laika heeft vroeger bij ons geweest en aangezien haar baasjes maar 1 hond hebben vindt ze het geweldig om hier te zijn en te spelen met onze reu. Ook vind ze mij erg leuk, maar op het moment iets te leuk:
- ze springt continue tegen mij op ( geen normaal gedrag) ik heb afgestraft, genegeerd, aandacht gegeven, andere hond aandacht gegeven, weggeduwd, ontweken pfff. Het probleem is dat ze niet ophoud en ik geen stap kan zetten zonder dat er een hond tegen mij opspringt. Ze negeert onze reu waar ze wel verliefd op is, hij kan zelfs op haar springen,duwen en spelen maar haar blik is gefoccused op mij. Terwijl ze normaal veelste graag met hem springt. Als ik haar bv binnen laat en ik ben buiten gaat ze neurotisch op de bank hangen en janken.
- ook ''knabbelt'' ze aan mij en gaat keihard janken, ze word dan overenthousiast springt en knabbelt. Met knabbelen bedoel ik met die voortandjes bijten. Iets wat ik vaak zie dat ze bij onze reu doet als liefde tonen. Ik kan haar wegduwen wat ik wil maar ze komt even hard terug. Het enige wat helpt is haar op haar borst aaien dan raakt ze in een trance, helemaal rustig. Ik aai niet haar buik ivm eventuele melkproductie.
ik vind het riskant haar nu buiten te plaatsen, mocht ze wel loops zijn oid wij hebben geen omheining en mevrouw gaat graag uit wandelen. Afzonderen lukt ook niet hebben wij simpelweg geen plek voor.
Ze is niet al te slim dus een commando krijg ik er niet in

Kan het zijn dat ze last heeft van haar hormonen? ze is al wat ouder, precieze leeftijd weet ik niet rond de 6-8 jaar. Ze loopt voor de rest een beetje mank maar dat link ik niet aan haar gedrag.
Mijn vader zegt dat het gewoon een grote pup is en ik de moeder voor haar maarem dat klopt toch niet

Ze heeft dit gedrag al een keer eerder vertoont maar toen was het 1 dagje dus ik dacht dat het gewoon raar doen was. Ze is gewoon van slag denk ik?
O ja over steriliseren ed ga ik niet want ik ben de eigenaar niet en de eigenaar wilt het niet, heb ik ook al geprobeerd.