Mijn arme poezebeest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dicenbalt

Mijn arme poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 09:45

Jeetje, ik voel me zo stom.... Ik heb een kat van het asiel. Hij is nu 1 jaar bij ons, maar is nog altijd wat bangig. Langzaam aan begin ik zijn vertrouwen te winnen, maar het duurt lang. Hij durft nog altijd niet goed buiten, al gaat hij af en toe 's avonds even naast de deur zitten. Nou is er het volgende gebeurt: gisteravond toen ik van stal kwam waren er wat problemen thuis. Tot laat zitten praten en toen de deur dichtgetrokken en moe naar bed gegaan. Kom ik vanochtend uit bed en wil 'm eten geven, ik schudden met de brokjes maar geen poes... :? Hoor ik een hele zielig miauw van buiten en zie ik hem angstig door de luxaflex heen turen. Ik voelde me zoooo schuldig. |( Hij was helemaal bang toen hij binnen kwam en ik vond mezelf zo stom dat ik daar niet op gelet had gisteren. Nu durft ie natuurlijk helemaal niet meer naar buiten. Hij raakt altijd al in paniek wanneer je de deur dichttrekt, daarom laat ik 'm voor hem altijd open staan en nu heeft hij een hele nacht lang voor een dichte deur gezeten. Mijn arme schatje :(:)
Hebben meer mensen wel eens iets gedaan met hun huisdier waarna ze zich wel voor de kop konden slaan?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:48

agossie, k kan me die blik al helemaal voor stellen arm ding.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 09:52

Ja, dat was nog het ergste! Die trieste blik alsof ie nooit meer binnen mocht ;( Toen ik 'm binnen liet mocht ik 'm zelfs knuffelen en dat wil ie verder nooit. Kan je nagaan hoe blij hij dus was.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:54

Om op je verhaal terug te komen: ja, dat is niet leuk voor de kat maar heeft 'm misschien wel goed over zijn angst heen geholpen. Ook al duurt het nog zo lang, die deur gaat weer open en dan mag je er weer in.

Wij hebben zelf ook wel eens zo iets sufs gehad met een kat die we al jaren hadden. Het viel op dat ze slecht at. Gingen we eens goed kijken bleek dat haar kattebandje was gaan rafelen en dat er een draadje tussen d'r tanden was gekomen. Ja, dat eet inderdaad niet zo handig ...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:55

Ik heb 2 hokken achter huis, soms laat ik de deur wel es open van een hok als ik overdag bezig ben in de tuin ofzo..
Als ik em dichtdoe check ik altijd even of er poezels inzitten (heb 2).
Dacht een keer dat dit het geval niet was en smorgens miste ik ook 1tje :o
Ikke buiten zoeken, zat ze heel sneu te miauwen in het hok :o :')

Raja

Re: Mijn arme poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:58

Wij hebben onze kat weleens anderhalve dag in de kast opgesloten...
per ongeluk natuurlijk.. :o

Maar we hebebn er 7, dus ja.. dan mis je er niet zo heel snel eentje...

En her stomme was dat die kat het ook helemaal niet erg vond! Ze heeft heerlijk liggen slapen en miauwen heeft ze niet gedaan!

het is dat we op een gegeven moment zelf dachten van Goh, waar is die kat eigenlijk....
:=

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 10:03

Hihi, ben dus niet de enige die z'n kat over het hoofd ziet. Zal me alleen niet snel nog eens gebeuren, ben zo geschrokken. Het is toch een beetje m'n poezekind he :o

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:05

Die van mij heeft ook een keer de hele nacht op het balkon gezeten zonder dat we het door hadden. Helaas was het toen ook winter dus meneer zal het wel koud hebben gehad.

Dat "kat in de kast" verhaal komt mij ook bekend voor.....gelukkig alleen geen ander halve dag maar een aantal uur. Was hij heerlijk in slaap gevallen op een stapel sjabrakken

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:08

We hebben op de manege ook wel eens gehad (waar ik stond tijdje terug) dat stalgenootje vertrokken was richting huis en we stonden nog even gezellig te kletsen en we horen ineens zacht gemiauw..
Hele tijd gezocht en uiteindelijk bleek ie in kast van stalgenootje te zitten := :=

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:16

Gossie!!
Jullie hadden toch hopelijk wel en reservesleutel :=

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:17

Raja schreef:
Gossie!!
Jullie hadden toch hopelijk wel en reservesleutel :=

Ze was nog niet zo lang weg en is toen teruggekomen voor poezel :')

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 10:20

Agosjie, wat een suffies kunnen het toch zijn he :P

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:24

Mijn vriend en ik waren met de auto op vakantie, rondje door Belgie, Luxemburg, Duitsland. Afijn de 3 honden waren mee, Spinner was altijd heel erg aanwezig, Pasja lag altijd op mijn schoot tijdens het autorijden (ja ik weet dat het niet verstandig is, maar ze kon niet bij de andere achterin, die liepen letterlijk over haar heen) en Gipsy... Gips was altijd heel relaxed. Zo relaxed dat ze bij een stop (bij zo'n restaurant en park aan een snelweg) in slaap was gevallen onder een picknickbankje. En wij weg zijn gereden zonder haar!!!!!
Na een paar minuten kwamen we erachter omdat Spinner heel erg aan het piepen was..
Wij zo snel mogelijk met rode hoofden de eerste afslag gep[akt en teruggescheurd. Gips sliep nog steeds... maar ow wat voelde ik me banketstaaf!!!

En de bekende muis in de drinkbak. Paard wilde niet lopen, was onrustig in stal. Wij hebben nog nooit muizen op stal gehad (4 honden, stuk of tien katten) en de drinkbakken maak ik normaal gesproken om de dag helemaal schoon. Blijkbaar vergeten, want toen paardlief ook niet wilde eten keek ik de drinkbak pas na.... oeps een ontbindende muis...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:32

Oh ja, vorige week nog.. één van onze 'aanloopkatten' heeft een hele dag in een slaapkamer opgesloten gezeten. Toen ik het eindelijk otndekte en de deur open deed vloog-ie als een speer eruit en is uit wraak prompt twee dagen weggebleven :)

(Aanloopkatten zijn katten die uit het 'wild' komen, maar besloten hebben ons huis en ons terrein als hún huis te beschouwen. Ze eten met de pot mee, van de andere katten. Zo hebben we dus nu twee aanlopertjes, buiten onze zes eigen kattebeesten)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:46

:D mijn ouders hebben mijn oude kat wel een keer of 3 buiten gelaten snachts terwijl hij dat hartstikke eng vind een keer is ie zelf een nacht of 5 weg gebleven we denken opgesloten gezeten

Maar mijn eigen katten hoor ik niet mauwen ik ben nogal doof.
lotus springt echt in elke kast of lade wat open is.
Garfield gaat er altijd voor zitten zodat ik weet dat zij er in zit

:roll: maar op een dag wilde ik een ovenschotel klaar maken en die ovenschalen liggen in een lade onder de oven (gasstel met oven in een heb ik )
Schaal eruit gehaald. later lade dicht gedaan met mijn voet terwijl ik aan het werk was.
Hup schaal in de oven :+ aanzetten die boel... Garfield ging miauwen want ik dat zag ik aan zijn mond hij ging op een afstandje van de oven zitten en elke keer zocht ie mijn ogen open en keek richting de oven ..later ging ie naast de oven zitten en met poot tikte hij de lade aan.

Ik dacht nog stomme kat weg bij de oven dus tilde hem op en hoorde een soort gekrabt. %)

Lade open gemaakt komt daar een warme Lotus onder vandaan hefig pissig op me, heeft ze er van geleerd :n heb ik er van geleerd :j

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 10:59

Lust u ook gebakken kat :P gelukkig kwam je er nog op tijd achter! Gevaarlijk hoor, ik check tegenwoordig ook mn wasmachine voordat ik 'm dichtdoe, daar lag ie paar weken terug opeens in :z

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:53

Oww, ieks! Gebraden kat..
Nog niet zo erg als die dommert die dacht dat je de kat ( of was 't een hondje) in de magnetron kon drogen na het wassen..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:56

dat heb ik ook eens gelezen idd, debiel toch :S. ik doe t met een fohn(ik was ze niet, maar poezen zijn wel al meer dan 1x in bad gevallen :P )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:57

Jannepauli schreef:
Oww, ieks! Gebraden kat..
Nog niet zo erg als die dommert die dacht dat je de kat ( of was 't een hondje) in de magnetron kon drogen na het wassen..

ben ik toch niet zo achterlijk he :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:01

zal ook niet de eerste kat zijn die in wasmachine meedraaid

missy was ik als kitten ook eens kwijt, bleek ze achter de koelkast tussen de motor gekropen te zijn
heb haar snel ertussen uitgehaald en het maar snel afgezet met triplex platen, voordat ze geroosterd werd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:06

Oh ja, hier nog iemand met dit soort acties :o

Ik heb 2 valkparkieten en die vliegen dagelijks los. Uiteraard zorg ik er dan voor dat ze niet tegen de ramen op kunnen vliegen door de gordijnen te sluiten.
Maar 2 weken geleden waren mijn ouders bij mij thuis en was ik straal vergeten het gordijn te sluiten en je raad het al...
Een van mijn valkjes vloog loeihard tegen het raam aan; totaal in shock en trok met zijn linkerpootje. Op zijn kop was hij heel wat veertjes kwijt en het bloedde een klein beetje.
Na een half uurtje ging het wel weer en had hij nergens last meer van, maar hij is de rest van de dag muisstil gebleven.
Ik voel me nog steeds ontzettend schuldig. Hij had zijn nek of pootje wel kunnen breken.

Normaal gesproken vliegt hij nooit ergens tegenaan, maar dan zul je altijd zien dat het net gebeurt wanneer je zoiets doms vergeet := Heb er wel een traantje om moeten laten :o Ik vond het toch wel heel erg dat hij zich dankzij mij zo bezeerd had.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:14

Ik heb ooit een fretje gehad, een opvangfretje, een bijtertje. Ik moest haar op een gegeven moment weer opsluiten en toen ik haar wilde pakken beet ze me in mijn duim. Uit schrik heb ik toen een zwaaibeweging gemaakt en haar daarbij keihard tegen de grond gesmeten. Was totaal niet mijn bedoeling natuurlijk. Ze kwam terecht en verslapte helemaal. Ik ben me doodgeschrokken en dacht echt dat ik haar vermoord had! :oo Mijn moeder heeft haar opgepakt en toen kwam ze alweer rustig bij. Heb de fret nooit meer durven pakken, niet alleen omdat ze beet, maar ook omdat ik bang was dat hetzelfde zou gebeuren.

We zijn laatst ook een keer de kat vergeten binnen te halen 's avonds :\ De kat zit 's nachts nooit buiten, kan me ook niet meer herinneren waar ik toen met mijn kop zat. Heb me vreselijk schuldig gevoeld :(:)

En ben weleens de cavia's vergeten eten te geven...dan voel je je naderhand ook enorm schuldig...

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 13:22

malih schreef:
dat heb ik ook eens gelezen idd, debiel toch :S. ik doe t met een fohn(ik was ze niet, maar poezen zijn wel al meer dan 1x in bad gevallen :P )

_O- Lekker handig, die van mij zijn doodsbang voor de fohn als ik 'm aanzet rennen ze al weg. Vroeger (bij mijn moeder thuis) droogde ik mijn katten af met een handdoekje als ze heel nat binnenkwamen. Vonden ze ook heel lekker.

@ XoNo: Ik kom nog wel eens 's ochtends het bed uit en hongerige oogjes in m'n rug... oeps kattenvoer op en vergeten nieuwe te halen. Dan moet ik opeens super haasten om langs de supermarkt te gaan om nieuwe te halen. Gelukkig nooit helemaal vergeten, maar dat kan ook niet bij mijn schatten, die zorgen wel dat je het niet vergeet :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:27

}> Maak de spullen van de ratten altijd schoon in de badkuip, en poezels bemoeien zich er altijd mee, en ik spetter nog al, badranden dus nat, tjaaah dan vallen ze er in :P eigen schuld :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:28

Kat per ongeluk hele dag opgesloten in de garage.
Had ie nog een geschikt bruin geschenkje achter gelaten ook.