Slakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

Slakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 20:29

Vandaag heb ik op mijn werk een slak gevonden, we waren zakken met wilde selder aan het kuisen en snijden toen ik het diertje spotte. De bedoeling was om hem nadien los te laten in het park, alleen is het sindsdien nogal aan het regenen en zit hij nu bij mij :+ ... Ik heb nog z'on rechthoekige transportbox staan en de bedoeling is om hem daarin te steken en voorlopig bij mij te houden tot woensdag, woensdag moet ik naar een feestje bij mensen met een gigantische en mooie tuin dus daar zal hij vast wel gelukkig worden :) .

Maar wat moet ik op de bodem van de transportbox doen en wat eet z'on slak nu allemaal? Ik weet dat ze groenten zoals sla en andijvie eten maar welke planten nog en moeten ze wat water hebben? Op slakkengebied ben ik echt een leek :+

Oja, het is een huisjesslak en hij heeft de naam Gerrit gekregen :+ en ik moet eigenlijk wel bekennen dat een slak als huisdier hebben best wel tof is :D

meeikk

Re: Slakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:33

ik heb ook slakken als huisdier gehad GEWELDIG :P :D
ze eten wat ik weet alles wat groen is. als ondergrond van alles en vooral niet teveel zand! lekker veel blaadjes enzo beetje water sprayen vinden ze ook top!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 20:39

Oke bedankt :D
Heb net op een site gevonden dat natte kranten als bodemlaag goed zijn dus die zitten er nu in, helaas heb ik hier geen tuin en om in die regen vlug naar stal ofzo te gaan zie ik niet zitten, maar morgen komen er ook nog bladeren en takken erbij :D

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:41

Ik vindt slakken echt veettt sweet :D

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 21:00

Welke slakken had jij en in wat zaten ze? Vind ze echt wel leuk :D

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:02

ik had in een oude houten fruitkist en ik had een hoop verschillende soorten maar ben de namen ff kwijt :)
ze hadden allemaal een naam dat weet ik nog wel :)

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:04

Ahah bij mij ook, echt allemaal een andere :P
En ze vinden braamblaadjes erg lekker ben ik achter, oja en koolplanten maar die moet je maar net hebben

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 21:11

Moeten slakken eigenlijk met meerdere of kan het geen kwaad als ze een weekje alleen zitten? En wat is leuker, landslakken of waterslakken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:49

Kun je die slak niet gewoon ergens in de berm zetten? Regen en vochtigheid vind een slak juist fijn toch? Anders drogen ze sneller uit lijkt me als ze in de volle zon zitten...

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 23:12

_Tara_ schreef:
Kun je die slak niet gewoon ergens in de berm zetten? Regen en vochtigheid vind een slak juist fijn toch? Anders drogen ze sneller uit lijkt me als ze in de volle zon zitten...

Ik woon midden in het centrum en om toch een mooi stukje groen te hebben moet ik minstens 5min fietsen en om die slak gewoon te dumpen vind ikzelf niet zo fijn. We hebben hier wel wat groen maar dat is 1 en al pesticide, slakkenvergif, hondenstront, enz.. en volgens mij gaan ze hier niet mee kunnen lachen als ik een slak vrijlaat in de bloemperken :=

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:16

landslakken vindt ik leuker!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:17

hoeveel slakken wil je hebben?? Ik vind hier 's morgens hele sporen slijm en bij het tuinieren verplaats ik ze met enige regelmaat. Ze vinden de hosta lekker en ik vind aan die hele plant niks aan, dus daar breng ik ze vrolijk naar toe. Je mag hem hier los komen laten hoor *lol* mijn schoonvader doet aan slakken killing, ze zijn niet overal welkom

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:25

Tja hier leven ook slakken in de berm tussen de hondenstront en afval... Misschien zet jij die slak in een park uit en kruipt ie zelf heel ergens anders naartoe :p

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:55

Slakken leven overal, en als je pech heb met dit weer zelfs midden op het fietspad en dan moet je maar proberen om ze te ontwijken..