ineens een konijntje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

ineens een konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 16:57

Ja :j
ik krijg een konijntje.
het is een mannetje, van 1 jaar oud. Maar hij ging vechten met zn vriendje, dus nu moet hij weg.
Gratis op marktplaats gezet. Maar uit ons dorp! Dus ik dacht achh...zal ik ?
En heb gemailt, mag em vanavond ophalen!

Heb nog nooit een konijn gehad, vind het wel spannend. Hij mag lekker bij de stallen gaan wonen, dan maak ik een rennetje enzo voor em! Er lopen daar nog 2 konijnen, een wilde en een tamme.Wellicht dat hij na een tijdje wel los kan? Als hij weet dat hij daar "woont"?
Of zou hij dan ruzie gaan zoeken met die andere konijnen..

Ik ben meer van de paarden, zegmaar. Dus tips etc zijn welkom, maar wilde dit gewoon even melden, ik vind het leuk dat ie komt :D

SecretLIN

Re: ineens een konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:07

Ik denk dat ze zeker wel zullen gaan vechten!
ik zou hem in een grote ren houden lekker buiten en hem laten castreren en een vriendinnetje erbij zoeken voor hem

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:10

Mm okee, waarom koop je een konijntje als je er niks van af weet en informeer je je niet even ? Fijn dat je er een krijgt, maar laat hem alsjeblieft ook niet meteen met andere ' spelen' dit kan nog al eens ernstig aflopen en als je een vrouwtje hebt lopen is het 99,9 % kans dat je nog meer konijnen krijgt en daar heb je geen zin in. ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:22

Ik zou je konijn laten casteren en er dan een voedster bij zoeken, deze kun je ook ophalen bij een opvang, zij helpen je vaak ook met het koppelen.
Ik zou hem niet bij de andere konijnen zetten als daar een mannetje bij zit, vaak vermoorden ze elkaar.
Op http://www.bunnybunch.nl kun je veel vinden over konijnen, lijkt me raadzaam om daar even heel veel info in te winnen.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 23:00

haha ja ik koop er niet even 1.
hij moest weg, want hij vermoorde de ander bijna. En toen zei ik ah geef maar aan mij.
Dus het is geen lief kadootje, maar gewoon een afdankertje!

Ik weet dat hij niet met andere mannetjes kan, maar vroeg me af hoe het met de wilde konijnen zat. Want die lopen ook bij ons in de wei.

En hij is achteraf toch geen jaar, maar nog maar 7 maanden ofzo zei de mevrouw. Ik laat em inderdaad castereren, en dan krijgt hij uit het asiel of iets een ander afdankvriendinnetje er bij.

Hij zit nu nog even zielig in een hokje, maar morgen maak ik zn rennetje want heb ik gaas en plankjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 00:35

Ehm, dat loslaten bij wilde konijnen zou ik maar niet doen, die reageren in principe net als tamme konijnen. Of jouw konijn gaat dood in het gevecht met de wilde ram. Of hij overleeft het, dekt de vrouwtjes en je zit met een konijnenoverschot op je wei. Hij kan met hen mee gaan, maar misschien neemt hij ook wel al zijn vriendinnetjes mee naar 'zijn huis'.

Castreren, lees je eens goed in en koop een vrouwtje bij de opvang, maar loslaten moet je beter niet doen.
www.konijnbelangen.nl kun je wel het een en ander vinden.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 16:40

ehh.. hij bijt.
Hij had mn vinger vanmorgen, en net weer zo tussen mn duim en wijsvinger -au!-
Zou hij bang voor me zijn? Of is het gemenigheid?

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:44

Lekker konijn. :+
Goed dat je hem laat castreren en er een vrouwtje bijzoekt! in de wei loslaten of bij andere mannetjes zetten zou ik inderdaad niet doen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:47

Bijten kan ook zijn omdat ze dominant zijn (mannetje). Ik zou hem echt laten castreren, dan kun je hem overal naar toe doen ;) Kost wel duur maar je had het moeten weten toen je hem kocht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:47

Aha, nou, meneer is duidelijk niet bepaald sociaal.. Ik zou hem zsm langs de dierenarts brengen en hakkie takkie weg zakkie.. Dan een vrouwtje erbij zoeken en ze samen zetten. :)

En probeer hem voorzicht te benaderen als hij in zijn hok zit. Misschien schrok hij van je ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:51

Leuk dat je een afdankertje in huis neemt, maar denk eraan dat het absoluut geen knuffeldiertjes zijn. Ze houden er absoluut niet van om opgepakt te worden en op schoot te zitten. Laat hem lekker castreren, maak een mooie ren voor hem met een schuilplaats en koop er een leuk vriendinnetje bij! Denk je ook aan het inenten? Dat is echt noodzakelijk!