Gaat niet goed met Cliff

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kamatz

Gaat niet goed met Cliff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 08:25

Wij hebben in totaal 6 katten waarvan Cliffje de grootste kater is van ongeveer 7,5 kg.

Maar de laatste tijd was hij wat afgevallen maar dat ging gestaag. Voor de rest was hij kerngezond en was ook niks aan hem te merken.
Alleen de laatste paar dagen viel hij ineens wel heel erg veel af en werd hij ook wat loom. Ik ben daarom gisteren met Cliff naar de da gereden en die heeft hem daar helemaal onderzocht.
Voor de rest kan hij niks vinden, alleen opdat hij een beetje bleek ziet, maar ook geen koorts oid. We hebben dus besloten om bloed af te nemen en alles te laten onderzoeken.
Vandaag krijg ik de uitslag daarvan en het onderzoek van zijn schildklier krijg ik na het weekend. Maar het gaat echt niet goed met hem.

Hij wil alleen maar liggen en wil absoluut niet eten.
Daarnaast begint hij nu ook schuim te spugen, dus vandaag ga ik maar weer terug naar de da want zo ga ik het weekend niet door ;(
Het was altijd zo'n machtige kater en als je hem nu ziet lijkt het wel een hoopje ellende.

Zullen jullie voor me duimen dat er niets ernstigs uitkomt?

sunny_l0ve

Re: Gaat niet goed met Cliff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:36

Oei! Dat klinkt inderdaad niet leuk! Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is en de uitslag meevalt. Geef hem maar een dikke knuffel van me!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:37

Ik duim voor jullie :j , het is akelig als je je huisdier ziet lijden en je kunt niks doen. Mochten het schildklierrpoblemen zijn dan kunnen tabletjes vaak heel veel doen, afhankelijk van hoe erg het is, mijn kat heeft het nog heel lang goed gedaan daarmee, maar nou loop ik iets te hard vooruit op eventuele uitslagen.

Sterkte de komende dagen :(:) , hopelijk blijft Cliff in elk geval stabiel.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:55

die van mij heeft dit ook eens gehad
kijk goed uit dat ze geen ontsteking in haar bek heeft
of dat er niets achter haar verhemelte zit
die van mij had dit dus en wou niet meer eten

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:17

Daarnet de uitslag gehad, er is niks verontrustends gevonden. Dus hier worden we ook niet wijzer van.
Van de schildklier hoor ik pas na het weekend, maar de da denkt dat dat het niet is omdat de symptomen daar totaal niet mee overeen komen.

Hij zal vanavond in ieder geval behandeld gaan worden voor een keelontsteking, baadt het niet dan schaadt het niet en we moeten toch iets. Hij loopt ook constant te slikken, maar ja voor de rest heeft de da niets kunnen vinden in zijn keel of bek. Mocht er geen verbetering optreden dan worden er foto's gemaakt van zijn maag.

Wat baal ik hiervan zeg...het arme beestjuuh, hij ligt er ook zo zielig inéén gekropen bij ;(

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:55

Gelukkig dat er niks ernstigs gevonden is, maar wel stom dat je in die onzekerheid zit. Ik vind het in ieder geval wel goed dat je hem alvast laat behandelen, want zo kom je ook slecht het weekend door.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:05

Hoe is het nu met hem, Kamatz :) ?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:10