2 muizen vragen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

krissie_

2 muizen vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 19:02

Ik heb sinds kort 2 muisjes, 1tje ervan bijt.
Ze bijt niet heel hard maar ik wil haar het graag nu afleren voordat ze dadelijk wel hard gaat bijten.
Hoe kan ik haar dat afleren?
En ik heb nog een vraagje; mijn 2 muizen zien er echt precies het zelfde uit en ik kan ze echt niet uit elkaar houden, kan een dat met een stift een stip of 1 muis zetten of is dat zielig?

ZusJacobs

Re: 2 muizen vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:13

Met de stip zou ik dat niet doen, als ze zichzelf of elkaar wassen kunnen ze het binnen krijgen en dat is giftig. Ik heb geen idee hoe je ze wel uit elkaar kan houden, is denk ik gewoon gewenning :)
Groetjes

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 19:14

Oke dankjewel. :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:23

Idd, ze uit elkaar houden komt vanzelf, heb geduld :) Het bijten klinkt mij als proeven in de oren, dit doen veel knaagdieren. Ik denk niet echt dat je dat een muis kan afleren.. Ben benieuwd wat andere bokkers te vertellen hebben.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:46

Ik had twee ratjes die ik amper uit elkaar kon houden (moest ze naast elkaar zetten om te zien wie wie was) wanneer ze medicatie nodig hadden of zo, en ik echt niet mocht missen van rat, dan knipte ik een klein stukje haar weg in de nek... hebben ze geen last van, maar je kan ze gemakkelijk uit elkaar houden.