Buren voeren de katten buiten, nu kat met nierfalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Buren voeren de katten buiten, nu kat met nierfalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:49

Helaas zijn wij er van de week achter gekomen dat mijn 16 jarige kater nierfalen heeft.
Er is bloedgeprikt en getest op fosfaten de laatste was nog goed.
Ik heb hem nu op dieet dus en medicijnen en moeten het bloed met regelmaat laten prikken.
Alles goed en wel, alleen heb ik een paar horken van buren die buiten de katten voeren.
Simba binnenhouden is geeen optie, dan wordt hij onzindelijk en erg onrustig, hij is ook beginnend dement.
Dus...wat moet ik nu doen, deze mensen zijn gewoon de heel dag thuis dus van levensbelang zijn die bakjes met voer niet, maar wel voor het welzijn van mijn kat dus.

Ze heeft hem jaren lang gelokt met voer, en haalt hem ook met regelmaat binnen en zal niet de eerste keer zijn dat ik hem loop te zoeken en hij daar in huis zit.
Heb dr al diverse malen heel vriendelijk gevraagd NIET te voeren en hem te laten lopen, maar ze gaan stug door, kortom er is een groot probleem aan het ontstaan.

Zij heeft al meerdere katten uit de buurt gewoon 'gestolen' en dan hingen er weer aanplakbiljetten bij de DA en aan de lantaarnpalen, een anonieme tip geven heeft geen zin ze doet gewoon niet open.

Iemand ideeen hoe ik dit het beste aan kan pakken?????

opisop_shop

Re: Buren voeren de katten buiten, nu kat met nierfalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:50

Oei, lastig zeg!

Is er niet een of andere wet dat dit diefstal is ofzo? *hoopt mee*

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:55

Kun je haar niet uitleggen dat hij ziek is en dood gaat van ander voer dan zijn speciale voer. Wie weet is ze wel een echte dierenliefhebber en laat het voeren dan of koopt het speciale voer (liever dat dan slecht voer geven).
Ik merk dat de mensen in mijn omgeving er best goed op reageren als je uitlegt dat het voor de gezongheid van het dier niet mag. In mijn geval gaat het om een shet met voedselallergie voor onder ander appels en wortels. Dus van levensbelang om mensen die langs de wei komen en willen voeren duidelijk te maken dat dit niet goed is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:57

Stroomdraden op je schutting, zodat je kat in zijn eigen tuin blijft.
Ik denk niet dat je hun kan verbieden kattenvoer buiten neer te zetten.
Jouw kat komt bij hun in de tuin.

Ik heb een tijdje een kat uit de buurt binnen gehad 's nachts.
Die kwam door het kattenluik binnen en joeg mijn katten naar boven.
Die mensen zeiden ook; doe je kattenluik maar dicht.
Andere buren klaagden ook over de kat die constant bij hun binnen liep als je de deur open had staan.
Onze wijkagent heeft dit opgelost en hun hebben toch hun kat bij zich moeten houden.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:58

je kan niet van mensen verwachten dat ze in hun eigen tuin jou regels zullen volgen, misschien komen er zoveel katten bij hun op bezoek en willen ze helemaal niet daarmee stoppen omdat 1 kat ermee in gevaar zou komen

het is jou kat en dus jou verantwoordelijkheid om hem dan binnen te houden of een ren neer te zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:59

Ik heb dr al meerdere malen gezegd dat ze hem niet voeren moet omdat hij al heel lang last had van veel drinken en plassen.
Ik was notabene een paar weken geleden nog even binnen bij haar ze was net aan het eten, toen zag ik dat ze de vel van een gekruide kip aan hem gaf!!!
IK haar dus geschrokken verteld dat dit heel slecht is voor mijn kat en ik dit niet wil hebben, dat woof ze heel snel weg onder het mom van; 'welneeee dat is helemaal niet slecht mijn Timmie is er 22 mee geworden'

Ze is echt stronteigenwijs, zegt ja voor mijn ogen en laat de deur gewoon weer wagenwijd openstaan zodra ik mijn rug heb gekeerd.
Maar we kunnen bv wel weer heel gezellig winkelen hoor, alleen dat punt is ze eigen geraaid en weet alles beter.

Brainless schreef:
Stroomdraden op je schutting, zodat je kat in zijn eigen tuin blijft.
Ik denk niet dat je hun kan verbieden kattenvoer buiten neer te zetten.
Jouw kat komt bij hun in de tuin.

Dan kan ik hem beter af laten maken, daar maak ik mijn kat zeer ongelukkig mee.
Beessie heeft jaren lang lekker rond kunnen zwerven, en we hebben een kat vriendelijke buurt
nooit geen problemen.
Dus dit is geen optie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:01

Print informatie uit met wat hij heeft en wat eventuele consequenties zijn als zij hem zo blijft voeren en maak duidelijk dat het een zaak van leven of dood is, misschien maakt dat indruk?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:27

Hoezo is dat geen optie??
Wij moesten dit ook, toen onze 15 jarige kat de vogels van de buren te leuk vond.
Hij was ook gewend lekker de hele dag rond te struinen.
Maar wij moesten toen wat.
Toch maar gedaan, en het viel ons heel erg mee hoe hij daar op reageerde. Hij zat vanaf toen relaxed in de tuin.
Nu is hij er niet meer, en de buren zijn ondertussen verhuisd.
Maar als iemand last heeft van mijn katten zal ik zo de draden weer terug spannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:31

Goof bedankt voor je tip is idd mss een goeie, ik zal maandag wat gaan uitprinten.
Ze heeft zelf geen internet (Vind ze een waardeloos fenomeen) dus weet ze er ook niet veel van af.

Brainless schreef:
Hoezo is dat geen optie??

Heb ik al antwoord op gegeven ;)
Chiqa schreef:
Beessie heeft jaren lang lekker rond kunnen zwerven, en we hebben een kat vriendelijke buurt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:34

ik heb niet het idee dat die mevrouw naar je argumenten gaat luisteren? of wel....
anders, zou ik zeggen: laat buuf dieetvoer voor katje kopen, en laat haar dat geven...maar dat is redelijk kansloos!

maar, uhhh hoelang heeft deze kat nog te leven?
wil niet zeggen dat je hem in moet laten slapen oid..
maar met je aanpassingen moet je daar misschien ook aan denken

bedoel: stroomdraadje, kan een echt oude kat dat nog "leren" om het zo maar te zeggen...
jahh klinkt raar I know, kan het ff niet anders zeggen

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:35

tessyke schreef:
je kan niet van mensen verwachten dat ze in hun eigen tuin jou regels zullen volgen, misschien komen er zoveel katten bij hun op bezoek en willen ze helemaal niet daarmee stoppen omdat 1 kat ermee in gevaar zou komen

het is jou kat en dus jou verantwoordelijkheid om hem dan binnen te houden of een ren neer te zetten

wordt blijkbaar niet gelezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:39

siskeh schreef:
ik heb niet het idee dat die mevrouw naar je argumenten gaat luisteren? of wel....
anders, zou ik zeggen: laat buuf dieetvoer voor katje kopen, en laat haar dat geven...maar dat is redelijk kansloos!

Ze leeft van een bijstandsuitkering, heeft zelf 8 katten rondlopen dan zou ze alles moeten overzetten en dat lijkt me ook niet echt de bedoeling :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:41

Gewoon uitleg geven wat hij heeft en wat hij dus wel en niet mag hebben. Inderdaad met wat informatie erbij :-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:41

tessyke schreef:

Ik sluit me hier bij aan.
Het is heel vervelend voor jou en vooral voor je kat. Maar je kan niet van je buren verwachten dat zij hun kattenvoer binnen houden omdat jouw kat toevallig in hun tuin loopt.
Als je dat niet wilt zul je je kat op eigen terrein moeten houden.

Wat misschien nog wel een idee is dat als ze per sé wil voeren jij haar een zakje met dieetbrokjes geeft, haar uitlegt dat ze hem die wel mag geven en verder niets en je anders de rekening van de dierenarts komt declareren.

Maar ik blijf er bij, jouw kat in haar tuin is jouw verantwoordelijkheid. Niet de hare.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:43

maaruhh TS: eet jouw kat wel "gewoon" voer als hij eenmaal aan dieetvoer gewend is?
wij hebben twee dieetvoerkatten, maar die weigeren absoluut om gewoon voer te eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:49

siskeh schreef:
maaruhh TS: eet jouw kat wel "gewoon" voer als hij eenmaal aan dieetvoer gewend is?
wij hebben twee dieetvoerkatten, maar die weigeren absoluut om gewoon voer te eten!
!

Probleem is presies andersom, ik ben het dieetvoer aan het introduceren. Hij is een verschrikkelijk slechte eter geworden sinds mijn buurvrouw hem is gaan voeren, hij at altijd RC. Heb toen een hele strijd gehad met hem om een voer te vinden wat hij lust, hij hongerde zich helemaal uit. |(
Nu gaat het wel redelijk, eet wel elek dag een blikje van de aldi, verschrikkelijk slecht maar hij eet íets en dat is wat zij hem ook al die tijd voerde.
Dus ik mag bidden dat hij het voer accepteerd, anders blijft hij op de RC senior met toegevoegde sulfaten van de DA en zal het hem zijn leven verkorten.

Amanda;
blijf mijzelf herhalen ;

Chiqa schreef:
nooit geen problemen.
Dus dit is geen optie.

Bovendien ze voeren niet in hun tuin, (Hebben ze niet) maar op de openbare weg.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:50

dan nog kan je die mensen niet verplichten om niet meer buiten te voeren

het is echt enkel en alleen jou verantwoordelijkheid hoor TS

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:50

Mijn mening! Jij hebt besloten een kat te houden en bent daar zelf verantwoordelijk voor. Als je niet wilt dat hij bijgevoerd wordt door de buren zul je hem in je tuin moeten houden. Hoe dat is dan de vraag. Een kattenren, stroomdraad of een net spannen over je tuin. de mogelijkheden zijn legio. Maar het gaat hier wel om de gezondheid van je kat en als ie dan moet wennen aan in de eigen tuin blijven so be it. Het is nog altijd beter dan hem maar te laten rondlopen en het risico lopen dat hij ergens anders eten krijgt wat ie eigenlijk niet mag hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:51

Jouw kat, jouw probleem. Heel erg cru, maar JIJ bent verantwoordelijk voor JOUW dier. Zij mag op haar eigen terrein doen wat ze wil (binnen de grenzen van het normale uiteraard). Al wil ze haar hele tuin vol met brokjes en voer laten storten, dan is dat haar eigen keuze. Als jouw kat er niet tegen kan moet jij voorkomen dat hij daar kan komen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:51

@TS: oww dat is al helemaal niet handig!!
kan hij niet aan blikvoer verder dan?
meestal zeggen ze dat dit beter is dan brok, maar dat komt misschien doordat die van ons nierproblemen(niergruis) hebben..

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:59

Ik begrijp het probleem. Ik heb zelf een schuurkat opgevangen die toentertijd 16 weken was en inmiddels al 12 jaar bij me. Hij heeft blaasgruis vanaf zijn tweede jaar. Deze kat wordt gek wanneer je hem grenzen op legt, dus niet naar buiten laat gaan of binnen de poort moet blijven. Ik heb hem ooit wel eens een tuigje omgedaan; het was net een gillende rollade aan de schutting met zo'n tuigje om. Om andere redenen moest ik hem toch meer binnen houden en langzaamaan hier aan laten wennen. Dit is redelijk gelukt. Als ik jou was zou ik wederom met haar praten en uitleggen en overdrijven hoe het zit. Maar ik ken dit soort vrouwtjes denk ik wel. "het kan allemaal geen kwaad, etc..."

Je zal zelf de kat meer binnen moeten houden en inderdaad de tuin afgrenzen d.m.v. een ren, volgens mij is dit de enige optie, veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:19

Het is bijna droog, zal zo even naar haar toegaan eens kijken hoe ik dit het beste kan brengen zodat het nu wél indruk maakt.

Less schreef:
Als ik jou was zou ik wederom met haar praten en uitleggen en overdrijven hoe het zit. Maar ik ken dit soort vrouwtjes denk ik wel. "het kan allemaal geen kwaad, etc..."

Ze is idd van geen kwaad bewust, er lopen hier ook katten met blaasgruis rond. DB is er al meerdere malen geweest maar ze blijft doorgaan met voeren. Ik zal zo vertellen hoe het afgelopen is welzijn van het dier staat nu even bovenaan.

Jij ook succes met jou kattenbeest!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:57

Chiqa schreef:
Het is bijna droog, zal zo even naar haar toegaan eens kijken hoe ik dit het beste kan brengen zodat het nu wél indruk maakt.

Less schreef:
Als ik jou was zou ik wederom met haar praten en uitleggen en overdrijven hoe het zit. Maar ik ken dit soort vrouwtjes denk ik wel. "het kan allemaal geen kwaad, etc..."

Ze is idd van geen kwaad bewust, er lopen hier ook katten met blaasgruis rond. DB is er al meerdere malen geweest maar ze blijft doorgaan met voeren. Ik zal zo vertellen hoe het afgelopen is welzijn van het dier staat nu even bovenaan.

Jij ook succes met jou kattenbeest!!

Dan hou je hem in je eigen tuin!!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:01

Citaat:
hij is ook beginnend dement.

Persoonlijk zou ik hem dan helemaal niet meer buiten doen of idd alleen in je eigen tuin.

Onze kat is ook beginnend dement, en de DA heeft me heel duidelijk gezegt niet meer naar buiten met deze kat, omdat er een grote kans bestaat dat ze de weg niet meer terug weet oppeens.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:03

Volgens mij is het duidelijk Brainless ;) Ik denk alleen dat ts, zoals ze al schreef hier haar redenen voor heeft.