Wij hebben zelf een teefje (kruising tibetaanse terrier x vuilnisbakje ze is een klein hondje met een hoogte van zo'n 35 cm) van nu anderhalf jaar oud. Ze is sociaal naar andere honden, speelt ze heel leuk mee tijdens wandelingen. Ook laat ik elke vrijdag samen met haar de hond van de buren uit (1 jarige drentse patrijs ook een teef) Dit gaat ook heel goed, Lana (onze hond) vindt het heerlijk om met een maatje te spelen etc. Ook gaan wij 1 x per jaar een weekend weg met vrienden en deze hebben ook een labrador teef van 9, Lana is hier heel sociaal tegen ook omdat die hond een goedaardige lobbes is en een weekend samen met een andere hond vindt onze Lana helemaal niet erg
Als wij op vakantie gaan gaat ze soms naar mijn tante die ook een oudere kooiker hond heeft, hier gaat het ook heel goed mee. Nu hebben we op marktplaats een advertentie gezien van een 9jarige labrador teef die een nieuw huisje zoekt, deze kan met andere honden en katten en is lief voor kinderen. Ideaal dus voor ons gezin
En omdat onze hond sociaal is naar andere honden en het heerlijk vindt om met andere honden te spelen/ bij te logeren dachten we dat het voor haar misschien wel heel leuk zou zijn om een 2de hond erbij te nemen.
Maar nu is mijn vraag of het verstandig is om een oudere hond van 9 bij onze 1,5 jarige meisje te nemen? Dus hebben mensen tips/ ervaringen met een 2de hond erbij nemen? Ik heb de zoek functie al gebruikt en het merendeel wordt aangeraden om een pup erbij te nemen, omdat deze sneller geaccepteerd lijken te worden. Maar ik denk zelf als die labrador van de advertentie onderdanig is naar onze Lana dat het dan ook niet heel veel problemen zal opleveren? Of is deze conclusie van mij fout? Dus ik zou graag ervaringen/ tips te weten willen komen over mensen die ook een 2de hond erbij hebben genomen en hoe dit dan ging?