Steeds terugkerende voorhuidontsteking.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Steeds terugkerende voorhuidontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 15:10

Zijn hier meer mensen met een reu die vaak hier last van heeft?
Wat doen jullie ertegen?

Bij die van ons begon het al toen hij 3 maanden was, de DA wilde er niks voor geven omdat hij zo jong was en raadde aan om hem te laten castereren. Omdat hij toch aan zijn oog geopereerd (cherry eye) moest worden hebben we hem met 4 maanden al laten castereren. Helaas werkt het dus niet.
Nu heb ik een spoeling (prepusol) voor hem omdat ik hem niet weer aan de prednoral wilde en de ontsteking niet heeeel erg is. Na een paar keer spoelen ging het "mis", het doet hem heel erg pijn. Robbie is een ontzettend meegaande hond maar dit deed hem zo'n pijn dat hij het niet meer toelaat, ook na het spoelen heeft hij pijn met plassen. Dus ik ben ermee gestopt, de assistente van de dierenarts raadde aan om het om de dag te doen maar hij heeft er nog pijn aan dus ik ga hem niet weer in de houdgreep nemen.
Dus nu ben ik op zoek naar iets homeopatisch om te proberen.

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:16

Hij is dus met 4 maanden gecastreerd en heeft desondanks nog steeds voorhuidontsteking?

Kun je eens een foto plaatsen van het ontstoken gebied?

Toess

Re: Steeds terugkerende voorhuidontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 15:29

Ja klopt.

Ik heb hier geen camera (ben weekendje bij mijn ouders).

Ik moet ook zeggen dat de spoeling wel wat geholpen heeft (die paar dagen), je ziet nu niet zoveel meer. Eerder was het randje rood met een pusdruppel.
Als hij het weer heeft (ik gok dat het binnenkort wel weer terug komt omdat ik de kuur niet af heb gemaakt) zal ik er een foto van maken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:34

Je zou kunnen proberen met vit C, ik heb wel eens gehoord dat dat wil helpen, gewoon even kijken hoeveel hij nodig heeft. Je kunt gewoon de tabletjes voor mensen halen bij het kruidvat

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:53

Mika7 schreef:
Hij is dus met 4 maanden gecastreerd en heeft desondanks nog steeds voorhuidontsteking?

Kun je eens een foto plaatsen van het ontstoken gebied?

Ondanks de casteratie kunnen honden nog steeds voorhuidontsteking krijgen hoor. Casteratie helpt lang niet in alle gevallen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:40

Wel moet je de "zure" variant nemen van vit. C niet de gangbare.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:45

Kijk wel uit met vitamine C een hond maakt dit namelijk van nature zelf aan. Als je dit gaat aanvullen zonder overleg met een DA kan je dit proces nog wel eens in de war schoppen.
Ik weet wel een site, www.dierendokter.nl kan je gratis advies vragen en dat doen ze ook uitgebreid.
Zij doen dan wel niet aan alleen homeopathie maar ook aan fytotherapie dat vergelijkbaar is met regulieren medicatie.
Wss zullen ze een iets sterker middel voorschijven wat tegen de weerstand helpt.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:54

Bij mijn border hielp vit. C heel goed. Hij kreeg 2000-3000 mg per dag en woog 25 kilo. Ik haalde het bij de Aldi (je moet niet de time released hebben).

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 21:05

Chiqa, bedankt voor de site, ik zal hun als ik thuis ben eens mailen.

Ik kwam via google ook nog op een homeopatisch middel, Silicea, iemand hier ervaring mee?

Vit. C zal ik eens navragen bij mijn DA, wat zij ervan vindt. Volgens mij kan het niet echt veel schaden omdat je het teveel aan de vit. uitplast. Of het moet bij een hond veel anders zijn als bij de mens?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:31

Ik heb zelf geen reuen met dat probleem, maar ken wel mensen die goede ervaringen hebben gehad met silicea D12 bij reuen met een puspiempje. Ik heb wel goede ervaringen met hetzelfde middel bij andere ontstekingen bij mijn hond (ontstoken sinussen).
Ook Vitamine C, Cranberry en Echinacea kunnen helpen. Met echinacea-oplossing kun je ook spoelen.
Let je bij het spoelen wel op dat je met het spuitje niet tegen zijn piemeltje aan komt? Dus de huid er zo goed mogelijk overheen trekken, dan in het gaatje spuiten, dichtknijpen en even zachtjes masseren voordat je het er uit laat lopen. Het is ook wel zo prettig als de vloeistof niet al te koud is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:08

Ik heb een reu die hier ook last mee heeft. Gebruik je de Prepusol ook volgens voorschrift? Ik heb mijn hond 2 weken elke dag behandeld en nu om de 2 dagen en het ziet er goed uit. Het is niet meer rood, af en toe nog iets afscheiding maar heel wat beter als voor die tijd.
Ik doe wel de hond goed op de rug leggen zodat de prepusol niet alleen vooraan werkt maar ook wat dieper, daar waar juist de bacterieen zitten.
Als homeopatisch middel zou Pulsatilla kunnen werken.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 13:07

Wilawander, ik heb het gebruikt zoals het op het doosje staat. 3 Dagen lang 2x per dag en dan 6 dagen lang 1x per dag (als ik het goed heb, heb het niet bij de hand).
Ik had speciale opzetstukje op het spuitje en die deed ik er dan een beetje in, huid dichtknijpen en dan spul erin spuiten en van voor naar achter en terug masseren.
Ik moest dan 10 ml. erin spuiten. De vloeistof had ik gewoon op kamertemperatuur, hoe kun je dat het beste warmer maken dan, lijkt me niet goed om het in de magnetron te doen. Even met het spuitje in een bakje warm water leggen?

Ik zie nu niks meer aan zijn piemel en als ik van achter naar voor duw zeg maar, dan komt er ook geen pus meer.

Ik denk dat ik wel alvast silicea haal (las veel goede ervaringen idd) voor als het weer begint.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:43

Ik heb een tijd lang Silicea gegeven maar dat hielp niks. Het schijnt dat Pulsatilla beter werkt maar heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd.