Dat heb ik idd geprobeerd: een bakje met schoon én vies stro, maar daar had ze maling aan.
Anoniem
Geplaatst: 12-05-09 15:59
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Urko
Geplaatst: 12-05-09 16:00
door zijn ontlasting (peop en plas) in de bak te scheppen kun je hem nog zindelijk krijgen. Je hebt alleen een hoop geduld nodig. Oudere konijnen leren over het algemeen gemakkelijker dan jongen konijnen
succes
edit: ik bedoel dus dat je een paar keer per dag zijn ontlasting in een bak moet doen. Zowel mijn rammen als mijn voedster zijn allemaal zindelijk, al heb ik een ram die regelmatig van hoek verwisselt, vaak nadat ik heel de kooi heb ontsmet met ontsmettingsmiddel.
Anoniem
Geplaatst: 12-05-09 16:01
Okee. Vrouwtjes zijn dus gewoon wat smeriger? Ons mannetje is idd ook zelf zindelijk geworden, die houd alles op tot hij weer in zijn hok zit.... die doet het ook niet op een bakje zelfs.
rammen plassen over het algemeen meer dan voedsters, voedsters die jongen hebben moet ik elke dag schoonmaken, die eten zoveel dat ze elke dag hun plasbak helemaal vol hebben. Ik heb ook ooit een voedster gehad die haar hele hok verbouwde zodra ze nesteldrang kreegm op dat moment was ze keurig zindelijk en als ze geen nesteldrang meer had was ze ineens niet meer zindelijk en hartstikke chagerijnig. Met dit konijn ben ik nestjes gaan fokkken (nhd ) en met ieder jaar een nestje had ik een super lief en zindelijk konijntje, ze is 9 jaar oud geworden en heeft 6 nesten gehad, erg veel maar ze was gewoon 100 keer gelukkiger als ze zwanger was - kleintjes kreeg en dat ze na een paar maanden weer gingen.
Anoniem
Geplaatst: 12-05-09 16:08
Mijn konijn is ook een nhd, en verbouwd ook haar hele hok sinds ze een nieuw hok heeft.. alleen ben ik niet in de mogelijkheid met haar te fokken helaas.
(ze oogt verder wel vrolijk trouwens, geen stress)