Zijn mijn vissen kannibalen? Ik heb een heletijd 3 vissen gehad. Er is er helaas vorige week 1 dood gegaan.. Heb toen van mijn vriend met mijn verjaardag 2 nieuwe visjes gekregen. Heb ze in het zakje gelaten en zo in het aquarium gehangen. S'avonds heb ik ze los gelaten. (dit was afgelope donderdag..) Gister avond had ik dus ook nog steeds 4 visjes.
Kijk ik vanmorgen in me aquarium zie ik er nog maar 3. Heb overal gekeken.. maar kan de vis niet vinden. Zijn mijn andere vissen nou kannibalen en hebben da visje gewoon opgegeten? Dat visje is altijd wel wat zwak aan zijn vin geweest want hij had een kromme vin. Er zit een deksel op 't aquarium, dus eruit springen kan niet.
Eten ze de graten ook op want ik kan die ook al niet vinden..?
Pikeur
Geplaatst: 11-05-09 11:13
Nee de graten eten ze niet op, maar ik vind het wel vreemd dat er niets is blijven liggen.. Pas hier in de piranha bak was er 1 vis half opgegeten maar er lag nog een stuk van zn hoofd met de graat er nog wel aan.
Mja graten zijn vrij onzichtbaar, zeker als die ergens in een hoekje achter decoratiespul is beland zie je hem echt niet snel terug..
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 11-05-09 11:16, in het totaal 2 keer bewerkt
Joyckuh
Geplaatst: 11-05-09 11:15
Dode vissen worden inderdaad door de medebewoners opgegeten. Maar hier gaan meestal wel 2 dagen over heen.
En verder, iedere vis die in de bek van een andere vis past, zal ook worden opgegeten. Dus ik weet niet wat voor vissen je had?
Kan hij ook niet verscholen zitten achter de planten?
_Sanne
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-09 11:18
Zit niks achter de planten en achter/onder/boven/tussen me rots zit ook niks. Heb al in de filter gekeken (je weet maar nooit) maar daar zit ook niks. Echt heel vreemd.
Dit zijn er 2. Heb er nog één en die is oranje met wit en zwarte stipjes. En een iets langere sluier
Hmm ik heb naast mn piranhas ook eens een ander soort gehad en die aten ook de andere op, en vond de graad ook vaak niet terug. Maar bij een sluier moet je haast iets terug kunnen vinden, let wel dat de kleur weg gaat en op je kiezels moeilijk te vinden zijn
Anoniem
Geplaatst: 11-05-09 11:31
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 11-05-09 11:32
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Heb hem gevonden.. Hij zat achter de filter. Gewoon echt tussen het glas en de filter in. Hoe hij dat voor elkaar krijgt weet ik niet. Nou ligt ie maar zielig op de bodem. Wat moet ik ernou mee doen?
Als hij zich achter het filter gepropt heeft denk ik ook dat hij opgejaagd is n dat duid meestal op een te klein aquarium. Sluiers zoals jij hebt horen eigenlijk thuis in een bak van minimaal een meter. Hebben ze te weinig plek dan concurreren ze elkaar op deze manier weg... heel vervelend maar dan heb je waarschijnlijk teveel visjes. Twee oplossingen zijn: een of twee vissen weg doen of een groter aquarium neerzetten.
Hmm ja, mijn bak is 80x50 en hoogte zal ook iets van 80 zijn denk ik. Denk dat ik dan maar 2 vissen in ander aquarium beneden neer zet. Hoop dat ze dan gelukkiger zijn..
Joyckuh
Geplaatst: 13-05-09 09:33
Zo dan heb je een mooie hoge bak! Lijkt me alleen wel moeilijk met schoon maken. Mijn is 60 hoog, en dan kom ik al moeilijker bij de bodem. Die van mijn vriend in 70 hoog en ik dan kom ik nog maar net bij de bodem! En wat zijn je waterwaardes?