Asielkat melkt te hard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Asielkat melkt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:48

Hallo allemaal,

Vanmiddag heb ik een kat uit het asiel gehaald, hij is omgedoopt tot Kees. Hij is echt super lief (4 jaar) en een echte knuffelkont en gek op eten. Nou is hij alleen zo enthousiast dat hij gigantisch hard melkt, in mijn mooie stoelen en in mijzelf. Nu zit ik onder de bloederige krassen en mijn stoelen worden er niet mooier op. Hoe kan ik Keesje duidelijk maken dat hij best mag melken, alleen niet zo hard met zijn scherpe nagels?

Alvast bedankt!

_00_0

Re: Asielkat melkt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:54

sorry maar wat is melken? :+

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:56

Ik gok op krabben? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:56

Haha dat is een kat die tevreden is of blij dat die zijn nagels in en uit klauwt en dat door blijft doen. Een soort melkende beweging om vroeger melk uit de moeder te krijgen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:58

oh wij noemen dat dabben :+ wij schreeuwen ook altijd he geen nagels he maja je weet hoe katten zijn. Kijken je aan en gaan vrolijk door. Ik geef wel eens een tik op t pootje en dan kapt ze er mee

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:00

Dat doen die van ons ook, maar echt niet met de nagels uit hoor. Het is juist een heel grappige beweging om te voelen, net maseren.

Ik zou toch op de een of andere manier proberen te straffen als hij dat doet. We hebben onze katten het krabben aan de meubels afgeleerd door een waterspuit neer te zetten en elke keer als ze het doen ze nat te spuiten. Ze schrikken er gigantisch van, en doet ze geen zeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:03

Dabben? Hahahahaha wat een grappig woord. Is dat toevallig Belgisch? Ja plantenspuit zat ik zelf ook aan te denken, maar vind ik best zielig omdat Keesje het lief bedoelt en het gewoon naar zijn zin heeft. Nu ligt hij heerlijk op de stoel te slapen. Wat een schatje, zal een vermoeiende dag voor hem zijn geweest.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:06

Misschien moet je hem gewoon wat tijd geven. Hij is natuurlijk superblij dat hij een huisje heeft en wilt dat graag tonen. Misschien neemt zijn enthousiasme nog wel af?

edit geen idee of het belgisch is. Wij noemen het gewoon Dabben :+

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:30

Hij doet het omdat hij blij is maar echt fijn voor je spullen is het niet. Geef hem anders een eigen kussen, als hij dan 'danst' en je ziet het, zet hem dan op dat kussentje (wel lekker dik en zacht natuurlijk).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:33

Wij noemen het turfjes trappen. EN idd bij ons beginnen ze zacht en dat kan naar harder gaan met nagels. Wij geven een tik op pootjes of een tikje op de neus (dat is bij ons HET teken van stoppen, bij welk gedrag dan ook.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:46

Haha turfes trappen is ook geinig. Ja hij heeft idd een eigen kussen maar daar wil hij niet op (eigenwijs he). Hij ging net zo hard knuffelen en kopjes geven, hij i secht lomp. Gaat gewoon kopstoten geven i.p.v. kopjes haha. En hij gaat met zijn pootje naar je gezicht pakken om te aaien, maar dat doet pijn. Wat een lompe schat. Hij is ook chronisch verkouden, hij laat allemaal snottebellen achter op mijn gezicht, bah, haha.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:05

Petite schreef:
Haha turfes trappen is ook geinig. Ja hij heeft idd een eigen kussen maar daar wil hij niet op (eigenwijs he). Hij ging net zo hard knuffelen en kopjes geven, hij i secht lomp. Gaat gewoon kopstoten geven i.p.v. kopjes haha. En hij gaat met zijn pootje naar je gezicht pakken om te aaien, maar dat doet pijn. Wat een lompe schat. Hij is ook chronisch verkouden, hij laat allemaal snottebellen achter op mijn gezicht, bah, haha.

Volgens mij geniet jij minstens net zo veel hem als hij van jullie en zijn nieuwe thuis! Hahahaha

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:07

Wij noemen dat "fietsen" :D

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:12

Wij hebben ook zo'n zwerfertje hier aan komen lopen. En als hij op schoot zit, gaan ook gelijk die nageltjes uit (in je been). Overigens is het met de tijd (nu een jaar hier) wel wat minder geworden. Maar hij vind ons nog steeds errug lief, hij komt bijna wekelijks een vogel, muis of baby-konijntje (dood) brengen...
Leuk die katten-liefde.. :o

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:15

Hihi wij noemen dat 'pomen'. Mijn kat doet het ook als ie bij me in bed ligt en dan op mn blote armen ofzo dat doet zeer!
Ik pak altijd gewoon z'n voetjes in m'n handen, niet hard ofzo maar dan kan ie het niet meer doen.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:27

Wij noemen dat tutten :P Onze kat pakt er zelfs nog het liefst iets bij in zn mond, dus die pakt er bij mn vriend regelmatig een gemeen velletje bij :P
Zijn buik ligt er af en toe zelfs een beetje van open.

Wij straffen het niet af, ik heb altijd geleerd dat een kat dat doet omdat ie te vroeg bij zijn moeder is weggegaan. Ik duw ze gewoon weg als ze het bij mij doen, mijn vriend vind het tot op zekere hoogte wel prima als ie een trui aan heeft.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:34

xtostarlight schreef:
Wij noemen dat tutten :P Onze kat pakt er zelfs nog het liefst iets bij in zn mond, dus die pakt er bij mn vriend regelmatig een gemeen velletje bij :P
Zijn buik ligt er af en toe zelfs een beetje van open.

Wij straffen het niet af, ik heb altijd geleerd dat een kat dat doet omdat ie te vroeg bij zijn moeder is weggegaan. Ik duw ze gewoon weg als ze het bij mij doen, mijn vriend vind het tot op zekere hoogte wel prima als ie een trui aan heeft.

Ja onze ene kat doet dat ook! Die heb ik sinds ze 3 weken was (moederpoes doodgereden) en zelf dus de fles gegeven. Ze is nu bijna 10 jaar! Regelmatig komt ze op mijn rug staan in bed en ik draag altijd piama's van dat tricotspul. Dan pakt ze een punt en gaat turfjes trappen. Ze sabbelt er dan nog op ook (heb je dus als ze klaar is zo'n natte kledderplek in je nek). En soms dan pakt ze het nog wat beter vast en grijpt ze mij bijna bij mijn nekvel. Dat is altijd een kippevelmoment voor mij. Dan wordt ik bij mijn lurven gepakt haha.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:36

Je kunt hem zijn nageltjes knippen: de scherpe punten eraf dat scheelt weer wat. Ik heb somali's die pas met 13 weken van de moeder af gaan (en sommigen hier in huis zijn hun leven lang bij hun moeder) maar die doen het ook als ze blij en tevreden zijn.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:22

haha!! wat grappig!! iedereen noemt t anders. Noem het zelf namelijk prakken :D

maar mijn kleintje doet t ook, maar gelukkig alleen op zachte kleedjes, dus valt er weinig te beschadigen.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:01

Onze jonge poes Zita (half jaar oud ongeveer) doet het bij onze andere poes Kaya (ongeveer 1 jaar oud, nooit kittens gehad). Hierbij zuigt ze ook heel serieus aan de tepels, alsof er ooit toch eens iets uit gaat komen... :+ Meestal laat Kaya haar wel even doen, maar na enkele minuten is het toch wel genoeg en staat ze op en gaat ergens anders liggen. :(:)

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:04

Wij noemen het watertrappelen ;)

Wat wij doen; nageltjes knippen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:18

wij noemen het tapdansen :o

maar ik zet de kat dan meestal van schoot af :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:56

Wij noemen het ook tapdansen en als het op bed gebeurt, dan is poes het bed aan het opmaken :j

Nagels kort knippen zou ik allereerst mee beginnen, heb geen idee hoe (en of) het af te leren is...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:58

Je hebt een soort dopjes die je over de nageltjes heen kunt zetten, in meerdere kleuren. Misschien is dat iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:58

Wij noemen het trommelen :D Ik zou de kat gewoon wegduwen als het zeer doet, een kat is hartstikke slim en zou dan snel in de gaten moeten krijgen dat zachtjes mag en hard niet gewenst is!