Hondenvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Hondenvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 21:44

Graag jullie mening over de volgende soorten hondenvoer.
Ik heb er expres geen merk bij gezet, maar degenen die bekend zijn in hondeonvoer-land zullen het wellicht herkennen...
Graag met motivatie!!

Krokant:
Samenstelling: Kip, rund en lamsvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens), eiwit-extracten, bietenpulp, oliën, kip- en schapenvet, Biofood natuurkruiden, tarwe, maïs, lecithine, plantaardige vitamines en mineralen (pre-mix).

Diner:
Samenstelling: Kip, lam en rundvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens), eiwit-extracten, ontsloten granen, maïsvlokken, erwten, prei, wortel, oliën en kip- en schapenvet, lecithine, plantaardige vitamines, mineralen (pre-mix).

Lam en Rijst:
Samenstelling: Lamsvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens), eiwitextracten en oliën, bietenpulp, lecithine, kip- en schapenvet, gist, rijst, maïs, plantaardige vitamines en mineralen (pre-mix).

Geperst:
Samenstelling: Kip, lam en rundvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens), maïs, rijst, eiwitextracten, gist, ontsloten granen, lecithine, oliën, rund- en kipvet, mineralen (pre-mix), Biofood natuurkruiden, plantaardige vitamines.

voor de liefhebbers: volledige analyse per mail verkrijgbaar!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:12

Zou ze geen van vieren willen voeren aan mijn honden

Liezel1 schreef:
Krokant:
Samenstelling: Kip, rund en lamsvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens), eiwit-extracten, bietenpulp, oliën, kip- en schapenvet, Biofood natuurkruiden, tarwe, maïs, lecithine, plantaardige vitamines en mineralen (pre-mix).

Bietenpulp, tarwe en mais horen niet thuis in het menu van een vleeseter.

Citaat:
Diner:
Samenstelling: Kip, lam en rundvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens), eiwit-extracten, ontsloten granen, maïsvlokken, erwten, prei, wortel, oliën en kip- en schapenvet, lecithine, plantaardige vitamines, mineralen (pre-mix).

Idem voor ontsloten granen, maisvlokken, erwten en prei. Prei wordt afgeraden om te geven aan honden aangezien het gasvormend werkt. Dus waarom zou je dat in hondenvoer stoppen?

Citaat:
Lam en Rijst:
Samenstelling: Lamsvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens), eiwitextracten en oliën, bietenpulp, lecithine, kip- en schapenvet, gist, rijst, maïs, plantaardige vitamines en mineralen (pre-mix).

Wederom bietenpulp, rijst en mais. En dan ook nog gist. En dan te bedenken dat vaak lam en rijstvoeding wordt aanbevolen voor honden met huidklachten. Als iets voor een hond jeukverwekkend kan zijn dan zijn het deze voedingsstoffen wel.

Citaat:
Geperst:
Samenstelling: Kip, lam en rundvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens), maïs, rijst, eiwitextracten, gist, ontsloten granen, lecithine, oliën, rund- en kipvet, mineralen (pre-mix), Biofood natuurkruiden, plantaardige vitamines.

Ook hier weer mais, rijst, gist en granen.

XoNo

Re: Hondenvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:15

Volledig eens! +:)+

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:17

geen van 4en geschikt voor een carnivoor :)

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:23

Ik ben het met de bovenstaande bokkers eens!
En wat ik niet begrijp is dat dit merk juist als "super" voer word aangeprezen en ik ben er ook ingetrapt..

Ik heb een zwarte labrador die voorheen geheel op BARF stond (totaal vers), maar aangezien het een beetje rompslomp werd met logeerpartijtjes, wilde ik toch maar overstappen op brokken en kwam dus bij dit merk uit...

Binnen een halve zak was hij zowat al chocoladebruin geworden, echt onvoorstelbaar.

Ik zeg dus NEE op dit gehele merk (voor mijn hond dan)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:27

Bietenpulp, granen, mais, tarwe rijst e.d. zijn vulmiddelen. Goedkope troep :) Als je dan al een voer met vulmiddelen voert, kun je nog het beste rijst hebben, omdat dit voor de hond het makkelijkst te verteren is. Er is praktisch geen enkele brok waar geen vulmiddelen in zitten, maar dit zit er vol mee :')

Mag ik vragen waarom je dit vraagt? Heb je nu een probleem met het huidige voer dat je hond krijgt? Is dit iets waar je interesse in hebt?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:30

Hubba: gewoon een logeeradres zoeken waar ze vers willen voeren :D Mijn honden krijgen deels kvv en deels barf (nja, nrv, hoef je het noemen wilt) en als ze al uit logeren gaan (liefst niet natuurlijk :D), dan gaan ze naar mijn moeder en die voert haar honden alleen maar nrv. Ze heeft flink wat vriezerinhoud, dus ik weet zeker dat ze mijn honden wel wil voeren zoals ik ze voer, maar anders kunnen ze altijd nog op kvv :) Mijn honden gaan beslist niet meer op brok, zeker niet alleen omdat dit voor logeerpartijtjes makkelijker zou zijn. :n

Maar eeh, ben wel benieuwd om welk voer dit nu uiteindelijk gaat :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 23:50

Xono, ik stuur je een PB.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:30

Bietenpulp, granen, mais, tarwe rijst horen niet echt thuis in een carnivoor. Maar laten deze ingredienten nou in nagenoeg elke brok te vinden zijn. Niet alleen in de genoemde biofood, maar ook in alle andere, ook de "betere" merken.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:37

Leuk topic!
Maar nu we het toch over eten hebben voor honden.
Kan iemand mij vertellen wat je dan het beste aan je hond zou kunnen geven.
Aangezien hier alle merken worden beschreven als niet goed.
Ook zien ik het woord "vers" voorbij komen, waar zou je dan aan kunnen denken?
Ik moet heel eerlijk bekken dat ik me hier nog nooit in heb verdiept, maar 1 van onze honden is in hongerstaking (om het zomaar even te zeggen)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:07

Laika schreef:
Bietenpulp, granen, mais, tarwe rijst horen niet echt thuis in een carnivoor. Maar laten deze ingredienten nou in nagenoeg elke brok te vinden zijn. Niet alleen in de genoemde biofood, maar ook in alle andere, ook de "betere" merken.

Dit is ook 1 van de redenen dat ik om meningen vraag.
Zo op het oog leek mij dit wel een redelijk goede brok nl. 75% vleesaandeel, 1 van de weinigen die vlees vooraan in de ingrediëntenlijst hebben. Vaak komen de granen als eerste en dan kijk ik al verder....
Brok zonder kunstmatige kleur,- geur,- en smaakstoffen....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:12

Gaat dit over Eukanuba of niet?!
Gaat dit speciaal over 1 merk of verschillende merken...?

Snap het niet helemaal.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:13

Dit gaat niet over Eukanuba.
Alle ingrediënten hierboven zijn van 1 en hetzelfde merk, maar in verschillende variaties/smaken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:15

Zal wel Biofood zijn gezien de tekst.
Op zich niet heel verkeerd, maar ik zou er altijd vers vlees naast voeren...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:17

Aha!

Ik voer brok aan mijn honden en dat gaat prima.
Nooit vers naast brok gevoerd... :n

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:18

Ik heb altijd brok aan mijn hondjes gevoerd, tot mijn oogkleppen afgingen ;)
Nu voer ik al ruim een half jaar vlees en het bevalt me perfect. Ik zal alleen in uiterste noodzaak brokken geven aan welke hond dan ook :j

Kijk in elke brok zit natuurlijk wel iets wat goed voor je hond is. Zelfs in de allergoedkoopste rommel. Tenslotte kan een mens ook best gedijen op MacDrek. Maar of het gezond voor je is, is natuurlijk een tweede..... Een BigMac bevat alles van de "schijf van vijf" maar ga dat maar eens een paar maanden eten... zie wat er van komt :D

_Susan_ mijn antwoord is dus: vlees, en begin dan met een goede KVV, dat is het makkelijkst, hoef je niet bij na te denken, want dat is al voor je gedaan. Eventueel kan je later overstappen op zelf samenstellen als barf of NRV.
Barf: Bones and raw food
NRV: Natuurlijke rauwe voeding. Als in prooidieren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:21

Ik dacht geen oogkleppen op te hebben... :+
Ach, er zal altijd wel iets zijn wat weer beter is maar mijn honden doen het super op brokken, geeft geen problemen dus stap ik ook niet over.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:25

Oh, maar mijn hondjes deden het ook super op brokjes. Alleen vinden ze het vlees véél lekkerder, én ik zie toch wel degelijk verschil in zeer zeker de vacht, en bovenal aan wat er uit mijn hondjes komt ;)
Ik ben trouwens vlees gaan voeren doordat mijn oudje medicatie nodig had wat moeilijk met brokjes te geven is. Dus iets zoeken wat ze lekker vindt, en daar dan gelijk de medicijntjes door. Zo ben ik langzaam over gestapt. En daarbij komt dat ik het zelf zo leuk voeren vindt. Elke dag iets anders, en altijd blije hondjes :D

Mijn york is inmiddels 14 en heeft 13 jaar brokjes gegeten hoor, dus echt slecht zal het zeker niet zijn.
En van mij HOEF je niet over te stappen :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:30

Ik kan me voorstellen dat ze het veel lekkerder vinden hoor!
Heb wel eens vlees gegeven maar ik vind dat ze enorm van uit hun giechel gaan stinken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:32

Geen van allen als ik dit so lees, ben ook erg benieuwd welk merk dit is :j

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:05

MamboBeach schreef:
Ik kan me voorstellen dat ze het veel lekkerder vinden hoor!
Heb wel eens vlees gegeven maar ik vind dat ze enorm van uit hun giechel gaan stinken.

Wat heb je dan gegeven?
Ik hoor wel vaker mensen beweren dat honden uit hun bek gaan stinken van vlees, maar ik heb nu juist de tegenovergestelde ervaring. Ik krijg als trimster vele honden vlak onder mijn neus en de vers gevoerde honden stinken naar mijn mening veel minder uit hun bek dan de honden die brok en/of blikvoer krijgen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:08

Welk merk weet ik echt niet meer maar ik vind ze er niet frisser van gaan ruiken.
Geen blik hoor, dat niet.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:56

Toch apart, want het stinken uit de bek is over het algemeen een tandsteen probleem. Honden die geen brokken eten, maar vlees, hebben volgens de ervaringen, geen tandsteen. En dus stinken zij niet uit de bek. Mijn oude York even niet meerekenen die stikt van het tandsteen, maar daar kom ik niet meer vanaf helaas.

Zowiezo zou een hond op vlees veel minder ruiken, qua lichaamsgeur. Hier heb ik geen ervaring mee, want mijn hondjes roken ook niet op brokjes.
Wat er weer uit komt is zeker apart, uit een cavia komt meer afval dan uit mijn york :)) En de JRT poept frettenkeutels :D En dat maar 1 keer per dag!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 19:47

Dat poepen is inderdaad zo.
Ik heb mn labje ook tijdelijk helemaal op vers gehad en wat was dat veranderd zeg!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:53

Ik kijk niet zo vaak naar 'het afval' van de honden. :D
Maakt mij ook niet zoveel uit of ze 1 of 2 keer poepen hoor.