Dementie bij katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Dementie bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 22:08

Om maar met de deur in huis te vallen: ik vermoed dat onze poes dement aan het worden is.
Onze Oscar is nu een jaar of 13 en ik heb geen idee of dit normaal is voor een kat van haar leeftijd.
Steeds vaker gaat zo 'zomaar' rondjes lopen, ze is dan telkens onderweg van niks naar.... niks ;) Als ze binnen is dan wil ze naar buiten, om vervolgens 3 seconden later weer naar binnen te willen, en 10 seconden later weer naar buiten.
Ze miauwt ook heel veel. Niet echt hard, maar ze geeft constant van die 'zeurderige' piepjes.
Ik heb niet het idee dat ze ziek is oid., ze eet goed, ze ziet er goed uit, en ik kan geen enkel symptoom van pijn ontdekken. Maar dat gedool en gemiauw wordt wel steeds erger...... het is een half jaar geleden begonnen met eens een rondje draaien, maar het wordt wel erger en het gepiep/gemiauw wordt ook steeds erger.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb in m'n leventje al heel wat katten gehad, maar helaas zijn ze geen van allen op een behoorlijke leeftijd gekomen. Oscar is dus mijn eerste 'bijna oudje' en da's wel een bijzondere ervaring. Zou ze dement aan het worden zijn, en zo ja, zou er wat aan te doen zijn? Ik vermoed dat ik het antwoord al wel weet, met een beetje pech zitten we hier straks volle dagen in het gemiauw ;) :))
Ze is echt ontzettend lief en ik hou heel erg veel van haar, wil haar echt niet kwijt. Maar ik moet er toch niet aan denken dat ze straks de hele dag loopt te piepen ;)

eempiej

Re: Dementie bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:10

Volgens mij kan het wel hoor! Ons oudje van 18 werdt ook een beetje dement voor ons idee.
Misschien dat ze ook een kleine hersenbloeding heeft gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:52

Nickeltje

Re: Dementie bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:39

Zoals hier boven wordt aangegeven zijn er al meerdere topic over dit onderwerp, ook nog recente topics.
Ik denk dat het nuttiger is in één van die topics de tips en ideeën voort te zetten.
Hier dus een slotje.