Fotoshoot van hond/kat (studio/amateur)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Fotoshoot van hond/kat (studio/amateur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:05

Hallo,

Ik hou al jaren van fotograferen maar heb nooit een goede camera gehad nu ben ik aan het sparen voor een goede.
En zou graag studio foto's willen maken van wat kleinere hondjes en katten.
Ik denk niet dat ik direct het duurste materiaal qua lampen enzo zal aanschaffen.

Het zal dan helemaal een witte achtergrond worden (zo schaduwloos mogelijk) en dan op een baroque stoel. Of natuurlijk gewoon op de witte achtergrond. Of een kussen enz.

Nou vraag ik me af, zouden er mensen zijn die een digitale fotoshoot van hun hondjes of katten willen tegen een kleine vergoeding?

Frances

Re: Fotoshoot van hond/kat (studio/amateur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:22

Ik denk dat dat er ook aan ligt van welke kwaliteit de foto's zijn.. de mensen willen wel weten waar ze voor betalen denk ik :) dus misschien dat je in het begin om te oefenen wat gratis foto's kunt doen.. of van je eigen hond ofzo.. Als de foto's van een aardige kwaliteit zijn, zullen er vast wel mensen zijn die foto's willen laten maken :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:29

Ja dat zou ik dan zeker doen! :)
Maar ik vroeg me af wie daar zo (van een goede kwaliteit) wel belang bij had.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:01

Het is op zich best grappig denk ik, maar je zult eerst een portfolio op moeten bouwen en voor die tijd lijkt het me niet echt 'netjes' om er een vergoeding voor te vragen :)

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:05

Ik weet ook niet met wat voor camera je fotografeert, maar misschien kun je je eerst daarop richten voordat je begint met een studio etc. Je kunt namelijk zonder studio ook al erg leuke foto's maken van huisdieren door simpelweg een goede plaats te zoeken :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 10:29

Ja weet ik, ik heb met m'n oude camera al heel wat leuke foto's alleen die hebben soms een wat rommelige achtergrond.
En ik zal idd eerst studiofoto's op m'n site zetten voor ik er een vergoeding voor kan vragen.
Voor de voorbeeld foto's met m'n oude camera gewoon in de tuin kun je eens kijken op m'n site.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:37

Misschien kan het ook wel mooi zijn om met een kleine hond naar een park oid te gaan en daar foto's te maken.
Daar zou ik wel interesse in hebben, een dier op een stoel vind ik persoonlijk weer niet mooi. Maar idd eerst een aantal foto's zien om te kijken of ik het mooi zou vinden.
En een portfolio opbouwen en dan pas een vergoeding vragen, daarvoor vind ik het niet netjes.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:13

Misschien eens beginnen met een cursus fotografie?
De foto's op jouw site zijn niet bijzonder of goed eigenlijk.
Fotografie is meer dan het knopje in drukken ;)
Denk aan de instellingen van een beetje camera, inkadering enz.

Succes iniedergeval! ;)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:15

zorg eerst voor een ruim portfolio. dan kan je daarna geld vragen :)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:36

Ik heb een zwart witte jack-russel reu. Een echte leuke en hele mooie hond. :) Voor intresse kun je altijd PB-en! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:06

Ik denk dat de interesse opzich groot is, maar eerlijk? Neem eerst eens kritisch je eigen fotowerk door.. Je foto's zijn nl. niet erg ideaal qua compositie, standpunt, perspectief, scherpte, houding van het dier en ja, ook de achtergronden zijn rommelig in tegenstelling tot wat jij beweert op je site. Een kritische blik kan wonderen doen: probeer jezelf eerst wat te verbeteren voor je overgaat tot aanschaf van duurdere apparatuur, want er valt gewoon veel te verbeteren nog.. dingen waar je met een duurdere camera of studio ook niet mee geholpen bent. Plaats foto's op internet en vraag om tips (op UK op bokt bijv), zoek informatie op op internet over dingen als compositie etc, en leer leer leer... daar ben je meer bij gebaat dan aanschaf van dure spullen- en pas dán zul je ook echt veel klanten gaan trekken die interesse hebben in je shoots..