Kat weg... ontvoerd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Kat weg... ontvoerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 22:31

Beetje rare titel, maar vraag het me toch af.

Ik maak me namelijk erg zorgen over een kat van ons. Het is een poes, ze heeft een paar maanden geleden een gezond nestje gekregen met 3 kittens. Geen problemen mee gehad, 1 kitten is in ons bezit en dus gebleven. De kitten is al zelfstandig, maar drinkt voor de 'gezelligheid' nog bij zijn moeder. De moeder hebben we al zeker 3 of 4 jaar.

Nu is ze sinds vanochtend 4 uur niet meer thuis gekomen. Vanochtend rond dat tijdstip kregen ze te eten, normaal eet ze het meeste maar dit keer helemaal niets. Dit is echt niets voor haar, aangezien ze de voerbak zowat 'owned'. (de hele dag krijgen ze droge brokjes, 'sochtends en 'savonds vlees). Ze is toen gelijk weggegaan en niet meer gezien. Normaal ligt ze altijd binnen en gaat alleen naar buiten om haar behoefte te doen.

Misschien is het nog te vroeg om zorgn te gaan maken, ze is immers nog maar 1 dag weg..... Alleen zag ik gister iets verontrustend. Ik zat aan tafel koffie te drinken toen er voor ons aan de weg (in een hofje) een auto stopte. Paar keer heen en weer reed en toen stapte er een man uit de auto. De man zocht heel even in de bosjes, pakte toen een kat eruit (zwart witte, bouw is waarschijnlijk van poes, met halsbandje) nam hem mee, stopte hem los in de auto en reed weg. :? Eerst dacht ik, die is zijn kat gewoon kwijt, totdat ik hoorde dat die kat hier al een hele tijd rondloopt. Alsof hij hier hoort..... Waarschijnlijk verbeeld ik me het maar (hoop ik!) maar dacht toen aan een ontvoering. En nu is 'ineens' onze kat weg.... :n

Iemand... help?

Zoraida

Re: Kat weg... ontvoerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:37

Toevallig. Mijn kat was ook weg sinds vanochtend. En die blijkt dus in een asiel te zitten. Volgens zeggen gevangen door de gemeente en daar heen gebracht. Het ergste vind ik nog dat ik het arme beestje morgen pas kan halen. Snap er helemaal niks van :S

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 22:43

Tja, asiel zou op zich ook wel kunnen, maar vind het zo vreemd. Ze was opzich wel dun (goh, na een bevalling....)..... Maar maak me wel zorgen over wat er is gebeurd.:(

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:48

Bij ons hebben ze opgeroepen om in de directe omgeving van de haven hier (ijmuiden) je kat even een paar dagen binnen te houden. Er schijnen nogal veel zwerfkatten rond te lopen op het moment en de asiels zijn bezig om alle katten die er ook maar een beetje onverzorgd uit zien te vangen en verzorgen en steriliseren enzo. Misschien is zoiets ook bij jullie het geval? Zou in ieder geval niet het ergste scenario zijn... Wel gek dat je dan dacht te zien dat die kat een bandje om had...

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 22:53

Hier niets over zo'n actie gehoord. Ze is niet gesterriliseerd en heeft een wildkleur, is dun waardoor ze er wat onverzorgd uitziet. Elke gek kan trouwens ook wel zien dat ze net een nest heeft gehad.... Maar het rare is, die kat die werd meegenomen werd niet door de DB of DA of asiel meegenomen. Gewoon door een man, in een normale oude auto.... Nog nooit gezien hier.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 22:55

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:57

Apart...
Al contact gehad met de asielen in de buurt?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:59

Misschien was dat een verdwaalde kat en had deze man, de eigenaar wellicht, via briefjes bij de buurtsuper gehoord dat zijn kat bij jullie in de buurt rondliep?
Wij zijn ook al verschillende katten kwijtgeraakt, zomaar spoorloos, nooit meer gezien. Heel raar. Slechts 1 poes hebben we weer gevonden, was ook al een paar dagen zoek, bleek dat ie 1 straat verderop rondliep en schijnbaar de weg terug niet meer kon vinden. De ziel! Een andere poes hebben we overigens wel weer gevonden bedenk ik nu, zij was helaas overreden. De andere 3 (verdwenen in het tijdsbestek van 3 jaar) nooit meer gezien.
Maar hier vrolijk ik je niet mee op denk ik. Heb ook verhalen gehoord van katten die na 3 weken opeens weer boven water kwamen, het kan dus best wel dat ze weer terugkomt!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 23:02

Nee, daar vond ik het nog te vroeg voor. Als ze na het weekend nog niet terug is word ze aangemeld op Amivedi en gaan we asielen en DA's bellen. Eerst even afwachten, als ze overreden was had ik het wel moeten zien... Voor zover ik heb gezien hebben hier nergens briefjes gehangen. We zullen er nooit achter komen, ben ik bang.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:11

vind ontvoering nogal ver gezocht denk ook niet dat dat waar is, misschien heeft ie die kat wel aangereden en daarom mee genomen dood of levend, en dat jou kat niet wilde eten smorgens dat kan wijzen op of ziek zijn of dat ze ergens anders ook mee snaaid en dus misschien nu wel ergens lekker bij de buren voor de kachel ligt. Je kan je kat aangeven bij amivedi en meestal is er ook wel een instantie in jou gemeente die er voor zorgt dat er een oproepje in de huis aan huis krantjes komt de dierenambulance kan je ook bellen en de dierenartsen in de buurt ik hoop dat ze gechipt is maakt alles een stuk makkelijker!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 23:16

Mjay schreef:
vind ontvoering nogal ver gezocht denk ook niet dat dat waar is, misschien heeft ie die kat wel aangereden en daarom mee genomen dood of levend, en dat jou kat niet wilde eten smorgens dat kan wijzen op of ziek zijn of dat ze ergens anders ook mee snaaid en dus misschien nu wel ergens lekker bij de buren voor de kachel ligt. Je kan je kat aangeven bij amivedi en meestal is er ook wel een instantie in jou gemeente die er voor zorgt dat er een oproepje in de huis aan huis krantjes komt de dierenambulance kan je ook bellen en de dierenartsen in de buurt ik hoop dat ze gechipt is maakt alles een stuk makkelijker!

Heb er ook duidelijk bij gezet dat ik het me waarschijnlijk verbeeld, maar het zag er zo verdacht uit. Kat hobbelt hier al een tijdje rond, laat zich makkelijk aaien en is niet schuw. Zeker niet aangereden, zag er nog gezond uit en liep vrolijk naast de bosjes.

Ziek vind ik onwaarschijnlijk, maar er is wel een kans. Ze toonde trouwens wel raar gedrag gister. Ze zat de hele tijd haar lokroepje te roepen. Dit doet ze alleen maar als ze een kitten kwijt is, misschien is ze weer opzoek gegaan? Of heeft ze een lekkere kater gevonden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:33

Mss is ze idd wel meegenomen door een of andere gek,
als ik zie hoe sommige mensen reageren op het heel gewoon buiten laten lopen
van je huisdier, verbaasd het mij niet dat jij een kat kwijt bent....Sommige gaan zo ver dat ze hem naar een asiel brengen aan de andere kant van het land.
Ik hoop dat dit jou niet overkomen is, maar echt verbazen doet het me niet....Wat een wereld.
Ben gezegend met mijn kat en diervriendelijke buurt waar sociale controle is en de dieren gewoon lekker los mogen rondhobbelen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 12:54

Nou, goed nieuws! Ze is weer gewoon thuisgekomen, helemaal vies, achterkant onder de modder. Dus die gaat zo in bad... :+

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:59

aaah pris :(:)

gelukkig is ie weer terug ! :D
wat er mee gebeurt is zal niemand weten denk ik,

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:00

Gelukkig dat ze weer thuis is.
Wat ze uitgespookt heeft zal altijd een raadsel blijven...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:02

Lekkere kater? Asjeblieft zeg, die kat heeft net een nestje (waarschijnlijk niks getest of uberhaupt ergens op gebaseerd) en jij laat je kat zo maar buiten met de kans om terug naar een kater te gaan?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:04

Was ze niet gewoon opnieuw krols?

Edit, zie de post hierboven en sluit me hierbij aan...

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:05

Waar slaat dit op? Het is ten eerste onmogelijk om een kat binnen te houden als er nog meer katten hier zijn. Ten tweede ze vertoonde helemaal geen krols gedrag.

Een kat binnen houden, pff.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:07

Een kat buiten doen is geen probleem, maar zorg dan voor maatregelen als ze net bevallen is. Zet ze aan de pil of laat ze helpen, hoef je je ook geen zorgen meer te maken als ze 24 uur de hort op is ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:09

Aan de pil is geen optie, heeft ze al vaker gehad, slechte ervaringen mee. Zij werd ziek, kreeg toch nestje met als gevolg misvormde kittens. Ze word wel zo snel mogelijk geholpen, daar zijn we al achter aan aan het gaan.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:10

Verstandig dat je ze laat helpen :j Mocht ze alsnog drachtig geraakt zijn tijdens dit avontuurtje kunnen de vruchtjes direct verwijderd worden.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:13

Maar de DA had wel gezegd dat ze eerst moet aansterken en dikker worden. Als ze zo'n dunne kat opereren is er een kans dat ze niet ontwaakt. Ze krijgt trouwens al veel bijgevoerd, elke dag zoiezo extra vlees, de hele dag brokjes en nog meer vlees.

Hoop dat de vruchtjes dan niet te groot zijn, hoorde iets over dat het niet mocht als ze al een bepaalde groote hadden. :?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:56

Het is onzin dat ze eerst aan moet sterken. Ik denk dat nog een zware buik met kittens een hardere slag op haar lichaam is dan een buikoperatie.

Ik werk zelf ook bij een DA, die samenwerkt met de DB en hebben al heel wat vel over been poesjes geholpen/abortus gepleegd en er is nog nooit een complicatie geweest.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:05

ik werk ook bij de DA en opereren is natuurlijk altijd een risico.... gelukkig is gasnarcose in principe een veilig middel. ik sluit me aan bij het idee haar toch zo snel mogelijk te laten helpen ook katten met een nestje worden weer snel krols en als ze weer bevrucht is zal dat weer energie vreten van je kat en al helemaal samen met het nog zogen van je kitten... zo snel mogelijk laten helpen dus...