Morgen opeens een nijn erbij!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Black2000

Morgen opeens een nijn erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:37

Hallo,

twee weken geleden belt een vriendinnetje van me op, dat ze in een woonwijk, op een parkeerterrein, een lief, tam konijntje heeft gevonden! Wel verwaarloost, hele lange nagels, teken op zijn gezichtje, maar zo onwijs lief en aanhankelijk. Ze vroeg me of ik wat voer en stro voor hem had, om zo de eerste dagen door te komen, tuurlijk, voor zo'n beestje doe je alles, haha!

Ik had haar al gezegd, als je hem kwijt wil, breng hem maar hier! Ik heb nu 1 nijn en 2 caafjes, dus nog plek voor 1 nijn. Maar ze wilde het eerst zelf proberen. Vanmorgen belde ze, dat het niet samen ging met haar katten en of ik hem nog wilde adopteren........ tuurlijk.

Morgen krijg ik hem mee, hij is bij de da geweest en hij is helemaal gezond. Ik laat hem eerst lekker wennen in mijn huisje en dan wordt ie gecastreerd, ik heb een al een voedster en heb geen zin in beebs. En dan na een maandje hoop ik hem te kunnen koppelen aan mijn meissie! Zal geen makkelijke opgave zijn, heb een nijn die niet heel lief is, maar we zullen zien!

Ik vind het in ieder geval helemaal leuk!

Maar waarom zet je een lief konijntje op straat, dan zoek je toch een ander baasje, of brengt hem naar de opvang....? Ik snap sommige mensen echt niet. Mijn nijn is ook echt niet lief, maar haar zomaar op straat zetten, never......! Ben blij dat ik hem nu een thuis kan geven en ben blij dat mijn vriendin hem heeft meegenomen!

Nu nog een naam verzinnen, zal wel iets van Gucci worden.... heb een nijn die Chanel heet en 2 caafjes Dior en Kenzo!

benangelique

Re: Morgen opeens een nijn erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:40

helemaal top zeg!

en ja, de eigenaren die een dier op straat zetten mogen van mij zelf uit hun huis geschopt worden.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:43

helemaal mee eens, ik snap het echt niet! Ik zou het echt niet kunnen, heb wel eens getwijfeld om mijn konijn weg te doen, maar dan naar de opvang. Maar ook dat kan ik niet, hecht me toch teveel aan mijn beessies, dan maar niet lief en knuffelig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:55

konijnen zijn nu eenmaal geen grote knuffels. en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:43

Vaak zijn konijnen ook geen grote knuffels, mijn voedster is dat ook absoluut niet. Maar mijn gecastreerde rammetje is dat weer absoluut wel. Die zit met gemak een half uur op je schoot te slapen en gaat daarna pas weer de kamer verkennen om vervolgens weer op je schoot te springen.

Mocht je meer info willen hebben over het koppelen dan kun je ook kijken op www.bunnybunch.nl

En zulke personen horen zelf uit het huis gezet te worden, al denk ik dat dit wel vaker zal gebeuren nu de zomer er weer aankomt...

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 14:12

dank je wel voor je link, altijd handig, die tips!

Idd konijnen zijn geen knuffels, mijn vorige ook niet en die ik nu heb ook niet! Het rammetje, die ik vanavond krijg schijnt wel heel lief te zijn en gek op aandacht.

We zullen zien, eerst maar castratie, voordat ie mag kennismaken met mijn schatje, haha

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:26

benangelique schreef:
konijnen zijn nu eenmaal geen grote knuffels. en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren

correctie! Niet alle! konijnen zijn geen grote knuffels. Mijn konijn is opgevoed in de woonkamer en is vreselijk klef! Hij loopt lekker los en zit zo bij je als je op de bank gaat zitten. Ook bij vreemden, het is een super makkelijk beesie. Komt ook prima op schoot. Zolang je der maar niet optilt is alles prima!

Maar inderdaad, veel mensen denken bij konijnen aan kinder dieren, terwijl ze dat totaal niet zijn. De meeste kinderen hebben het geduld niet voor zo'n (toch redelijk stressig) dier.

Fijn dat het konijntje bij jou een thuis kan krijgen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:43

het is onnatuurlijker dat een konijn een knuffel is dan dat hij dat niet is. maar goed, je kan heel veel mazzel hebben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:47

haha, dat klopt, ik heb veel vrienden met konijnen, en geen 1 is er zo klef als die van mij :P .. Al merk ik ook bij mijn vrienden, dat degene die het konijn hun gang laten gaan en nergens mee pushen (dus alleen aandacht geven als het konijn erom komt vragen) dat die "aanhankelijker" zijn dan degene waarbij ze constant achter het konijn aan hupsen om ze te aaien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:50

Heb je amivedi gebeld om te vragen of iemand een vermist konijn heeft opgegeven?
Kan nl. ook zijn dat hij is weggelopen.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:54

Mijn konijn was toen hij jong was helemaal niet knuffelig maar nu hij wat ouder is (ong 5 jaar) vind hij het heerlijk om geaaid te worden. Hij begint zelfs helemaal te springen van blijdschap als we er aan komen, heel schattig.

Veel plezier met je Nijn

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:40

Veel plezier met je konijntje! Misschien is Armani ook een leuke naam?
Ik snap dat soort mensen ook niet hoor, die konijnen zomaar dumpen. Verschrikkelijk! Tja, konijntjes zijn geen knuffels, maar heerlijk om naar te kijken als ze lekker aan het huppelen zijn of aan iets lekkers zitten te knabbelen. Als ik later ooit een grote tuin heb, komt er een mooie grote ren met gras in voor nijntjes!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 22:49

We hebben rondgevraagd of er een konijn vermist werd, maar nee. Toen ze hem vond had ie ook hele lange nagels en een teek!

Kom er net vandaan, het is echt een schatje! Volgende week maandag wordt ie gecastreerd en dan komt ie mee naar huis, eerst nog een tijd apart en dan koppelen met mijn nijn!

Hij heet Gucci, haha, we gingen een afspraak maken voor de castratie, assistente vroeg, hoe heet ie, euhhhhh, Gucci dan maar, haha!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:32

Konijnen kunnen een eind lopen!
Vooral als ze weggejaagd worden door katten ed.
Het konijn van iemand hier uit de buurt is 4 km verderop gevonden!

En als hij al een tijdje vermist is ziet zo'n konijn er niet echt meer florissant uit. Vooral als ze al wat ouder worden.
Ik zou toch even amivedi bellen of daar wat bekend is, dan weet je zeker dat hij niet van een ander is.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:43

Hihi, dan heb ik schijnbaar ook 'mazzel' gehad, aangezien ik 2 dames had, die beide erg aanhankelijk en knuffelig waren. Kon vrijwel alles met ze doen! Liepen regelmatig los in de tuin, en dan nog als je aankwam lopen kwamen ze naar je toe voor wat aandacht, schattig! Jammer genoeg heb ik ze beide niet meer..

TS, goed dat je opvang bied aan zo'n beestje! Dat koppelen zou misschien wel eens juist wel willen werken, me tante had een soort zelfde situatie. Die had ook een dame die niet erg eeuh lief was haha, tot ze er een mannetje bij zette, ze werd smoorverliefd op dat beesie, al bleef ze wel onaardig tegen mensen..

Iig, heel veel succes met 'm! Leuke naam :D

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 19:54

dank je, ja, mijn andere nijn heet Chanel en caafjes Dior en Kenzo. Amivedi hebben we al gebeld, maar er is geen konijn vermist die aan de kenmerken voldoet. Ook dieren asiel wist niks!

Morgen gaat het mannetje al onder het mes, dan hebben we dat maar gehad en kan hij over een week of 3 kennis maken met z'n nieuwe vriendin!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 23:03

Gucci heeft de operatie goed doorstaan! Ben vanavond op ziekenbezoek geweest! Hij huppelde weer vrolijk rond. En eet en drinkt goed. van het weekend haal ik hem op. Nu nog even een kooi regelen, dan mag ie mee.