Even in het kort;
Ik heb 2 poezels, een heer en een dame, broer en zus (beide nog niet geholpen, maar gaat binnenkort gebeuren)
De poes is aan de pil tot ze binnenkort gesterriliseerd wordt en doe ze dan beide in 1 keer, mannetje castreren.
Ze zijn van juni-08 dus bijna een jaar.
Ze zijn geënt, ontwormd en ontvlooid (regelmatig)
Nu zie ik het vrouwtje sowieso elke dag, maar het mannetje was redelijk vaak de hort op en zat veel bij een boerderij schuin achter mij.
Voor de bewoners en voor mij in principe geen probleem, hij kwam dagelijks af en toe wel aanwaaien.
Mijn katten verblijven als ik niet thuis ben in een royale bijkeuken met half open raampje zodat ze in en uit kunnen, staat altijd voedsel en water en lekkere slaapplek.
Nu ben ik een weekendje weggeweest en zondagavond kwam de bewoonster van de boederij met kytha aanzetten (onze kater).
Ze vermoedde dat ie oormijt had en ze vond em niet fit ogen..
Heb em lekker in huis gelaten en hij is de hele avond in huis geweest en heeft op 1 en dezelfde plek gelegen hele avond.
Later zocht ie de onderste bak van de krabpaal op.
Maandagochtend vond ik em een beetje lusteloos, hij wilde niet eten en drinken maar is wel even buiten geweest zijn behoefte te doen.
Daarna in de krabpaal gaan liggen en toen ik van mijn werk thuiskwam lag ie er nog, zo ook de hele nacht, alleen vanmorgen was ie eruit.
Vanmorgen heeft ie wat blikvoer gegeten en wat gedronken, dus er zit vooruitgang in.
Heb em gister speciale druppels in de nek gegeven tegen oormijt/vlooien/wormen (zo ook het vrouwtje).
Toen ik gister met de DA belde zei de ene me dat ze blaasgruis vermoedde, maar toen ik met een andere belde zei hij van nee dat kan niet, want dan probeert ie overal te plassen en hij vond de symptomen er niet op lijken.
Wie herkent deze symptomen?
lusteloos, traag lopen (beetje strompelen) en alleen willen liggen slapen. (hij eet/drinkt nu dus wel weer)
Ik kijk het even aan aangezien hij nu wel at en dronk, maar als het weer minder wordt of zo blijft ga ik met em naar de DA.
*sorry voor het lange verhaal*