jakkes hoe deze konijnen te koppelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

jakkes hoe deze konijnen te koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:12

Het volgende is het geval:
Ik had een grote ren en daarin zat 1 konijn, daar heb ik drie konijnen bij gekregen en succesvol gekoppeld. Helaas zijn 2 konijnen begin dit jaar overleden. 2 voedsters.
Dus heb ik twee jonge voedsters erbij gehaald, afzonderlijk, ook deze zijn succesvol gekoppeld.
Nu moet de jonge garde bij mijn oude garde en dat vind ik toch wel iets minder gemakkelijk om te doen. Ik maak sowiezo een grote neutrale ren.

Oude garde:
Norbert: gecastreerde man van 2,5 jaar, normaal formaat
Tess: voedster 2 jaar en groot Lotharinger
in de dagelijkse omgang laat Norbert wel wat over zich heen lopen door Tess, maar wanneer de andere voedsters in het zicht zijn, kat hij haar behoorlijk af.

Nieuwe garde:
Roos: 7 maanden oud, klein met pluis aan de oren en flanken en nogal pittbull achtig karakter
Jasmijn: 5 maanden oud, klein van stuk en schattig zachtaardig konijntje.
Ik hoef met bovenstaande info vast niet te vertellen wie de broek aan heeft in de ze ren :D

Zal ik nu alles in eens bij elkaar in gooien? Of eerst alle voedsters bij elkaar? Of eerst de man bij de twee kleine voedsters en later dan de lotharinger er bij? De twee kleintjes in elke koppeling samen houden, was ik wel van plan.
Wie heeft advies?
Info over koppelingen gaat vaak 1 op 1

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:09

je bent ervaren met koppelen, dat scheelt. ik zou ervoor kiezen de hele meute op 1 neutraal terrein in 1x te koppelen. dan hebben ze maar 1x stress en niet meerdere keren.
zorg dat de ruimte ECHT neutraal is en zorg voor voldoende verstopplekken en voedsel.

lonniejj

Re: jakkes hoe deze konijnen te koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:12

Ik zou ze allemaal tegelijk bij elkaar zetten.
Als je ze eerst wilt koppelen met de andere voedster, moet je haar weghalen bij het mannetje. Ze krijgt dan een andere geur, en dan bestaat de kans dat het mannetje haar niet meer accepteert. Dus kijken wat ze doen als je ze tegelijk bij elkaar zet :j