bakken aanschaffen :+ niet dus... gewoon goed ekorrels en evt een placemat ervoor leggen. ik heb trouwens van die goedkope matjes van ikea erbij liggen. werkt ook goed hoor.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:06

Zijn geen houtsnippers die ik bedoel, zijn echt korrels, lijkt echt beetje op bix zeg maar, maar dan van fijn gemalen hout. Stoft niet, valt alleen bij vocht uit elkaar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:07

ik heb 2 bakken langs elkaar met matjes ervoor, onder de trap, dus maakt mij niks uit dat het vies wordt. Maar toen ik nog 1 bak had, had ik die in zo'n bak staan en dat was echt makkelijk. Maar idd niet voor drie bakken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:07

Ja, Catsan, en je doet er lang mee, gewoon ff dagelijks de drollen eruitscheppen, maar wij verschonen wel wekelijks de kattenbak, gewoon voor ons eigen idee dat het dan weer schoon en fris is.

Catsan is super, nooit nat en nooit natte kleffe korrels en stinkt nooit, helemaal geurloos, zelfs als mijn kater net had gepoept, ruiken we niets, echt ideaal.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:08

Ik heb pets plus fijn grit, heerlijk :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:08

Ik heb normaal die Schep & Schoon van de AH ook, nu dus de houtkorrel variant gepakt. :)

Zo'n matje is wel een idee ja. :)*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:11

De veegborstel staat ook standaard langs de bakken en ik heb mezelf maar een dyson aangeschaft :Y)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:12

Ik heb houtkorrels voor de 2 poezen hier. Aangezien de kattenbak naast de deur staat ligt er ook een mat voor en daar blijft alles op liggen als ze er wat uitkiepen. Bij mij komt er niet anders dan houtkorrels in huis. Het stinkt niet (neutraliseert de geurtjes), neemt het vocht goed op, nee, voor mij niets anders meer :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:18

Ik heb de kattenbak op een stuk vloerbedekking staan, zo een monsterstuk, en heb zelf een laminaatvloer. De korrels blijven grotendeels netjes op het matje liggen.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:44

Ja, ik ken het probleem! Ik heb twee van die enthousiaste katten die elke keer verwoede pogingen doen om hun drollen te begraven in de kattenbak. Enorm fijn natuurlijk, maar dan scheppen ze wel meteen de halve kattenbak naar buiten (soms vliegen de drollen je om te oren!). De tip van de cocosmat vind ik echt een goede!
Ook heb ik hem al vaker in zo'n bak/doos gezet, maar onze exkater vindt het dan nodig om die bak vol te piesen. Daar ben ik dan weer niet zo blij mee! ;)

Omdat ik een houten vloer heb met wat spleten ertussen, hebben we de bak nu op een doorzichtige plastic plaat liggen van de Ikea. Die zijn eigenlijk bedoeld om bureaustoelen op te zetten, zodat de vloer niet beschadigd. Dit scheelt ook veel, omdat het meeste daarop blijft liggen en ik dan gewoon elke dag even met handveger en blik er langs ga!

Dus dat is misschien ook nog een idee?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:08

ik heb gewoon het goedkoopste wat er is. kitty friend heet het.
en dan geel of groen.
kattebak staat boven op zolder op de vloerbedekking en alleen vlak voor de kattebak ligt dan grint.
verschonen hoeft niet zo vaak, ik schep elke dag de poep er uit en het neemt prima vocht op.

stukje vloerbedekking er voor of een deurmat ervoor leggen werkt vaak prima om de korrels niet teveel door huis te krijgen,maar ach....met een kat in huis moet je toch haast wel elke dag stofzuigen vanwege de haren
dus ik vind het niet zo'n probleem als ik wat kattebakgrit tegenkom ergens anders in huis :D